pignon freewheel fixed maken.
natuurlijk is deze vraag al een aantal keer hier langsgekomen maar ik kan m maar niet vinden.
nu wil ik mijn pignon freewheel fixed maken. hierbij had ik al geprobeerd om er soldeer in te laten lopen maar de soldeer blijft erop liggen en verdwijnt niet tussen de lagers.
nu zou ik graag een aantal andere opties willen weten hiervoor.
plaatjes van het pignon met tandwielen.
http://imageshack.us/photo/my-images/43 ... 183436.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 83452.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
nu wil ik mijn pignon freewheel fixed maken. hierbij had ik al geprobeerd om er soldeer in te laten lopen maar de soldeer blijft erop liggen en verdwijnt niet tussen de lagers.
nu zou ik graag een aantal andere opties willen weten hiervoor.
plaatjes van het pignon met tandwielen.
http://imageshack.us/photo/my-images/43 ... 183436.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 83452.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
gewaagd, zonder remmen?
koop gewoon een sturmey archer achternaaf
zijn hoge flens, redelijk cheap, en goeie kwaliteit 35 euro alsk me nie vergis
zijn hoge flens, redelijk cheap, en goeie kwaliteit 35 euro alsk me nie vergis
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
reken inspaken, richten en spannen erbij, plus de kosten van een goede velg en je zit op ongeveer 100 euro.
is het niet zo dat mn kettinglijn dan helemaal scheef ligt.
dit is een projectje waarbij ik met alle huidige onderdelen iets leuks probeer te maken.
dit zou dan een eerste project worden en mocht het leuk blijven/zijn, dan komt er misschien een serieuzer/betere fixie met mooiere onderdelen.
wil er wel zeker van zijn dat fixed rijden ook interessant is.
ik verwachting dat ik binnenkort even de body vast las aan de cassette en met de juiste lijm/soldeer/las.. deze weer vastzet aan het wiel.
dit is een projectje waarbij ik met alle huidige onderdelen iets leuks probeer te maken.
dit zou dan een eerste project worden en mocht het leuk blijven/zijn, dan komt er misschien een serieuzer/betere fixie met mooiere onderdelen.
wil er wel zeker van zijn dat fixed rijden ook interessant is.
ik verwachting dat ik binnenkort even de body vast las aan de cassette en met de juiste lijm/soldeer/las.. deze weer vastzet aan het wiel.
Je hebt geen body, je hebt een naaf met schroefpion. Daar gaan geen cassettes op. ik zou idd een baankrans nemen en deze erop vast lassen. Als het schroefgedeelte van de naaf van staal is, een stalen baankrans nemen, als het van alu is, een alu krans nemen. Dan TIG-las je die en vijl je alles een beetje bij.
Voor de kettinglijn wordt het dan spelen met het voorblad en/of wisselen van bottom bracket, die vind je ook goedkoop terug op internet.
Voor de kettinglijn wordt het dan spelen met het voorblad en/of wisselen van bottom bracket, die vind je ook goedkoop terug op internet.
@nutjesmoar, ooit gehoord van DIY ?
do it yourself, een wiel spaken houdt niks in
do it yourself, een wiel spaken houdt niks in
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
En jij weet hoeveel GOEDE spaken kosten, en een GOEDE velg? Voor een budgetproject is zelf een wiel spaken toch niet zo budget. Reken ongeveer 20 euro voor een paar spaken en minstens 40 voor een velg, daar komt bij dat die sa naaf ook nog eens te cheap is (dus kwaliteit kan tegenvallen enzo).
en dan heb je nog de mensen die iets doen om dat ze het leuk vinden en graag dingen proberen. de wel genoegen nemen met basismateriaal en hun trots halen uit hetnutsjesmoar schreef:En jij weet hoeveel GOEDE spaken kosten, en een GOEDE velg? Voor een budgetproject is zelf een wiel spaken toch niet zo budget. Reken ongeveer 20 euro voor een paar spaken en minstens 40 voor een velg, daar komt bij dat die sa naaf ook nog eens te cheap is (dus kwaliteit kan tegenvallen enzo).
"Look mommy! All by myself!"
tja nutje, echt waar!