Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)
Ik kan sinds kort mijn buddy-pagina niet meer uit zetten; staat standaard aan......
En dit wil ik niet. Wil m uitzetten. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
En dit wil ik niet. Wil m uitzetten. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
@ mclos:
Ik heb zojuist een GPX-bestand geopend met Wordpad. Bij “name” stond in elk geval een andere naam dan de titel van het bestand. Ik heb die naam veranderd in een naam zonder spaties, heb de naam in “Mijn collectie” veranderd in dezelfde naam en het bestand in de verkenner (van Windows) ook dezelfde naam gegeven.
Helaas zonder positief resultaat De trip blijft nog altijd naamloos, zowel online als in het toestel.
@beezer:
Ik kan mijn buddy-pagina ook niet uit zetten, enkel van 1 tot 4 kiezen.
Mijn hoogtepagina staat ook aan, maar noch deze, noch de buddy-pagina zie ik toch niet tijdens het rijden (via mode-knop). Klopt dit? Wanneer zie je deze schermen dan?
Ook vervelend: telkens je op “Mijn Apparaat” klikt, maakt hij helemaal opnieuw verbinding met het toestel (terwijl hij de minuut ervoor al verbinding gemaakt had…).
Ik vind trouwens de pop-up schermen van Bryton hilarisch! Als je een geplande trip verplaatst naar een map, krijg je een pop-upje met als titel “Hint from Bryton” en daarin: “success”
Dat is volgens mij gewoon om mensen (zoals mij) zover te krijgen dat ze het toestel uit miserie 3 verdiepen naar beneden gooien.
Rivosport antwoordt niet op een bericht van mij op Facebook. Jammer wel…
Mijn lokale fietsboer bij wie ik het toestel gekocht heb, weet er ook niets van, dus ja, daar sta je dan met al die probleempjes…
Ik heb zojuist een GPX-bestand geopend met Wordpad. Bij “name” stond in elk geval een andere naam dan de titel van het bestand. Ik heb die naam veranderd in een naam zonder spaties, heb de naam in “Mijn collectie” veranderd in dezelfde naam en het bestand in de verkenner (van Windows) ook dezelfde naam gegeven.
Helaas zonder positief resultaat De trip blijft nog altijd naamloos, zowel online als in het toestel.
@beezer:
Ik kan mijn buddy-pagina ook niet uit zetten, enkel van 1 tot 4 kiezen.
Mijn hoogtepagina staat ook aan, maar noch deze, noch de buddy-pagina zie ik toch niet tijdens het rijden (via mode-knop). Klopt dit? Wanneer zie je deze schermen dan?
Ook vervelend: telkens je op “Mijn Apparaat” klikt, maakt hij helemaal opnieuw verbinding met het toestel (terwijl hij de minuut ervoor al verbinding gemaakt had…).
Ik vind trouwens de pop-up schermen van Bryton hilarisch! Als je een geplande trip verplaatst naar een map, krijg je een pop-upje met als titel “Hint from Bryton” en daarin: “success”
Dat is volgens mij gewoon om mensen (zoals mij) zover te krijgen dat ze het toestel uit miserie 3 verdiepen naar beneden gooien.
Rivosport antwoordt niet op een bericht van mij op Facebook. Jammer wel…
Mijn lokale fietsboer bij wie ik het toestel gekocht heb, weet er ook niets van, dus ja, daar sta je dan met al die probleempjes…
Kleine aanvulling, bij mij deed hij het met een direct bestand van de Fietserbond ook niet. Heb de route via Brytonsport weer als gpx gedownload. Als je hem dan opent werkt de methode van mclos bij bij in ieder geval wel. Is een "flinke" work around, maar voorlopig beter dan geen tekst!mclos schreef:Om de titel (naam) van een geuploade GPX wel zichtbaar te maken/krijgen, heb ik ff wat geprobeerd en ik los het voorlopig maar als volgt op:
Open de GPX-file in bijv Wordpad
Zoek op "name", daar hoort de titel te staan en zal waarschijnlijk leeg zijn (bij mij in ieder geval wel)
Vervang dit door: <name>Gewenste_titel</name>
Sla GPX bestand op
Uploaden naar My planned trip
Uploaden naar je Bryton
justeltjo schreef:@mclos, net even gekeken, maar als ik een gedownloade gpx-bestand pak van de fietsersbond met daarin meer punten op de route, dan zie ik alleen die punten tussen "name" staan (echt de adressen die je aangeklikt hebt). En dus niet de titel.
Download jij eerst de gpx weer van brytonsport.com, verander je die en ga je die dan uploaden?
Ik weet dat dit omslachtig is, maar het is een work around die voor mij werkt en zo veel tijd gaat er nou ook weer niet mee verloren...TokSik schreef:@ mclos:
Tot nu toe heeft het bij mij voor zeker 12 routes gewerkt. Ik zeg niet dat het DE manier is, maar bij mij werkt het tot op heden prima!
1. Open enkel een GPX-file, met bijv Wordpad of een andere teksteditor. Maakt niet uit hoe het bestand heet, dat staat er helemaal log van 123.gpx of abc.gpx heeft géén invloed op de naam van de route in de Bryton.
2. zoek naar <name>
3. Kijk of dit veld gevuld is
4. hier een voorbeeldje hoe het er uit zou kunnen zien als het veld leeg is
<metadata>
<name>
<time/>
<bounds minlat="52.281732" minlon="6.923898" maxlat="52.411086" maxlon="6.923898"/>
5. hier ook een voorbeeldje hoe het er uit zou kunnen zien als het veld gevuld is met een naam
<metadata>
<name>hier staat de routenaam</name>
<time/>
<bounds minlat="52.281732" minlon="6.923898" maxlat="52.411086" maxlon="6.923898"/>
6. pas het veld <name> aan en sluit af met </name>
7. importeer het via de Bryton website - My planned trip
8. daar zal de route verschijnen met de zojuist gewijzigde naam
9. Download vervolgens de route via mijn downloadlijst-planned trip naar de Bryton
10. in de Bryton zal deze verschijnen met de naam die je in het GPX-bestand hebt aangepast.
Het werkt bij mij bij GPX-bestande die van een Garmin komen, die van internet komen (waarvan ik de nav-apparaat niet ken) en het werkt voor een gpx bestand van een Bryton.
Maar hoe dan ook ... dit moet opgelost worden door Bryton, aangezien het voorheen ook gewoon goed werkte. Voorheen kon je een trip uploaden, de naam via de Bryton site aanpassen, downloaden naar je Bryton apparaat een de naam verscheen gewoon.............
Een reactie (op z'n minst) van RivoSports zou ook fijn zijn
En nog een foutje... Uploaden naar Trainingpeaks via Brytonsport geeft ook errors. Dan krijg je de melding dat hij het bestand niet herkent. Hier is de workaround je training eerst downloaden en weer uploaden via Trainingpeaks zelf.
-
- Forum-lid
Ben dan ook maar overstag gegaan en heb mij een bryton aangeschaft. Dit weekend op de fiets geïnstalleerd en even een korte trainingsrit gemaakt gisteren
Alles lijkt behoorlijk goed en gemakkelijk te werken, alleen vind ik de ophanging van het systeem nogal losjes. Als ik een klinkerweggetje of wat slechter asfalt rij dan hoor ik de bryton rammelen omdat deze zo los zit in de houder.
Hebben nog mensen dit? Is dit te verhelpen?
Alles lijkt behoorlijk goed en gemakkelijk te werken, alleen vind ik de ophanging van het systeem nogal losjes. Als ik een klinkerweggetje of wat slechter asfalt rij dan hoor ik de bryton rammelen omdat deze zo los zit in de houder.
MVG
Steve
Steve
De oude houder brak wel eens af. Dit is eerder in dit topic wel te lezen.frog_1883 schreef:Ben dan ook maar overstag gegaan en heb mij een bryton aangeschaft. Dit weekend op de fiets geïnstalleerd en even een korte trainingsrit gemaakt gisteren
Die van mij "zweeft" boven het einde van de stuurpen. Ik heb daar 2 rubber dopjes geplakt zodat die daar ondersteund wordt.
Heb niet het idee dat ik hem nu zal verliezen.
Je kan evt door het gaatje aan de onderkant een touwtje doen voor de zekerheid.
GPX inladen gaat wel weer goed. Blijkbaar een tijdelijk hikje. Heeft Microsoft ook wel eens last van ...
Wel nog steeds met een blanco naam. Ik heb er niet zoveel routes tegelijk in staan dus ik wacht wel op de oplossing.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Op mijn MTB rust het toestel bovenaan ook op mijn stuurpen en nu ik dat rubberen stukje erop geplakt heb, zit hij heel stevig vast. Op mijn racefiets is het een ander verhaal. Daar moet ik ook nog iets op vinden...
Gisteren samen met 2 Garmin-rijders een gedownloade MTB-toer gereden bij ons in de buurt. Alle 3 dezelfde toer geladen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment wel blij was met mijn Bryton! Toch wel!
Hoewel de Garmin-kaarten 10 keer meer detail hebben, deden ze tijdens het rijden niets anders dan piepen en zoemen en foutmeldingen geven, soms gewoon zonder reden.
Op een bepaald moment waren we zelfs 1 Garmin-toestel kwijt. Van het stuur gerammeld...
En mijn Bryton deed rustig verder, gaf netjes de route weer, zonder moeilijk te doen. Niet 1 keer gepiept (ik haat piepen )Zalig gewoon!
Het is niet allemaal kommer en kwel...
Ondertussen ook nog een mail gestuurd naar Bryton zelf i.v.m. ondersteuning. Benieuwd naar het antwoord...
Gisteren samen met 2 Garmin-rijders een gedownloade MTB-toer gereden bij ons in de buurt. Alle 3 dezelfde toer geladen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment wel blij was met mijn Bryton! Toch wel!
Hoewel de Garmin-kaarten 10 keer meer detail hebben, deden ze tijdens het rijden niets anders dan piepen en zoemen en foutmeldingen geven, soms gewoon zonder reden.
Op een bepaald moment waren we zelfs 1 Garmin-toestel kwijt. Van het stuur gerammeld...
En mijn Bryton deed rustig verder, gaf netjes de route weer, zonder moeilijk te doen. Niet 1 keer gepiept (ik haat piepen )Zalig gewoon!
Het is niet allemaal kommer en kwel...
Ondertussen ook nog een mail gestuurd naar Bryton zelf i.v.m. ondersteuning. Benieuwd naar het antwoord...
@TokSik de buddy pagina zie je als je een eerder gereden route rijd. De Rider 50 kijkt dan of je sneller of langzamer bent; met de mode knop schakelen en je komt er voorbij.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Allez
De laatste tijd is mijn Bryton 50 regelmatig de verbinding met mijn ANT+ hartslagsensor kwijt. Vroeg of laat wordt het weer opgepikt maar nu is het signaal helemaal weg. Batterij vervangen, gereset door 5 min geen batterij er in te laten, maar helaas onherstelbaar.
Ander probleem; Ik gebruik de combisensor van Garmin voor snelheid en Cadans. De cadans wordt keurig netjes opgepikt,maar de snelheid is twee keer zo hoog als de werkelijke snelheid. Ik kan het niet zo instellen dat de combisensor alleen de Cadans meet en dat ik de GPS snelheid gebruikt want dan maakt deBryton geen goede verbinding meer.
Heeft er iemand een oplossing?
Ander probleem; Ik gebruik de combisensor van Garmin voor snelheid en Cadans. De cadans wordt keurig netjes opgepikt,maar de snelheid is twee keer zo hoog als de werkelijke snelheid. Ik kan het niet zo instellen dat de combisensor alleen de Cadans meet en dat ik de GPS snelheid gebruikt want dan maakt deBryton geen goede verbinding meer.
Heeft er iemand een oplossing?
Magneetje van je spaak afhalen.
Die van mij "zweeft" ook boven het einde van de stuurpen en rammelt niet.frog_1883 schreef:... ... alleen vind ik de ophanging van het systeem nogal losjes. Als ik een klinkerweggetje of wat slechter asfalt rij dan hoor ik de bryton rammelen omdat deze zo los zit in de houder. Hebben nog mensen dit? Is dit te verhelpen?
Is het mogelijke dat je nog een oude bevestiging hebt? Daar zijn wat afbreek- en rammelproblemen mee geweest.
Daarnaast vind ik de tip om het met een dun draadje aan je stuur vast te maken een goede oplossing om verliezen (proberen) te voorkomen.