Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo Easy probleem

sirmatthew
Forum-lid

sirmatthew 28 aug 2010 13:35

Ik heb een probleem met mijn Look Keo Easy pedalen. Het probleem speelt nu een paar maanden (sinds eind april) en is erg vervelend. Eind april kocht ik nieuwe cleats, monteerde die correct op mijn schoen, omdat mijn oude zwaar versleten waren en ik soms al wel eens zomaar uit mijn pedaal klikte. Ik dacht dus, cleats vervangen. Nu had ik kort daarna een wedstrijd (2e keer gebruik nieuwe cleats) en na twee rondjes klikte ik zomaar uit mijn pedaal (niet door mijn enkel te draaien, maar gewoon doordat ik heel veel kracht leverde (ik reed tussen de 50-55 per uur) Dat is natuurlijk levensgevaarlijk in een peloton.

Daarna kwam het probleem niet meer terug, dus ik dacht dat ik misschien toch met mijn enkel had gedraaid, en fietste vrolijk weer verder. Tot afgelopen paar dagen, ik trok een keer een sprintje (mn cleats waren nog vrij nieuw) met iemand en schoot toen met 60 per uur uit mijn klikpedaal. Het gevolg is dat ik nu nog hoofdpijn, een zere knie en pijnlijk enkel heb. Degegen die achter mij sprintte zag het ook gebeuren en zei dus dat ik gewoon recht uit mijn klikpedaal schoot, geen beweging naar buiten.

hebben meer mensen dit probleem?
zou ik nieuwe kunnen vragen?

verdere opmerkingen:
pedalen zijn 9 maanden oud
veerspanning is niet instelbaar
ze zijn gekocht bij crc

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 28 aug 2010 13:56

60 km per uur weet je dat zeker op een junioren verzet
Wil niet aan je kracht of snelheid twijfelen
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

rezne
Forum-lid

rezne 28 aug 2010 15:58

Of het dé oorzaak is weet ik niet, maar Keo Easy pedalen zijn het instapmodel van Look met een lage veerspanning. Ik heb ze op de fiets van mn zus gezet die voor het eerst met clipless pedalen rijdt. Ik vond de veerspanning echt heel laag, vergeleken met mn eigen Keo2Max (en ik heb de veerspanning nog niet een halverwege staan). Het zou niet moeten gebeuren maar misschien is de veerspanning te laag om je voet in het pedaal te houden.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

sirmatthew
Forum-lid

sirmatthew 28 aug 2010 23:36

John Wx schreef:60 km per uur weet je dat zeker op een junioren verzet

wind mee en ik heb nog geen junioren verzetten ;)

gewoon de 50x12...

ik kan zelfs nog harder

jona91
Forum-lid

jona91 28 aug 2010 23:48

zijn de pedalen zelf niet wat uitgesleten? is bij mijn classics af en toe een probleem..

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 29 aug 2010 00:22

SirMatthew schreef:
John Wx schreef:60 km per uur weet je dat zeker op een junioren verzet

wind mee en ik heb nog geen junioren verzetten ;)

gewoon de 50x12...

ik kan zelfs nog harder

Respect
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

tim106gti
Forum-lid

tim106gti 29 aug 2010 20:05

Ik heb zelf de Look Keo Sprint. Omdat ik ook regelmatig in koers zit en me meng in de sprint wilde ik de veerspanning zo hoog mogelijk zetten. Na een paar slagen (bij nieuwe pedalen) draaide de inbusbout echter al door. Ik weet zeker dat ik de sleutel er goed en diep genoeg in had maar het metaal vrat gelijk uit bij enige weerstand bij het draaien. Gevolg: een inbusbout waar niet meer aan viel te draaien en een te lage veerspanning waardoor het pedaal te makkelijk uitklikt.

Ik ben nu bezig met de opbouw van een nieuwe fiets en twijfel nog over welke pedalen ik aan ga schaffen. Ik vind de Keo 2 max carbon erg mooi maar wil niet weer hetzelfde meemaken.

Plaats reactie