Mio Cyclo
Heb de 305 in bezit. Tracks laden gaat perfect. gewoon knippen-plakken. Krijg echter steeds de mededeling indien ik een track activeer(bijv. Ardennen)."kan route niet berekenen.U heeft de maximale afstand van 200 kilometer bereikt". Dus autonavigatie lukt dus niet??. Iemand dezelfde ervaring cq oplossing hiervoor?
@Bobels: Bedankt voor je antwoord.
Nu een aantal maal met de mio gefietst. Merk dat de accu nogal snel leeg is. Na 6 uur krijg ik al een waarschuwing om de mio uit te schakelen ivm accucapaciteit.(met volle accu gestart). Heb timerverlichting wel op "nooit"staan. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Iemand ook deze ervaring met de accu?
Nu een aantal maal met de mio gefietst. Merk dat de accu nogal snel leeg is. Na 6 uur krijg ik al een waarschuwing om de mio uit te schakelen ivm accucapaciteit.(met volle accu gestart). Heb timerverlichting wel op "nooit"staan. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Iemand ook deze ervaring met de accu?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@ Milesmiles schreef:@Bobels: Bedankt voor je antwoord.
Hier volgt het antwoord op jouw vraag met betrekking tot de batterijduur. In normale omstandigheden kan de batterij maximaal 12 uur meegaan. De batterijduur van het toestel kan beïnvloed worden door factoren zoals de helderheid van het scherm en de timers voor de verlichting en de slaapstand. Met de helderheid op maximum en de timers voor de verlichting en de slaapstand op Nooit zal de maximum batterijduur drastisch verminderen van 12 uur naar 8 uur. Om de batterijduur van de Cyclo te verbeteren raden wij u aan de helderheid van het scherm te verminderen en gebruik te maken van de timers voor de verlichting en de slaapstand.
Hebben wij je hiermee voldoende geholpen?
Groet, Mio
@ BobelsBobels schreef:Het gaat niet om de track zelf maar om de afstand waar je je nu bevindt ten opzichte van het startpunt van je track. Die mag niet meer bedragen dan 200 km. Het is uiteindelijk geen Tom Tom maar een fietscomputer.
Bedankt voor deze uitleg. Het klopt inderdaad dat deze afstand niet te groot mag zijn.
@miles: ik doe zelf nooit fietstochten langer dan een uur of vier dus daar heb ik geen last van. Wat je kan doen om de accuduur nog verder te verlengen: Toen ik nog met de Tomtom fietste, in het pré Mio tijdperk, koppelde ik een Duracell acuutje aan de Tomtom. Gaf minstens twee uur extra gebruik. Dat moet ook lukken met de Mio. De Duracell in de zadeltas, draadje langs de kabel langs de zitbuis naar je stuur. Werkte perfect!!