Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1e racefiets aanschaffen

Borghesia
Forum-lid

Borghesia 24 jul 2012 14:19

Nickrsd schreef:@ Borghesia, dank je wel voor deze post. Dit schrikt me wel een beetje af eigenlijk.

Ik ben een gast van 26jr. volop in bloei, dus zo fiets doet mij niet veel goeds.
Als ik dit zo mag lezen, neem ik de keuzen voor de Giant TCR 1. Ook al is deze dan misschien enigzins "race" georienteerd? in hoeverre moet ik dat opvatten?
Nick, als jonge kerel van 26 wil je uiteindelijk een fiets die gelijkwaardig is aan je sportieve kunnen.
Mijn kameraad en ikzelf zijn beiden 50 jaar, en zelfs voor ons is de Impulso (onaangepast) een dweil van een fiets.
Met pedalen zal hij een kilo of 10 wegen, voor zijn prijs zijn lichtere fietsen verkrijgbaar.
Het gebied mij te zeggen dat het wel een erg mooie fiets is.

Laat in elk geval je maten eens opmeten voor de geometrie, dan kun je daarmee veel makkelijker een keuze maken.
De Giant TCR 1 is een heel goede fiets. De aanbieding van 899,- bij Salden met vnl. Shimano 105 onderdelen is erg scherp geprijsd.
Ikzelf ben erg te spreken over de 105 groep !
Zo hou je nog geld over voor een goede set wielen als de Fulcrum R3's.
Maar een fiets moet je dus altijd eerst goed laten uitmeten.

fietsband
Forum-lid

fietsband 24 jul 2012 15:52

Interessante info over de Impulso, was zelf ook in eerste instantie aan het kijken naar deze fiets. Maar overweeg nu om meer geld uit te geven en eens een blik te werpen op de Sempre of een Wilier Izoard. Over beide heb ik toch wel positieve dingen gelezen :)

Overigens heeft er iemand meer info over de Bianchi Vertigo? Hij is geloof ik al leverbaar, maar kan er eigenlijk niks over vinden. http://bianchi-fietsen.nl/bianchi-verti ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jul 2012 18:04

supergrover1 schreef:
Roycosoepie schreef:Ik snap nog steeds niet dat je niet naar een Cube gaat kijken. Daar heb je mooie fietsen die beter zijn dan een Bianchi Impulso

beter????

vertel......
Het is natuurlijk wel zo dat je bij Cube, Bulls, Stevens, Focus e.d. meer fiets voor je geld krijgt. De dealers van die merken hebben ook 2012 modellen in de winkel staan die weg moeten omdat de 2013 modellen er aan zitten te komen, dus moet je daar ook nog een leuke korting op kunnen krijgen.
Bij frames is het natuurlijk een groot gedeelte persoonlijke voorkeur wat beter of slechter is, maar een Ultegra groep voor het zelfde geld als 105 is gewoon beter.
Campagnolo Ultra Dork

Nickrsd
Forum-lid

Nickrsd 24 jul 2012 18:20

ik laat de impulso voorals het is. Die valt af dan.
Heb vandaag naar de Bulls Harrier 2 gekeken, leuke fiets en alles 105.
http://www.12gobiking.nl/bulls/road/har ... ier_2_2012

Kan ik deze vergelijken met de Giant tcr1? of een defy 1..
Laatst gewijzigd door Nickrsd op 24 jul 2012 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Borghesia
Forum-lid

Borghesia 24 jul 2012 18:55

fietsband schreef:Interessante info over de Impulso, was zelf ook in eerste instantie aan het kijken naar deze fiets. Maar overweeg nu om meer geld uit te geven en eens een blik te werpen op de Sempre of een Wilier Izoard. Over beide heb ik toch wel positieve dingen gelezen :)

Now you're talking....ik heb het kleinere broertje van de Wilier Izoard...de Wilier Mortirolo, en deze instap carbon fiets heeft al veel in zijn mars.
De Izoard zal weer een stuk beter zijn.
Soms kijk ik nog naar een opvolger voor mijn cheapo Mortirolo. Maar omdat deze fiets mij zo goed bevalt stuit ik er telkens op dat vervanging geld over de balk gooien is, ik zou er misschien een paar honderd gram mee winnen.

Terug op eerste racefiets aanschaffen...de Wilier Mortirolo was ook mijn eerste racefiets sinds jaren. Ik heb m.i. het geluk gehad dat ik de juiste fiets had uitgekozen, die tot nu toe alle andere opties teniet doet. De reden is dat deze fiets redelijk licht is en bij aankoop een goede uitrusting had. Met de vervanging van de wielen is hij nog jaren courant.
Wil je een 1e racefiets aanschaffen en daar toch wel enkele jaren tevreden mee willen rijden zonder geplaagd te worden met twijfels, kijk dan of hij de tands des tijds aankan.
De Izoard of een gelijkwaardige andere fiets, is daartoe makkelijk in staat.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jul 2012 08:37

Ik denk dat je de Bulls zeker met de Giant kunt vergelijken. De Bulls heeft een volledige 105 afmontage, bij de Giant zijn er nog wat goedkopere onderdelen gebruikt. Hij heeft meer de (comfort) geometrie van de Defy.
De wielen van de Giant heb ik geen ervaring mee maar de Shimano RS10 wielen zitten ook in mijn fiets en deze voldoen gewoon maar worden op termijn wel vervangen voor iets lichters en stijver. Al met al een prima beginners- racefiets.
Campagnolo Ultra Dork

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 25 jul 2012 12:27

Nickrsd schreef:ik laat de impulso voorals het is. Die valt af dan.
Heb vandaag naar de Bulls Harrier 2 gekeken, leuke fiets en alles 105.
http://www.12gobiking.nl/bulls/road/har ... ier_2_2012

Kan ik deze vergelijken met de Giant tcr1? of een defy 1..
In dat geval zou ik deze ook op m'n lijstje zetten:

http://www.fietsplaza.nl/racefietsen-se ... -1453.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vooropgesteld dat je de kleur mooi vindt natuurlijk; en de zithouding ( gematigd sportief) je bevalt... ( mij in elk geval wel ;) )

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Nickrsd
Forum-lid

Nickrsd 27 jul 2012 20:00

Vandaag een fiets aangeschaft.

een Merida Race lite 904.http://www.merida-bikes.com/en_gb/bike/ ... e+Lite+904
Gave fiets!! en laten opmeten, full body scan.. dus moet goed komen

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 27 jul 2012 21:54

Goed gedaan 8-) 8-) 8-)

Heel veel plezier met je nieuwe ride ;)

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 28 jul 2012 10:37

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe fiets. Ik wens je veel fietsplezier!
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Nickrsd
Forum-lid

Nickrsd 28 jul 2012 15:01

dank je wel, ga hem volgende week ophalen.

Plaats reactie