Alles over vakanties op én met de fiets

menorca

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 28 aug 2010 16:06

hallo,
ik ga volgende week naar menorca met vakantie.
ik vroeg me af of je daar een beetje racefiets/goeie mtb kan huren.
bvd
niet zeuren maar trappen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 aug 2010 13:08

Aan een racefiets huren heb je hooguit 1 dag plezier, dus ik schat de kans niet zo groot in dat je die kunt huren :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 aug 2010 16:31

Je kan er goede MTB's huren, racefietsen dat weet ik niet.
Menorca is een redelijk vlak eiland en is hierdoor erg populair bij de fietsers. U kunt u eigen fiets meenemen maar op het eiland zijn voldoende mogelijkheden om een fiets te huren.
Fietsfederatie;
Federació de Ciclisme de les Illes Balears (Català, Español)
Asociación Cicloturista de Menorca (Español)
Fietsverhuur Menorca

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 29 aug 2010 22:22

[quote="Amclassic-fan"]Aan een racefiets huren heb je hooguit 1 dag plezier, dus ik schat de kans niet zo groot in dat je die kunt huren :)[/quote]

het gaat me niet om de mooie stukken fietsen maar meer om wat in conditie te blijven zo voor het crosseizoen. we zouden eerst in ned blijven maar door het weer toch maar gekozen om te vliegen. en dan 2 weken niks doen is niet bevordelijk voor de conditie.
al moet ik 10x het zelfde rondje rijden dat boeid me niks.


dan maar wat op de mtb rijden. setje pendalen mee en ik red me wel.
niet zeuren maar trappen

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 29 aug 2010 22:27

Dit schreef ik een paar jaar geleden op wielertoerist.nl :

Vandaag terug gekomen van een vakantie in Menorca. Ondanks dat de vakantie vooral bedoeld was als familievakantie er een paar keer tussenuit kunnen sneaken op een gehuurde mountainbike.

Een redelijke indruk kunnen krijgen van het eiland. Allereerst: het is een fantastisch vakantieeiland: rustig (nu zelfs nog extreem rustig), zeer aardige mensen, mooie kleinschalige appartementencomplexen met alles erop en eraan en veel moois om te zien op het eiland.

Het eiland is erg groen: heuvelachtig, maar - op 1 steile beklimming na - verwacht geen hooggebergte. Het is meer limburg/ardennen met een paar uitschieters omhoog.

Het eiland is niet groot. De doorgaande wegen zijn kwalitatief zeer goed, de kleine weggetjes minder en (mede doordat ze soms overgaan in onverhard) meer geschikt voor de MTB. Voor de racefietser is er te weinig om er een week te fietsen. Voor de actieve vakantieganger die een paar keer een fiets wil huren kun je je er fantastisch vermaken. Er is zelf seen heel netwerk van fietsroutes.

Een echte uitdaging (verhard, goede weg) is de Monte El Toro. Een serieuze klim van ruim 3 kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van bijna 9 procent. Er zitten een paar zeer steile bochten in. De klim is erg onregelmatig. Boven kom je bij een klooster en wacht een schitterend uitzicht over het eiland.

Ander klimwerk/uitdagend werk is er vooral op de MTB. De routes zijn niet echte MTB routes, maar gaan in principe over verharde wegen en waar "noodzakelijk" over onverharde wegen. Halverwege zo'n route wordt aangegeven dat het vervolg alleen voor de MTB en niet voor de racefietser is met een speciaal bord ! Het kan dan overigens ineens onverwacht heftig worden.

De huurfiets die ik had was bij de lokale souvenirshop en van matige kwaliteit. Ik kreeg em echter nieuw mee waardoor ik voldoende had. Uit eerder ervaring wijs geworden had ik zelf pomp en bandje/plakspullen meegenomen, want dat krijg je er niet bij. (Ze gunnen je het van harte, maar ze hebben het gewoon niet.) Er schijnen twee grote fietszaken te zijn op het eiland waar je beter spul hebt (ook racefietsen).
:D Vraag me niet waar ik die info vandaan had over de racefietsen. Maar zoals gezegd is een ATB meer geschikt voor op Menorca.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 29 aug 2010 22:35

[quote="schamperd"]


dan maar wat op de mtb rijden. setje pendalen mee en ik red me wel.[/quote]

pendalen bestaan niet, je bedoeld pedalen

Neem ook je helm mee, wel zo fris en comfortabel je eigen helm te gebruiken bovendien spaart het je huur uit.
Afbeelding

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 29 aug 2010 23:13

[quote="Swoosh"][quote="schamperd"]


dan maar wat op de mtb rijden. setje pendalen mee en ik red me wel.[/quote]

pendalen bestaan niet, je bedoeld pedalen

Neem ook je helm mee, wel zo fris en comfortabel je eigen helm te gebruiken bovendien spaart het je huur uit.



[/quote]

dat ben ik zoizo van plan op al me fiets spullen helm keding schoenen enzt mee te nemen en een pedaal sleutel dan kan ik zelf ff wisselen..
maar kan dr igv wel wat leuke stukjes rijden
niet zeuren maar trappen

Plaats reactie