Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
niekgeerts
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
niekgeerts
15 jul 2012 10:30
daj schreef:Gezien je al jaren in de fietsen zit weet je vast hoe je een (ietwat) scheve loopvlak van een balhoofdlager weer netjes recht kan maken?
Voor de rest van de lezers:
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... and-facing" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar het kan natuurlijk zijn dat de Advanced SL geen aluminium inserts heeft in het balhoofd, maar dat alles carbon is (zoals bij Trek)? In dat geval is de mal niet scheef, maar heeft iemand de inserts niet netjes recht erin gezet bij de productie. Dat is slechte kwaliteitscontrole, productiefout en dus reden voor een garantieclaim.
Het is een compleet carbon frame, met carbon cups. Lagers rusten dus direct in het carbonframe.
Omdat je vraag te beantwoorden, Ja, ik weet wel degelijk hoe dat moet. Maar is in dit geval dus helemaal niet van belang.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
15 jul 2012 18:30
maar heeft iemand de inserts niet netjes recht erin gezet bij de productie. Dat is slechte kwaliteitscontrole, productiefout en dus reden voor een garantieclaim.
Niet echt, soms is de epoxy gewoon uitgevloeid en is een stuk schuurpapier al voldoen om de lager er weer recht in te krijgen, soms zijn er iets ingrijpender maatregelen noodzakelijk (met wat epoxy) maar goed komt het doorgaans wel. Moet wel zeggen dat dit tijd kost en dat de gemiddelde fm er echt niet aan zal beginnen (maar Giant zou dit zeker wel moeten kunnen).
-
niekgeerts
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
niekgeerts
15 jul 2012 21:12
sharkman113 schreef:maar heeft iemand de inserts niet netjes recht erin gezet bij de productie. Dat is slechte kwaliteitscontrole, productiefout en dus reden voor een garantieclaim.
Niet echt, soms is de epoxy gewoon uitgevloeid en is een stuk schuurpapier al voldoen om de lager er weer recht in te krijgen, soms zijn er iets ingrijpender maatregelen noodzakelijk (met wat epoxy) maar goed komt het doorgaans wel. Moet wel zeggen dat dit tijd kost en dat de gemiddelde fm er echt niet aan zal beginnen (maar Giant zou dit zeker wel moeten kunnen).
Haha, oke ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de huidige oplossing;)
-
keultje
- Forum-lid
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06
keultje
18 jul 2012 13:16
hij is weer klaar
alleen nog eindkapjes er op
giant is goed
-
rikkert
- Forum-lid
- Berichten: 3795
- Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
- Locatie: N-H
rikkert
18 jul 2012 17:10
Hmmm, dat stuur is niet helemaal mijn kopje thee.....Voor de rest een heel fraai ding.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
MartijnVisser
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43
MartijnVisser
18 jul 2012 18:48
@ keultje die easton wielen en die ffwd staan allebei gewoon mooi in je fiets, mooi carbon gemonteerd, niks meer aan doen
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
-
joeptimmermans
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
joeptimmermans
19 jul 2012 09:42
Zijn er forumleden met ervaring met het TCR Composite frame specifiek in maat xl? Gebruikservaringen die ik lees zijn erg positief, maar eigenlijk alles wat ik lees gaat over fietsen met een kleinere maat.
Ben ook benieuwd naar de maximale zadelhoogte. Ik kan nergens ontdekken hoever die zadelpen maximaal uit het frame kan.
-
niekgeerts
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
niekgeerts
19 jul 2012 10:00
joeptimmermans schreef:Zijn er forumleden met ervaring met het TCR Composite frame specifiek in maat xl? Gebruikservaringen die ik lees zijn erg positief, maar eigenlijk alles wat ik lees gaat over fietsen met een kleinere maat.
Ben ook benieuwd naar de maximale zadelhoogte. Ik kan nergens ontdekken hoever die zadelpen maximaal uit het frame kan.
Geen ervaring met de XL maat. TCR Composite algemeen hele goede ervaringen mee!
Zadelpen is 378 mm lang. Geen idee wat min. insert is.
-
Nickrsd
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 19 jul 2012 18:21
Nickrsd
26 jul 2012 18:58
hey,
ik wil beginnen met wielrennen, ben volop bezig met zoeken naar een geschikte fiets. bij de giant vind ik de defy/ tcr een hele mooie fiets icm. 105 afgemonteerd.
Nu lees ik hier welis dat een tcr erg race georrienteerd is, en de defy comfort. Heb nog niet op de fietsen gereden..
Maar vind de afwerking van de Tcr mooier. Wat is de betere keuze?
en aan welke prijs moet ik denken voor een 105 afmontage bij de fm. Adviesprijs is 1200 Tcr en defy 1100
-
t-kops
- Forum-lid
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 17 feb 2009 23:09
t-kops
27 jul 2012 09:08
de defy heeft een kortere bovenbuis en een langere balhoofdbuis, dus op deze fiets zit je rechter dan op een tcr. hij zal waarschijnlijk ook wel wat comfortabeler zijn, omdat de buizen een stuk minder dik zijn dan bij de tcr. ik vind de tcr een redelijk stijve fiets.
ga eerst een proefrijden op beide fietsen in de goede maat, en kijk wat je lekker vindt zitten. dat is het belangrijkste en kunnen we voor jou natuurlijk niet beoordelen.
wat betreft prijs: de meeste dealers geven standaard wel wat korting, probeer te onderhandelen over de prijs en eventueel gratis accessoires of kleding/schoenen/helm
succes met je keuze
-
Panic
- Forum-lid
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55
Panic
30 jul 2012 12:49
Wat kleine aanpassingen (oa Evo SC banden, Glossy Grey achterderrie en nieuwe remschoenen). En weer terug naar de zadelpen met setback icm Antares VS zadel.
-
niekgeerts
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
niekgeerts
30 jul 2012 13:26
Zijn er al meer mensen met een 2012 TCR Advanced of Advanced SL?
Ik heb een SL en bij het aanzetten uit de bochten trap het wiel met gemakt tegen de rechter achterremblok aan.
Wielen zijn WH7850 C50 TU, snelspanners zitten goed vast en wielen zijn strak.
Hebben jullie hier ook last van?