Rad am Ring 2012
Ik hem me ingeschreven voor de Rad am Ring 2012. Na wat speurwerk en een paar oude topics leek me dit wel een mooie cyclo voor in het najaar. Ik ga voor de 150 km race. Dat 24-uurs gedoe is aan mij niet besteed maar fietsen om de Nurburgring heeft wel iets speciaals. Kneteman werd er wereldkampioen in 1978. Legendarische ondergrond dus. Er bestaat ook een 75 km en 25 km versie en voor de echte diehards is er dus een 24 uurs race. Net als in Lemans maar dan op de fiets. Elke wedstrijd vorm wordt dus gereden op het bekende autocircuit. 25 km lang en zo'n 500 hoogtemeter per rondje.
Zijn er nog meer forum leden die deze cyclo gaan rijden? Wellicht een optie dan om samen te gaan.
Zijn er nog oud deelnemers met tips of andere handige wetenswaardigheden?
meer info op http://www.radamring.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er nog meer forum leden die deze cyclo gaan rijden? Wellicht een optie dan om samen te gaan.
Zijn er nog oud deelnemers met tips of andere handige wetenswaardigheden?
meer info op http://www.radamring.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Live fast; die young. mijn blog
Op tijd inschrijven (hoewel, ik doe mee aan het zg Tourenfahren, dus zomaar een x aantal rondjes over de Ring). Houd er rekening mee dat de hoogtemeters vooral in de eerste 10 km zitten: 300 m dalen in 5 km (sommigen halen daar 100+ km/u, met radar gemeten!) en daarna weer hetzelfde omhoog. Met name het stuk vanaf de caroussel tot aan Hohe Acht is behoorlijk pittig. De overige 15 km zijn een beetje op en af maar stellen wat klimmen betreft niet zoveel voor. Houd je wel aan de regels: er wordt in tegenstelling tot andere evenementen gecontroleerd op naleving. Veel plezier op de Ring!
Ik ga er zeker weer rijden net als de afgelopen 3 jaar.
Kost idd wel relatief veel maar ach limburgs mooist is net zo duur en dit is toch echt vele malen mooier.
ik zal de 75km doen want met die bergen is het best zwaar.
En het is maar wat je niet veel klimmen vind maar vanaf Bergwerk tot hohe acht is echt een tering stuk en de andere klimmetjes zijn toch nog steeds wat anders dan wat ik gemiddeld hier in Liburg voor gezet krijg
Kost idd wel relatief veel maar ach limburgs mooist is net zo duur en dit is toch echt vele malen mooier.
ik zal de 75km doen want met die bergen is het best zwaar.
En het is maar wat je niet veel klimmen vind maar vanaf Bergwerk tot hohe acht is echt een tering stuk en de andere klimmetjes zijn toch nog steeds wat anders dan wat ik gemiddeld hier in Liburg voor gezet krijg
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
WIj doen ook met zijn 5'n mee aan de tourenfahren op zondag. Allemaal verschillend van niveau dus we zien wel tot hoeveel rondjes we komen. Ben wel benieuwd zeker naar het afdalen op zo'n circuit.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
-
- Forum-lid
Is de 150km echt een cyclo of gewoon ook leuk voor tourrijders?
Wat je op de site kan vinden:tom de groot schreef:Is de 150km echt een cyclo of gewoon ook leuk voor tourrijders?
- De 150 km versie gaat onder naam Jederman rennen.
- Er is een gezamelijke start
- Er is tijdsregistratie met transponder
- Er zijn prijzen te winnen in verschillende categorien
- Er wordt een klassement opgemaakt
- De weg is afgezet.
Dat lijkt toch wel erg veel op en echte cyclo
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
LOL, ruime uitloopstroken ook, voor een fiets dan.... en natuurlijk fijn om te weten dat niet Porsche en BMW die dag aan het testen zijnrob74 schreef: - De weg is afgezet.
Ik heb hem ook bekeken, lijkt me leuk ook. ruim 500 HM per rondje! das gewoon serieus klimwerk. toch 3000HM aan het einde
Sommige zullen het misschien niet leuk vinden om zes rondjes te rijden, maar mij lijkt het puur nostalgisch, zeker omdat ze ook failliet zijn is het maar afwachten hoe vaak het nog kan.
Ik ben ook van plan om te rijden op de zaterdag en heel misschien ook nog even vrij rijden op zondag. Ik ga voor de 75km gezien mijn zwaar teleurstellende conditie vanwege andere prioriteiten. In 2010 heb ik meegedaan aan de 150km. Helaas kreeg ik toen na 135km in de afdaling voor Breidscheid (Adenau) een lekke band. Na het uitlezen van mijn teller op de computer bleek dat ik op dat moment 70km/h reed.... Ik reed met tubes en het lek was te groot om te maken met Pitstop. Einde verhaal.
Een goed getrainde fietser rijdt rondjes tussen de 40 en 45 minuten. Zoals Peter al zegt is het een aardig stuk klimmen. Eigenlijk begint het al voor Bergwerk.Tussendoor is het heuvelachtig maar na een paar rondjes gaat je ketting gegarandeerd op het binnenblad bij die kleine heuveltjes. In de Fuchsrohre afdaling had ik een top van 99,6km/h. Het kost een aardige cent maar het is wel goed geregeld.
Op vrijdag is er nog even touristenfahrt. Als het goed weer is neem ik mijn Beamer mee op de trailer en ga ik nog een paar rondjes proberen te maken. Hopelijk laat ik voor de fietsers op zaterdag niet te veel olie achter op de baan.
Een goed getrainde fietser rijdt rondjes tussen de 40 en 45 minuten. Zoals Peter al zegt is het een aardig stuk klimmen. Eigenlijk begint het al voor Bergwerk.Tussendoor is het heuvelachtig maar na een paar rondjes gaat je ketting gegarandeerd op het binnenblad bij die kleine heuveltjes. In de Fuchsrohre afdaling had ik een top van 99,6km/h. Het kost een aardige cent maar het is wel goed geregeld.
Op vrijdag is er nog even touristenfahrt. Als het goed weer is neem ik mijn Beamer mee op de trailer en ga ik nog een paar rondjes proberen te maken. Hopelijk laat ik voor de fietsers op zaterdag niet te veel olie achter op de baan.
-
- Forum-lid
rob74 schreef:Wat je op de site kan vinden:tom de groot schreef:Is de 150km echt een cyclo of gewoon ook leuk voor tourrijders?
- De 150 km versie gaat onder naam Jederman rennen.
- Er is een gezamelijke start
- Er is tijdsregistratie met transponder
- Er zijn prijzen te winnen in verschillende categorien
- Er wordt een klassement opgemaakt
- De weg is afgezet.
Dat lijkt toch wel erg veel op en echte cyclo
Haha bedoelde meer of er een tijdslimiet is
Gaan jullie daar op de camping staan?