Fulcrum Racing Quattro / Racing 4
Ik had het hier vandaan: http://www.bike-components.de/products/ ... 2013-.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Waarschijnlijk foutje op de site, want er staat onderaan ook dat er 2x een velglint bij zit en dat lijkt me niet nodig in de Zonda's.
Canyon Ultimate CF SL 2016
Op de site van Fulcrum staat over de lagers in de Racing 4 het volgende:
Gaat me met name om het tweede punt hierboven: zijn er al eigenaren met bijstel-ervaringen met de naven in de Quattro's en/of met foto's van een open naaf?HUB:
- oversized flange on the drive side: provides greater torsional stiffness, increases reactivity at each change in rhythm of the pedal stroke.
- adjustable ball bearing system in ultra high quality steel: for reduced friction and maximum performance even after extensive use. Quick and easy to adjust
- aluminium axle: reduces the overall weight of the wheel.
@ Boogieman: speling heb ik er uit gehaald en is toen weggebleven. Ik moet wel zeggen dat de velg redelijk gemakkelijk tegen de remblokken is te duwen (terwijl er geen speling meer op de lagers zit). Je kunt de lagers heel strak afstellen en dan is het aanzienlijk minder. Echter draait het wiel dan niet meer soepeltjes rond en volgens mij is dit ook niet goed voor de levensduur van de lagers.
Canyon Ultimate CF SL 2016
Ratel is ietsjes zachter dan mijn Zonda's (=Racing 3) maar dat verschil is niet groot. De hoeveelheid vet speelt daarbij trouwens ook een grote rol (weinig vet veel geluid, veel vet weinig geluid). Geluid van een cirkelzaag heb ik nooit kunnen ontdekken
Canyon Ultimate CF SL 2016
Ik heb toch voor de Quattros gekozen...ze rijden heerlijk ook tijdens het klimmen!
Het enige wat ik graag zou willen weten hoe het instellen van de lagers werkt.. Ik heb een berg boekjes maar geen uitleg hoe dit werkt op de fulcrum quattros. Kan iemand mij dit uitleggen?
Het enige wat ik graag zou willen weten hoe het instellen van de lagers werkt.. Ik heb een berg boekjes maar geen uitleg hoe dit werkt op de fulcrum quattros. Kan iemand mij dit uitleggen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
door Boogieman » 08 aug 2012 18:24
@BonoCross: Ik heb gelezen dat jij een set zonda's en fulcrums r4 hebt. En ik zie dat het prijsverschil bij Hopmans tussen een set Zonda's en Fulcrum R4s nu nog maar 65 euro is, welke is dan de beste keuze en welke prefereer jij?
Je stelt een vraag en krijgt een erg duidelijk en gefundeerd antwoord.
Toch koop je dan de andere keuze.
Moet je dan eerst raad vragen of doe je dan toch niet beter direct wat je toch al wilde?
Ik stel alleen maar vast.
@BonoCross: Ik heb gelezen dat jij een set zonda's en fulcrums r4 hebt. En ik zie dat het prijsverschil bij Hopmans tussen een set Zonda's en Fulcrum R4s nu nog maar 65 euro is, welke is dan de beste keuze en welke prefereer jij?
Grappig,BonoCross schreef:Absoluut de Zonda's! Stijf en toch comfortabel, 250/300 gram lichter dan Quattro's, betere naven, prima looks en heeft zichzelf inmiddels al bewezen (en dat moeten de Quattro's nog doen).
Je stelt een vraag en krijgt een erg duidelijk en gefundeerd antwoord.
Toch koop je dan de andere keuze.
Moet je dan eerst raad vragen of doe je dan toch niet beter direct wat je toch al wilde?
Ik stel alleen maar vast.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend