Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

mclos
Forum-lid

mclos 18 jul 2012 13:00

TokSik schreef:Net 20 minuten bezig geweest met het verwijderen van 22 pagina's geplande trips die in het toestel stonden bij aankoop (nieuw). Routes in heel Europa waar ik niks aan heb...

Even verder over "geplande trips":
Ik heb 4 mtb-routes gekregen van een collega fietser die ik via Brytonsport - "Mijn collectie" geüpload heb. Alle 4 GPX-files, niets speciaals...
In "Mijn collectie" heb ik de namen van die 4 routes veranderd, de omschrijving een beetje duidelijker gemaakt voor mezelf.
So far so good...
Daarna wou ik de 4 geplande trips naar mijn toestel uploaden via "Mijn apparaat". Dat doet hij, maar bij 2 van de 4 routes laat hij de naam blanco met als resultaat dat als ik naar "Geplande trips" ga op mijn toestel dat ik 2 routes heb met een naam en 2 met een blanco naam. Redelijk vervelend als je niet weet welke trip je gaat laden...
Weet iemand (vb. Rivosports :-) )waarom dit gebeurt en hoe ik dit oplos?
Gisterenavond had ik ook hetzelfde probleem ( je was me voor met melden).
Erg vervelend.
Vervolgens heb nogmaals verbinding met mijn apparaat gemaakt en toen zag ik dat er allemaal spatie/tabjes voor de gewijzigde titel stonden. Deze sparties verwijderd, opnieuw naar mn bryton gedownload en toch blijft de titel leeg!
Sterker nog ... Van een gewijzigde titel verschijnt gewoon de oorspronkelijke titel weer op m'n Bryton ... Het moet niet gekker worden :roll:

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 18 jul 2012 14:39

Hier ook hetzelfde probleem echter zet ie bij mij in ieder geval de oorspronkelijke datum er weer in.
In BB2 staat nog wel de gewijzigde naam??
Heel vervelend allemaal.
...

TokSik
Forum-lid

TokSik 18 jul 2012 15:16

Inderdaad zeer vervelend...
Het werkt gewoon allemaal niet zoals het zou moeten. Dat is alleszins mijn gevoel.
De webinterface is te omslachtig, je kan je toestel niet aan eender welke pc hangen omdat je Bryton Bridge nodig hebt, de offroad-kaarten zijn niet gedetailleerd genoeg voor mij, ...
Eerlijk gezegd begin ik een beetje spijt te krijgen van de aankoop.
Ik weet het, het is harde kritiek, maar ik heb er voorlopig nog geen echt goed gevoel bij, behalve dan als ik op de fiets zit en een geplande trip volg, want dat doet hij goed.
Ik hoop dat men snel inspeelt op deze problemen.

Hoor de laatste weken wel weinig van Rivosports hier. Jaarlijks verlof of zo misschien?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jul 2012 18:20

Hebben ze vorige week een grote update gehad van de website en alle dingen die niet goed werkten/irritaties zijn gebleven. Net als na iedere update blijken er wel weer problemen te zijn. Rivosport lijkt inderdaad gestopt te zijn met hulp te geven via dit forum. Dit moet echt beter Bryton!
Ik wil nog niet zo ver gaan om te zeggen dat ik spijt heb van de aankoop maar om andere mensen aan te raden er ook een te kopen zou ik niet meer durven. Ze moeten bij Bryton of betere programmeurs inhuren of de broncodes van de software vrijgeven zodat andere partijen er mee aan de gang kunnen gaan, de hardware is gewoon dik in orde. Ik ben bang dat als ze zo doorgaan ze de concurrentie niet meer aankunnen gaan en dan krijg ik natuurlijk wel spijt dat ik hem ooit gekocht heb.
Campagnolo Ultra Dork

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 18 jul 2012 19:05

Ik volg dit topic al een tijdje ivm interesse om een Bryton aan te schaffen maar nu ik ga idd twijfelen...... ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

dirber
Forum-lid

dirber 18 jul 2012 23:04

Vorige week nog goed geholpen door een Bryton-deskundige van RivoSports....niks mis mee met dié service in ieder geval!
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 18 jul 2012 23:23

Als ik een gpx van de Fietserbond wil uploaden krijg ik de melding "unsupported filetype".
Iemand een idee?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 19 jul 2012 07:24

@Ric, deze werken bij mij eigenlijk altijd. Wel verander ik het aantal punten per track naar 1000 (standaard 500). Daarna downloaden en uploaden, geen probleem. Oh, en ik hou hem als GPS-track en niet als GPS-route.

En voorlopig nog steeds last dat hij de namen niet meestuurd naar het apparaat, maar dat staat los van jouw probleem.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2012 07:58

dirber schreef:Vorige week nog goed geholpen door een Bryton-deskundige van RivoSports....niks mis mee met dié service in ieder geval!
Het is niet dat ik problemen heb met Rivosport hoor, Het was alleen handig dat ze ook vragen via dit forum beantwoordden. Dit werd door veel forumleden met een Bryton erg gewaardeerd. Ik heb hem zelf ook niet via Rivosport aangeschaft dus over service kan niet echt oordelen.
Het navigeren gaat ook gewoon prima alleen die website blijft gewoon een zwak punt en ook het feit dat iedere update meer problemen dan oplossingen geeft (die wel weer worden opgelost) is niet echt handig.
Campagnolo Ultra Dork

TokSik
Forum-lid

TokSik 19 jul 2012 08:27

Ernie C. schreef:
dirber schreef:Vorige week nog goed geholpen door een Bryton-deskundige van RivoSports....niks mis mee met dié service in ieder geval!
Het is niet dat ik problemen heb met Rivosport hoor, Het was alleen handig dat ze ook vragen via dit forum beantwoordden. Dit werd door veel forumleden met een Bryton erg gewaardeerd. Ik heb hem zelf ook niet via Rivosport aangeschaft dus over service kan niet echt oordelen.
Het navigeren gaat ook gewoon prima alleen die website blijft gewoon een zwak punt en ook het feit dat iedere update meer problemen dan oplossingen geeft (die wel weer worden opgelost) is niet echt handig.
Ja, volledig mee akkoord. Geen slecht woord over Rivosport, maar het viel me gewoon op dat ze al een paar weken niet meer antwoorden op dit forum terwijl ik dit wel handig vond.
De vraag is waar we nu terecht moeten voor opmerkingen en verbeteringspunten...

Ondertussen even de vraag gesteld aan Rivo Sport zelf via Facebook. Afwachten...

mclos
Forum-lid

mclos 19 jul 2012 23:49

Om de titel (naam) van een geuploade GPX wel zichtbaar te maken/krijgen, heb ik ff wat geprobeerd en ik los het voorlopig maar als volgt op: :idea:
Open de GPX-file in bijv Wordpad
Zoek op "name", daar hoort de titel te staan en zal waarschijnlijk leeg zijn (bij mij in ieder geval wel)
Vervang dit door: <name>Gewenste_titel</name>
Sla GPX bestand op
Uploaden naar My planned trip
Uploaden naar je Bryton
Klaar!

Succes!

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 20 jul 2012 08:40

@mclos, net even gekeken, maar als ik een gedownloade gpx-bestand pak van de fietsersbond met daarin meer punten op de route, dan zie ik alleen die punten tussen "name" staan (echt de adressen die je aangeklikt hebt). En dus niet de titel.

Download jij eerst de gpx weer van brytonsport.com, verander je die en ga je die dan uploaden?

Plaats reactie