Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

singlespeed project x2 Gazelle en Raleigh

Gebruikersavatar
jo73
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jul 2011 19:04

Gebruikersavatar jo73 31 jul 2012 16:44

thnx, vandaag oa nieuwe remblokjes gehaald ...zijn wel niet meer van dura ace maar ik denk dat het beter remt dan 30jaar oud rubber :lol:
Moet de zadel hoogte ook nog even bepalen, eerste meters waren echt alleen maar wat meters in de tuin en stuur hoogte wordt dan ook meteen even gedaan.

Gebruikersavatar
jo73
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jul 2011 19:04

Gebruikersavatar jo73 04 aug 2012 22:12

Vandaag aardig wat uurtjes aan de Raleigh gewerkt, alles uit elkaar en het oude vet vervangen voor nieuw ...en goed gepoetst voor het weer in elkaar ging.
Meteen de shimano 600 crank en remmen gemonteerd en bandjes in de kleur (normaal hebben we altijd zwart maar voor deze fiets vonden we het wel leuk)
pff was nog best wat werk en vooral om geen kogeltjes kwijt te raken :lol:
Afbeelding
de handvatten moeten natuurlijk nog ;)
Afbeelding
zoals je kunt zien zit bij de oude shimano 600 de kabel links aan de remklauw ipv zoals nu gebruikelijk links ... :? maar het lijkt goed te gaan en anders word het gewoon een wat grotere lus.
Afbeelding
de gazelle is bijna klaar, remblokjes gemonteerd ...we zijn net even snel voor het donker een klein rondje weg geweest ..en dat beviel prima ..allees de zadels moeten nog even bij gesteld worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jo73
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jul 2011 19:04

Gebruikersavatar jo73 06 aug 2012 12:07

wat ik apart vind is dat vele hier hun oude racefiets ombouwen naar singlespeed en ik er niets over kan vinden en ik drie wielen heb staan waar ik geen borgmoer voor kan vinden die past omdat de oudere wielen blijkbaar allemaal afwijkende maten hebben ?
voor de duidelijkheid ik zoek zoiets als dit
Afbeelding
de buiten diameter van de draad op mijn naaf is 43,7mm ...en van een ander wiel 39,5 (dit kon ik niet heel precies meten omdat er nog een cassette op zit)
nu borg ik de cassette dus met het kleinste tandwiel, zoals je kunt zien op de foto zit op de raleigh nog de hele cassette van 5speed nu wil ik twee ringen draaien zodat de andere 4 tandwielen weg kunnen maar dan ook het setje borgen met een cog / borgring anders ziet het er nog steeds niet uit.

op de site's die ik gevonden heb staan alleen kleinere maten ...weet iemand hoe je aan zo'n ring komt ?
alvast bedankt voor de moeite 8-)
======
het is in tussen anders opgelost ... 8-)

Plaats reactie