pedalen met relatief veel bewegingsvrijheid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Racepedalen? Look Keo met rode schoenplaatjes heeft behoorlijk speling. Met grijze plaatjes een beetje speling en met zwarte zit je vast. Kun je kiezen dus.
Less is bore
Time en speedplay. Waarbij speedplay verreweg de meeste bewegingsvrijheid heeft met de minste weerstand. Over allebei de merken is al veel geschreven op het forum, dus ik zal hier niet verder over uitwijden. Even de zoekfunctie induiken dus!
Keywin pedalen zouden mijn keuze zijn: ze bieden mi de meeste rotatie in de voorvoet zonder dat de schoen los aanvoelt (zoals bij look keo met rode plaatjes) omdat niet het plaatje de bewegingsvrijheid geeft maar de pedaal thv de as. Ze zijn licht ( als set (plaatje +pedaal) vrijwel de lichtste) en relatief goedkoop (< 100 euro).
Ik rij er nu een 1500 km mee met grote tevredenheid.
Ik rij er nu een 1500 km mee met grote tevredenheid.
Bij de aloude time equipe pedalen kan je schoen ook over de as wat naar binnen of naar buiten bewegen. Toen ik, gelukkig al weer heel lang geleden, wat knieklachten had waren dit de enige pedalen waar ik nog goed mee kon rijden. Ze zijn vrij zeldzaam, maar als je ze nog vindt niet duur.
Speedplay X type, 10 jaar ervaring en tuned slechts 128gr.
time rxs first 15 gr speling en look keo 2 max met rode plaatjes 9 gr speling ik zelf moet ook veranderen ivm mijn knieeen , twijfel nog tussen deze 2
lees goede berichten over de time pedalen , ook nog eens de meeste speling.
lees goede berichten over de time pedalen , ook nog eens de meeste speling.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
-
- Forum-lid
De pedalen van Look, de CX-7 heeft veel instelmogelijkheden. Misschien dat dit nog een optie voor je is.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Vroeg de TS hierom dan?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.