Wielset advies
Ik ben op zoek naar een stevig wielzetje. Ook ik heb een budget dat tussen 100 en 200 euro ligt.
Ik heb veel spaakbreuk gehad op het achterwiel en denk dan ook dat ik te zwaar ben voor het setje wat ik nu heb.
Ik heb niet gek veel verstand van velgen dus weet niet echt waar te zoeken.
Ik weeg 105 kilo en fiets ongeveer 130 km per week.
Iemand een goed advies????
Ik heb veel spaakbreuk gehad op het achterwiel en denk dan ook dat ik te zwaar ben voor het setje wat ik nu heb.
Ik heb niet gek veel verstand van velgen dus weet niet echt waar te zoeken.
Ik weeg 105 kilo en fiets ongeveer 130 km per week.
Iemand een goed advies????
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-race- ... aid:401774" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets voordeliger en betere naven.
Iets voordeliger en betere naven.
DT-Swiss R1900 moet het ook aankunnen. Die zijn wel iets duurder, maar aangezien deze veel op nieuwe fietsen verkocht worden, zie je deze regelmatig tweedehands aangeboden worden.
En toch zou ik met 105 kilo gewoon voor een setje handgespaakt gaan. Sterker nog, dat is precies wat ik zelf deed (Mavic CXP33 met Shimano Ultegra naven van Rose).
En toch zou ik met 105 kilo gewoon voor een setje handgespaakt gaan. Sterker nog, dat is precies wat ik zelf deed (Mavic CXP33 met Shimano Ultegra naven van Rose).
[quote="StefanJ"]DT-Swiss R1900 moet het ook aankunnen. Die zijn wel iets duurder, maar aangezien deze veel op nieuwe fietsen verkocht worden, zie je deze regelmatig tweedehands aangeboden worden.
Weet iemand nog goeie sites of winkels voor goeie tweede hands sets??
Weet iemand nog goeie sites of winkels voor goeie tweede hands sets??
-
- Forum-lid HC
Adder onder het gras bij tweede hands wielen is dat je de voorgeschiedenis niet weet!Ellepijp schreef: Weet iemand nog goeie sites of winkels voor goeie tweede hands sets??
Je loopt dan het risico dat je een wielset koopt met een spaakbreuk geschiedenis en dat de spaakspanning van het wiel niet in orde is, dan koop je alsnog een kat in de zak.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Even een vraagje om het een beetje duidelijker te krijgen voor mij;
Zoek je een wielset of zoek je velgen waarmee je een wielsetje wil laten bouwen?
Persoonlijk vind ik de voorbeelden van Loos en Litespeed prima wielsetjes voor jou.
Zoek je een wielset of zoek je velgen waarmee je een wielsetje wil laten bouwen?
Persoonlijk vind ik de voorbeelden van Loos en Litespeed prima wielsetjes voor jou.