inmeten fiets
hoi mensen, ben nieuw hier, zit al 35 jaar op de racefiets en ben toe aan een nieuwe maar dat voor later.
Ik wil eerst alles laten opmeten voor een goede pasmaat, ik woon in Limburg, iemand tips waar ik dit kan laten doen op een goede manier. Dus niet alleen binnenbeenlengte.
Ik wil eerst alles laten opmeten voor een goede pasmaat, ik woon in Limburg, iemand tips waar ik dit kan laten doen op een goede manier. Dus niet alleen binnenbeenlengte.
Bij de meeste fietsenwinkels met een uitgebreid assortiment racefietsen meten ze meer dan alleen de binnenbeenlengte, met het systeem van Bikefitting o.i.d. Bij Toma in Kerkrade gebruiken ze BG fit van Specialized en dat is vrij uitgebreid dacht ik.
Anders eventueel bij meetcenter Bullen in Kinrooi (Belgisch Limburg), dat kost wat maar ik hoor er redelijk wat positieve verhalen over.
Kun je niet gewoon de maten van je huidige fiets overnemen?
Anders eventueel bij meetcenter Bullen in Kinrooi (Belgisch Limburg), dat kost wat maar ik hoor er redelijk wat positieve verhalen over.
Kun je niet gewoon de maten van je huidige fiets overnemen?
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
+1 Tenzij je nu tobt met klachten, zou ik de positie handhaven die je nu gewent bent.Meppen schreef:Als je al 35 jaar fietst dan weet je toch onderhand wel wat je ideale zitpositie is?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ha, ha idd na 35 jaar moet dat duidelijk zijn. Ik heb na 2 uur fietsen wel wat rugklachten.
Toen ik als puber op de fiets werd gezet kreeg ik maat 61 van mijn vader, terwijl ik eigenlijk 57 moet hebben met mijn binnenbeenlengte, ik was toen ook nog kleiner...
Mijn huidige fiets is maat 58.
aangezien we wat ouder worden wil ik nu gewoon eens alles goed uitgezocht hebben.
bedankt voor de tips![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
voor de nieuwe fiets twijfel ik nog tussen alu of carbon (heb nu staal), wat te doen, wat is beter cq prijs/kwaliteit?
Toen ik als puber op de fiets werd gezet kreeg ik maat 61 van mijn vader, terwijl ik eigenlijk 57 moet hebben met mijn binnenbeenlengte, ik was toen ook nog kleiner...
Mijn huidige fiets is maat 58.
aangezien we wat ouder worden wil ik nu gewoon eens alles goed uitgezocht hebben.
bedankt voor de tips
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
voor de nieuwe fiets twijfel ik nog tussen alu of carbon (heb nu staal), wat te doen, wat is beter cq prijs/kwaliteit?
Je zult ook merken dat we vroeger op een groter frame fietsten dan tegenwoordig.
En in de loop van de jaren zakken we ook een beetje in mekaar. Worden kleiner dus. Laat maar eens lekker meten ...
Waarom twijfel je staal er ook niet bij? Zeker zo comfortabel als carbon en vaak ook heel mooi.
En in de loop van de jaren zakken we ook een beetje in mekaar. Worden kleiner dus. Laat maar eens lekker meten ...
Waarom twijfel je staal er ook niet bij? Zeker zo comfortabel als carbon en vaak ook heel mooi.
Ik fiets ook al heel wat jaren. Onlangs nieuw frame gekocht, op maat gemaakt, rvs, me op laten meten, en bleek toch dat ik iets te gestrekt zat (waardoor nek- en schouderpijn na een tijd fietsen). Nu geen last meer!
Inderdaad, staal is niet zo zwaar meer, frame weegt 1400 gr.
Inderdaad, staal is niet zo zwaar meer, frame weegt 1400 gr.