Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe Racefiets

saganfan
Forum-lid

saganfan 20 jul 2012 17:04

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe race fiets. Ik fiets inmiddels al 2 jaar op mijn Giant tcr afgemonteerd met schimano triple 105. Heb hier nu 10.000 km op gemakkt en ben toe aan een fiets waar ik meer plezier mee ga beleven.

Het liefst fiets in in zuid limburg of de ardennen. En in de toekomst wil ik ook in alpen en pyreneeën gaan fietsen.

Mijn vraag is dan ook naar welke fiets en groep ik het beste kan overstappen?
Zelf zat ik te denken aan:
Cannondale
Bianchi
Colnago
Pinarello

Of zijn er ander merken die meer tot zijn recht komen aan de hand van mijn wensen.
Voor mijn nieuwe fiets wil ik tussen de 2500 en 3500 euro uitgeven.
sagan is a hero

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 20 jul 2012 17:40

saganfan schreef: ,..... en ben toe aan een fiets waar ik meer plezier mee ga beleven.
De vraag die ik me dan als eerste afvraag, zijn er dingen die je niet bevielen aan je huidige TCR? Zitpositie, hardheid etc. Wat zoek je in een nieuwe fiets? Meer comfort (di2 of comfortabelere geometrie / materiaal), mooiere looks, hogere patsfactor,... Het probleem is dat voor jou budget er een enorme keus is.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

quarter
Forum-lid

quarter 20 jul 2012 18:16

Heb zelf een soortgelijke stap gemaakt en uitgekomen op de Specialized Roubaix,....was op zoek naar meer comfort en deze gevonden in de Roubaix. .Met jou budget heel veel keuze.

saganfan
Forum-lid

saganfan 20 jul 2012 20:24

He Carrinthe,

Ik ben op zoek naar een fiets die meer comfort bied en lichter is.
Verder ben ik ook opzoek naar een groep die makkelijker schakelt dan de 105 dit is voor mij nog de grootste ergenis.
sagan is a hero

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 jul 2012 16:42

saganfan schreef:Verder ben ik ook opzoek naar een groep die makkelijker schakelt dan de 105 dit is voor mij nog de grootste ergenis.
Dan zou ik voor een fiets gaan waar Ultegra Di2 op zit. ;)

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 21 jul 2012 19:00

Inderdaad, zou ik ook gaan voor Ultegra di2, zoals bijvoorbeeld de Sensa Giulia Special, Cube Agree GTC of de Focus Cayo Evo 2.0. Blijf je ook mooi binnen je budget. Ietsjes boven budget is de Bianchi Sempre en comfortabel, erg mooi maar fors boven budget is de Specialized Roubaix mijn geheime fantasie die mijn vriendin nog niet mag weten ;) .
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 21 jul 2012 19:46

Carrinthe schreef:Inderdaad, zou ik ook gaan voor Ultegra di2, zoals bijvoorbeeld de Sensa Giulia Special, Cube Agree GTC of de Focus Cayo Evo 2.0. Blijf je ook mooi binnen je budget. Ietsjes boven budget is de Bianchi Sempre en comfortabel, erg mooi maar fors boven budget is de Specialized Roubaix mijn geheime fantasie die mijn vriendin nog niet mag weten ;) .
Haha, zo heb ik ook wat geheime fantasieën qua fiets hoor.. ;)
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

saganfan
Forum-lid

saganfan 25 jul 2012 12:43

He,

Afgelopen zaterdag een proefrit gemakkt op een kuota kharma, afgemonteerd met shimano ultegra.

Wat zijn jullie ervarigen met een kuota??
sagan is a hero

quarter
Forum-lid

quarter 25 jul 2012 14:23

saganfan schreef:He,

Afgelopen zaterdag een proefrit gemakkt op een kuota kharma, afgemonteerd met shimano ultegra.

Ben wel benieuwd naar jou ervaring op deze fiets. Als ervaren fietser moet je er toch een mening over hebben na een proefrit.

saganfan
Forum-lid

saganfan 26 jul 2012 12:38

Meld dit berichtAntwoord met een citaat door quarter » 25 jul 2012 13:23

saganfan schreef:
He,

Ben wel benieuwd naar jou ervaring op deze fiets. Als ervaren fietser moet je er toch een mening over hebben na een proefrit.

Beviel erg goed ten opzichten van mijn oude fiets.
Wil alleen ook nog een connondale uitproberen. Vindt de kleuren van de nieuwe 2013 modellen echt stoer.
sagan is a hero

quarter
Forum-lid

quarter 26 jul 2012 13:17

Heb zelf ook lang getwijfeld tussen mijn huidige fiets en een Cannondale. Beide bevielen erg goed maar uiteindelijk niet gekozen voor Cannondale. Zou dan in ieder geval de Synapse proberen als je op zoek bent naar comfort.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jul 2012 12:17

saganfan schreef:Meld dit berichtAntwoord met een citaat door quarter » 25 jul 2012 13:23

saganfan schreef:
He,

Beviel erg goed ten opzichten van mijn oude fiets.
Wil alleen ook nog een connondale uitproberen. Vindt de kleuren van de nieuwe 2013 modellen echt stoer.
Bedoel je deze :lol: :
Afbeelding

Het voordeel bij Cannondale is dat je kunt kiezen tussen de Supersix en de Synapse, 2 fietsen met een verschillende geometrie waarvan de supersix het meest lijkt op die van de TCR en de Synapse meer op comfort is gericht. Allebei uitproberen als het even kan dus!

Wat is eigenlijk het probleem met 105? Alleen met de voorbladen omdat het een triple is? Het verschil tussen Ultegra en 105 is maar heel klein. Ik ben zelf overgestapt van Campagnolo Race Triple naar 105 en heb ervaren dat de Campa groep na jaren nog het zelfde schakelde als nieuw en dat het bij Shimano toch langzaam achteruit blijft gaan. Met Sram heb ik geen ervaring.
Ik zou als ik jou was ook gaan rijden met fietsen met Sram, Campagnolo en Ultegra Di2
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie