Heb nieuwe Tiagra10 sp. cassette. Deze wil ik op Shimano 9 sp body (Tiagra FH4400) zetten.
Geleze dat dan eerst de 1 mm spacer op de body geschoven moet worden, maar als ik dat doe paky de sluitring van de cassette niet meer.
Kan iemand mij adviseren aub?
10 sp cassette op 9 sp body
Als het goed is heb je die juist niet nodig bij Tiagra 10-speed. Was er een spacer geleverd bij de Tiagra cassette?gomep2519 schreef:Heb nieuwe Tiagra10 sp. cassette. Deze wil ik op Shimano 9 sp body (Tiagra FH4400) zetten.
Geleze dat dan eerst de 1 mm spacer op de body geschoven moet worden, maar als ik dat doe paky de sluitring van de cassette niet meer.
Kan iemand mij adviseren aub?
Nee klopt, deze spacer zat er niet bij. Maar had dit gelezen en gehoord, dus spacer aangeschaft
Het klopt dat zonder de spacer alles juist past. Maar zit de grootste krans niet te dicht bij spaken?
Uiteraard ook een 10 speed ketting (Shimano 105), dus smaller.
Hartelijk dank voor je hulp/info
Het klopt dat zonder de spacer alles juist past. Maar zit de grootste krans niet te dicht bij spaken?
Uiteraard ook een 10 speed ketting (Shimano 105), dus smaller.
Hartelijk dank voor je hulp/info
-
- Forum-lid
Volgens mij heb je die spacer alleen nodig als je een 10 speed cassette op een 9/10 speed body doet en dan alleen als het om een ultegra of dura-ace cassette gaat. Als ik me niet vergis. Als het om een Mavic body gaat hoef je alleen de spacer van Mavic te plaatsen.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
- Forum-lid
Voor een 105 (5600&5700) Ultegra (6600&6700) en Dura Ace (7800&7900) cassette heb je een 1mm spacer nodig.
Voor de nieuwe Tiagra cassette (4600) heb je deze niet nodig, het grootste tandwiel heeft standaard al een verdikking.
Voor de nieuwe Tiagra cassette (4600) heb je deze niet nodig, het grootste tandwiel heeft standaard al een verdikking.
-
- Forum-lid
Zat ik er niet ver naast, ik had de 105 groep over het hoofd gezien.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Helemaal top, bedankt voor de adviezen. Zit top, maar....
Achter derailleur is eveneens Tiagra 4600. Echter als er op het een na grootste kransje of grootste (28) kransje geschakeld wordt, dan pakt het onderste derailleurwieltje niet in de schakels.
Wat gaat er fout?
Achter derailleur is eveneens Tiagra 4600. Echter als er op het een na grootste kransje of grootste (28) kransje geschakeld wordt, dan pakt het onderste derailleurwieltje niet in de schakels.
Wat gaat er fout?