1e racefiets aanschaffen
Ook ik moet bekennen dat ik veronderstelde dat de impulso Tiagra was afgemonteerd.
Dan vind ik Campagnolo veloce net iets sjieker; en € 300,- sjieker.
Of zie ik iets over het hoofd?
Sebo
Dan vind ik Campagnolo veloce net iets sjieker; en € 300,- sjieker.
Of zie ik iets over het hoofd?
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Begrijp de discussie hier niet zo goed.
Wat ik wel begrijp is dat het je eerste fiets is en dat het oog ook wat wilt, maar heb hier wel het gevoel dat er alleen op het oog al keuzes gemaakt wordt.
Ga eens op wat fietsen rijden ( dus niet zitten in een winkel ) en maak een keuze op basis van wat lekker rijd en waar je de komende tijd heel wat kilometerjes mee kan gaan maken, dan kan je vervolgens bepalen of je m mooi vind
Een keuze voor een fiets is heel persoonlijk en mede afhankelijk van je bouw, er is niemand op dit forum die je kan vertellen wat een lekker rijdende fiets is, dit zal je zelf moeten ervaren.
Succes met je keuze.
Wat ik wel begrijp is dat het je eerste fiets is en dat het oog ook wat wilt, maar heb hier wel het gevoel dat er alleen op het oog al keuzes gemaakt wordt.
Ga eens op wat fietsen rijden ( dus niet zitten in een winkel ) en maak een keuze op basis van wat lekker rijd en waar je de komende tijd heel wat kilometerjes mee kan gaan maken, dan kan je vervolgens bepalen of je m mooi vind
Een keuze voor een fiets is heel persoonlijk en mede afhankelijk van je bouw, er is niemand op dit forum die je kan vertellen wat een lekker rijdende fiets is, dit zal je zelf moeten ervaren.
Succes met je keuze.
Sebo, ik denk dat je inderdaad over het hoofd ziet dat in de startpost staat dat de Impulso 1119 euro kost. Overigens zou de Campa afmontage wel een goed argument kunnen zijn om voor de Via Nirone te gaan, de Impulso heeft dan weer een triple, dat kan ook weer een voordeel zijn. Op de eerste Veloce triple modellen moeten we nog even (een paar maanden?) wachten helaas
Quarter, ik was er vanuit gegaan dat erop gezeten betekent erop gereden. Eigenlijk is het belachelijk hoe vaak ik hier lees dat mensen bij een fietsenmaker langs gaan met een dik pak geld op zak en dan amper de kans krijgen een proefrit te maken. Als je achter het product staat wat je verkoopt wil je je klant dat toch laten ervaren. Bij de 2 fietsenmakers bij mij in de buurt rij je na 10 minuten praten al de eerste ritjes door de straat, ook heb ik al eens een dag een fiets mogen lenen.
Voor de rest natuurlijk voor 100% gelijk gewoon lekker verschillende fietsen gaan uitproberen
Quarter, ik was er vanuit gegaan dat erop gezeten betekent erop gereden. Eigenlijk is het belachelijk hoe vaak ik hier lees dat mensen bij een fietsenmaker langs gaan met een dik pak geld op zak en dan amper de kans krijgen een proefrit te maken. Als je achter het product staat wat je verkoopt wil je je klant dat toch laten ervaren. Bij de 2 fietsenmakers bij mij in de buurt rij je na 10 minuten praten al de eerste ritjes door de straat, ook heb ik al eens een dag een fiets mogen lenen.
Voor de rest natuurlijk voor 100% gelijk gewoon lekker verschillende fietsen gaan uitproberen
Campagnolo Ultra Dork
Ehhhhh.... Volgens mij ben ik heel erg aan vakantie toe.........
Had de prijs in het openingstopic finaal gemist; iets te snel de link aangeklikt (ahum.....)
zal voortaan beter opletten.
Sebo
Had de prijs in het openingstopic finaal gemist; iets te snel de link aangeklikt (ahum.....)
zal voortaan beter opletten.
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
een fiets op maat kopen? de een doet er een hele theorie achter om te kijken wel geometrie klopt. welke krank lengte je moet hebben. alles in de milimeter genomen.
de ander zegt, ga ik op de fiets zitten, kijken naar je houding.. ja hier zit je goed op. mooie houding, benen goed.. goeie hoek in de rug/armen. Deze is goed.
Hoe moet ik nu te werk gaan? Vandaag heb ik een Gazelle Tirreno gezien in de replica kleuren met san marco zadel en Fulcrum 7 wielen. alles 105 gemonteerd.
Gave fiets om te zien, was €950.00.. Dat klinkt lekkerder dan de bianchi impulso 105 voor €1119,00 of de Giant Tcr 105 voor €1200.00..
Welke van de drie fietsen in de beste keuze? Zonder te kijken naar de prijs.
de ander zegt, ga ik op de fiets zitten, kijken naar je houding.. ja hier zit je goed op. mooie houding, benen goed.. goeie hoek in de rug/armen. Deze is goed.
Hoe moet ik nu te werk gaan? Vandaag heb ik een Gazelle Tirreno gezien in de replica kleuren met san marco zadel en Fulcrum 7 wielen. alles 105 gemonteerd.
Gave fiets om te zien, was €950.00.. Dat klinkt lekkerder dan de bianchi impulso 105 voor €1119,00 of de Giant Tcr 105 voor €1200.00..
Welke van de drie fietsen in de beste keuze? Zonder te kijken naar de prijs.
Aangezien je in een eerdere post aangeeft dat je een meer comfort georiënteerde fiets wil valt de Giant TCR gewoon af en zou je voor de Bianchi moeten gaan.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50
Ik heb op de Impulso van een vriend gereden. Hijzelf is er niet zo over te spreken, de fiets vind hij te zwaar. Wel erg mooi, maar de wielen (meer dan 2kg) heeft hij meteen vervangen voor Zonda's, en de zware voorvork komt misschien ook nog aan de beurt. Daarnaast heeft de Impulso een vreemde opbouw met allerlei diverse merken in de groep. Zo had het mij bekende exemplaar een goedkope SRAM ketting op de mixed FSA/Veloce groep. Die ketting reed voor geen meter en die moest dan weer vervangen worden door KCNC ketting.
De Impulso is net zo zwaar als een lichte stalen fiets, neemt niet weg dat hij best wel lekker rijdt, alsof je in een Mercedes zit. Heel stabiel en hij houdt makkelijk zijn spoor, heel relaxed. Daarentegen boet hij in op acceleratiesnelheid, met Zonda's valt dat nog wel mee. Maar met de standaard Bianchi wielen rijdt een 60 jarige je eruit.
Mijn kameraad had zijn Bianchi gekocht als 1e en voornaamste fiets, maar deze wordt overtroffen door zijn oude Colnago. Hij zegt de Bianchi nu dan maar als regenfiets te willen gebruiken. Zonde eigenlijk.
De prijsverlaging naar de 1.100,- euro komt meer in de buurt van zijn waarde, dan de originele prijs van 1.399,- Zelf denk ik dat 999,- een reële prijs is voor een Impulso. Temeer omdat je om lekker te rijden diverse onderdelen zal moeten vervangen.
De Impulso is net zo zwaar als een lichte stalen fiets, neemt niet weg dat hij best wel lekker rijdt, alsof je in een Mercedes zit. Heel stabiel en hij houdt makkelijk zijn spoor, heel relaxed. Daarentegen boet hij in op acceleratiesnelheid, met Zonda's valt dat nog wel mee. Maar met de standaard Bianchi wielen rijdt een 60 jarige je eruit.
Mijn kameraad had zijn Bianchi gekocht als 1e en voornaamste fiets, maar deze wordt overtroffen door zijn oude Colnago. Hij zegt de Bianchi nu dan maar als regenfiets te willen gebruiken. Zonde eigenlijk.
De prijsverlaging naar de 1.100,- euro komt meer in de buurt van zijn waarde, dan de originele prijs van 1.399,- Zelf denk ik dat 999,- een reële prijs is voor een Impulso. Temeer omdat je om lekker te rijden diverse onderdelen zal moeten vervangen.
@ Borghesia, dank je wel voor deze post. Dit schrikt me wel een beetje af eigenlijk.
Ik ben een gast van 26jr. volop in bloei, dus zo fiets doet mij niet veel goeds.
Als ik dit zo mag lezen, neem ik de keuzen voor de Giant TCR 1. Ook al is deze dan misschien enigzins "race" georienteerd? in hoeverre moet ik dat opvatten?
Verder kwam ik bij een lokale fietsdealer een Gazelle Sillente tegen. in Replica team kleur en volledig 105 afgemonteerd.
Hij kon niet echt veel over de fiets vertellen, dat het een overjarig model is. Prijs was €950,00 met pedalen.
Ook op internet kan ik niet echt veel ervaring over deze fiets vinden.
Ik ben een gast van 26jr. volop in bloei, dus zo fiets doet mij niet veel goeds.
Als ik dit zo mag lezen, neem ik de keuzen voor de Giant TCR 1. Ook al is deze dan misschien enigzins "race" georienteerd? in hoeverre moet ik dat opvatten?
Verder kwam ik bij een lokale fietsdealer een Gazelle Sillente tegen. in Replica team kleur en volledig 105 afgemonteerd.
Hij kon niet echt veel over de fiets vertellen, dat het een overjarig model is. Prijs was €950,00 met pedalen.
Ook op internet kan ik niet echt veel ervaring over deze fiets vinden.
Borghesia heeft natuurlijk wel gelijk dat de Bianchi niet geheel uit 1 groep bestaat maar hij overdrijft wel een beetje. FSA crank is niets mis mee, de FSA ketting heb ik geen ervaring mee maar is voor een 25,- te vervangen mocht die niet bevallen misschien dat je met de verkoper kan onderhandelen dat hij er standaard een 105 of KMC ketting op zet. De remmen zijn ook niet uit de 105 groep maar een paar remblokjes van koolstop er in (16,- die ik zelf ook zou uitgeven als er shimano blokjes in zitten) en ze zullen het ongetwijfeld goed doen. Maar akkoord het zou mooier geweest zijn wanneer alles uitdezelfde groep zou komen.
Tja en zware wielen,... dat heeft de Giant ook en is in deze prijsklasse standaard. Natuurlijk zijn een setje Zonda's van 350,- een stuk lichter. Voor je snelheid zal je er niets van merken alleen bergop en met het accelereren is er een verschil. Dat een oma van 60 je eruit rijd is natuurlijk volledige onzin. Feit is dat je in deze prijsklasse dergelijke wielen niet kunt verwachten. Gewoon gebruiken dus en wanneer je na een tijdje het gevoel hebt (en het budget) om nieuwe te kopen dan kan je voor een mooie setje gaan om daarna te genieten van het verschil met je vorige wielen.
Het meer racy karakter van de Giant betekend dat je wat dieper zit, wat meer met je bovenlijf naar beneden. Dit zorgt voor minder luchtweerstand maar kan afhankelijk van je fysieke mogelijkheden belastend zijn voor bijvoorbeeld je rug. Dat is dus heel individueel en het is voor ons niet te zeggen wat voor jou geschikter is. Daarom ook het advies om zowel op de Bianchi te gaan zitten en mee te rijden als op de Giant (en Gazelle) om het verschil te merken. Ik denk dat je er dan heel snel uit bent welke voor jou beter is. De keus voor het juiste frame is het belangrijkst, onderdelen kunnen op de duur vervangen worden wanneer deze versleten zijn, Als de basis goed is kan je langzaam je racer upgraden zonder dat je je geld weggooid omdat je eigenlijk nooit lekker op je fiets zit of nog erger een blessure krijgt omdat je zithouding verkeerd is.
Over de Gazelle kan ik niets zeggen. Kan er niets over vinden.
Succes!
Tja en zware wielen,... dat heeft de Giant ook en is in deze prijsklasse standaard. Natuurlijk zijn een setje Zonda's van 350,- een stuk lichter. Voor je snelheid zal je er niets van merken alleen bergop en met het accelereren is er een verschil. Dat een oma van 60 je eruit rijd is natuurlijk volledige onzin. Feit is dat je in deze prijsklasse dergelijke wielen niet kunt verwachten. Gewoon gebruiken dus en wanneer je na een tijdje het gevoel hebt (en het budget) om nieuwe te kopen dan kan je voor een mooie setje gaan om daarna te genieten van het verschil met je vorige wielen.
Het meer racy karakter van de Giant betekend dat je wat dieper zit, wat meer met je bovenlijf naar beneden. Dit zorgt voor minder luchtweerstand maar kan afhankelijk van je fysieke mogelijkheden belastend zijn voor bijvoorbeeld je rug. Dat is dus heel individueel en het is voor ons niet te zeggen wat voor jou geschikter is. Daarom ook het advies om zowel op de Bianchi te gaan zitten en mee te rijden als op de Giant (en Gazelle) om het verschil te merken. Ik denk dat je er dan heel snel uit bent welke voor jou beter is. De keus voor het juiste frame is het belangrijkst, onderdelen kunnen op de duur vervangen worden wanneer deze versleten zijn, Als de basis goed is kan je langzaam je racer upgraden zonder dat je je geld weggooid omdat je eigenlijk nooit lekker op je fiets zit of nog erger een blessure krijgt omdat je zithouding verkeerd is.
Over de Gazelle kan ik niets zeggen. Kan er niets over vinden.
Succes!
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50
- Roycosoepie
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 aug 2011 12:17
- Locatie: Oost-Souburg
Ik snap nog steeds niet dat je niet naar een Cube gaat kijken. Daar heb je mooie fietsen die beter zijn dan een Bianchi Impulso
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Roycosoepie schreef:Ik snap nog steeds niet dat je niet naar een Cube gaat kijken. Daar heb je mooie fietsen die beter zijn dan een Bianchi Impulso
beter????
vertel......