Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@brekson: ik zou di keo's toch vaster zetten hoor. Te los kan gevaarlijk zijn.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 jul 2012 13:21
ik had dit ook voor met de al versie van canyon, opnieuw laten uitboren en nieuwe huls laten inzetten.alpdhuez53:15 schreef:Tijdens de vakantie is mn bidonhouder op mn AL 2008 frame los gaan zitten. Blijkt dat de omhuizing van de schroef heeft losgelaten van het frame. Iemand enig idee of en hoe te repareren? Evt. kan ik vanavond wel ff een foto posten. 't Rammelt nu nogal dus niet ideaal (gaat ook nog eens om de houder op de schuine buis).
geeft geen enkel probleem
Tja , ben ik het mee eens, maar ik heb nauwelijks speling en ik krijg de schoenen er niet te gemakkelijk uit hoordaniel1975 schreef:@brekson: ik zou di keo's toch vaster zetten hoor. Te los kan gevaarlijk zijn.
Gaat straffer dan dat ik gewoon ben op SPD en SPD-SL
Als voormalig knielijder ( hout vasthouden ) heb ik graag dat de voeten wat losjes op de pedalen staan, weliswaar er niet te gemakkelijk uit los schieten, nooit gehad btw
Sworks Venge
-
- Forum-lid
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 05 mei 2011 10:29
Rij zelf ook met die Exalith remblokken, reken maar een goede 150km vooraleer het piepen verdwijnt. Heb het bij "extreem" remmen nog steeds.brekson schreef:Juist eerste 60km gedaan, rijdt vlotjes Exalith remblokjes piepen nog wel als gek, maar dat zal wel beteren
'K twijfel enkel nog over de gele stickertjes van mavic , ik vind het wel iets hebben
De gele stickers eraf halen heb ik zelf ook gedaan en maken het geheel mooi "clean", al is dit natuurlijk persoonlijk
Anyhow , veel plezier met de mooie fiets & veel veilige km's.
Moozes Mistral-Campa Record 11sp-FFwd F4R http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=52662
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn AL frame uit 2008. Ik had het echter wel al na een half jaartje. Frame werd bij mij onder garantie vervangen.alpdhuez53:15 schreef:Tijdens de vakantie is mn bidonhouder op mn AL 2008 frame los gaan zitten. Blijkt dat de omhuizing van de schroef heeft losgelaten van het frame. Iemand enig idee of en hoe te repareren? Evt. kan ik vanavond wel ff een foto posten. 't Rammelt nu nogal dus niet ideaal (gaat ook nog eens om de houder op de schuine buis).
Dit is een L ( 58 ) , past perfect , heb ook een trek in 58 en een pina in 55 ( moest eigenlijk 56 zijn, smerige streek van de FM en mijn eigen domme fout, was te blij met de fiets dat ik niet goed oplette )Tijdelijk schreef:Strak hoor, welke maat is dit? Ik zou overigens wel die gele stickers eraf halen, maar dat is persoonlijkbrekson schreef:Test om een foto te plaatsen
Zo , fietsje gekocht
Zadel staat waterpas , oprit bewust niet
De geometrie van deze geeft een iets langere voorbuis, maar de stuurpen is 1cm korter dan bij mijn oude fietsjes
De stickertjes vind ik wel iets hebben , maar 'k ga ze één van de dagen eens afplakken met zwart om te zien wat dit geeft
Heb ook al de buitenbandjes er af gehaald om er langere biba's in te stoppen ( vind een ventielverlenger maar niks ) en 'k moet zeggen dat ze er gemakkelijk af en op gingen
ps : pina 56 komt overeen met een 58 standaardfiets
Sworks Venge
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pas op!! Maatvoering mag je eigenlijk niet meer een-op-een vergelijken. Elk merk doet het anders. Jouw redenatie klopt mbt de "traditionele" framemaatvoering, maar tegenwoordig is het echt een gevalletje "nazoeken in de geo-tabel".
Less is bore
Ja, klopt wel eigenlijk wat je zegt, heb dit ook al gemerkt bij de huidige pina's , bij mij is het nog allemaal okdaniel1975 schreef:Pas op!! Maatvoering mag je eigenlijk niet meer een-op-een vergelijken. Elk merk doet het anders. Jouw redenatie klopt mbt de "traditionele" framemaatvoering, maar tegenwoordig is het echt een gevalletje "nazoeken in de geo-tabel".
En inderdaad , een canyon aeroad 58 is niet dezelfde geometrie als een canyon ultimate 58
Maar ik heb me daar in het verleden teveel op gefocust. Voor mij telt enkel : de juiste hoogtemaat, zadelhoogte en de schoenplaatjesafstelling .
De rest trek ik me helemaal niet meer aan, heb al de ronde van vlaanderen op een huurfiets ( di2 testfiets ) gereden, zadel op de juiste hoogte, mijn eigen schoenen aan en gaan......
Reach , stack , buislengte , stuurbochtvorm , stuur van 42 of 44 cm enz. .....wil ik geen rekening mee houden. Ik plaats mijn handen toch niet constant op dezelfde plaats
Meten is weten zegt men, maar je kan beter passen en gassen !
Sworks Venge
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bovenbuis is imho veel belangrijker dan hoogtemaat.
Less is bore