Afgelopen voorjaar heb ik een racefiets gekocht. Toevalligerwijs heb ik van deze fiets gebruik kunnen maken toen het weer redelijk tot mooi en droog was, met af en toe onderweg een klein buitje. De afgelopen dagen valt er meer regen dan je in juli mag verwachten. Om ook nu te kunnen fietsen, is mijn vraag wat ik behalve een shirt, handschoentjes, fietsschoen, koersbroek en helm verder nog nodig heb. Ik dacht zelf aan een regenjasje wat gemakkelijk op te vouwen is, maar ik kan niet echt iets vinden. Heeft er iemand nog tips?
Alvast bedankt.
Regen
-
- Forum-lid
AGU Secco Condom is een erg klein op te vouwen (proppen) jasje. Verder een paar overschoenen zodat je geen direct regenwater in je schoenen krijgt. Regenbroek doe ik niet aan maar een lange (winter) broek met een voorkant van een of ander waterafstotend materiaal is wel prettig.
Nat / vochtig wordt je toch wel maar het gaat er meer om dat koud water en wind niet meteen tot je huid doordringen en je het koud krijgt. Warm blijven door een soort surfpak-effect zeg maar...
Nat / vochtig wordt je toch wel maar het gaat er meer om dat koud water en wind niet meteen tot je huid doordringen en je het koud krijgt. Warm blijven door een soort surfpak-effect zeg maar...