Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Jammer van de hoge dollar koers anders zou ik wel eens wat willen bestellen.
Zwemchoach1, die minder dan 300 vrijstelling kan alleen tegen het lagere tarief als je een vergunning "bijzondere bestemming" hebt. De douane "hoort" een aangifte niet te accepteren als Bpost probeert jouw frame zonder antidump te importeren.zwemcoach1 schreef:Ik zal het even uitleggen, het is inderdaad normaal dat je 4,7% invoerrechten betaald voor fietskaders van oorsprong China.japiecarbon schreef:Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!
Er is tevens een anti dumping verordening van kracht om de Europese markt te beschermen, als je meer dan 300 stuks per maand invoert ben je extra recht verschuldigd, het zogenaamde anti dumping recht. Dit is dus die 48,5%. Als je echter minder dan 300 stuks of een geregistreerd (erkend door de EU) bent of in het bezit van een vergunning bijzondere bestemming ben je dit niet verschuldigd.
Vandaar mijn vraag of er nog mensen door Bpost op die manier behandeld zijn en nadien als ze protesteren gewoon te horen krijgen, kunnen we niets aan doen (maw WILLEN we niets aan doen)
8714 91 10 - - - frames:
8714 91 10 11 - - - - geverfd, geanodiseerd, gepolijst en/of gelakt:
8714 91 10 11 - - - - - van oorsprong uit of geconsigneerd vanuit China: - in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand of voor overdracht aan een partij in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand; dan wel - voor overdracht aan een andere houder van een vergunning voor eindgebruik of aan vrijgestelde partijen (TN067)
8714 91 10 19 - - - - - andere
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14
maxwell schreef:Zwemchoach1, die minder dan 300 vrijstelling kan alleen tegen het lagere tarief als je een vergunning "bijzondere bestemming" hebt. De douane "hoort" een aangifte niet te accepteren als Bpost probeert jouw frame zonder antidump te importeren.zwemcoach1 schreef:Ik zal het even uitleggen, het is inderdaad normaal dat je 4,7% invoerrechten betaald voor fietskaders van oorsprong China.japiecarbon schreef:Wat bedoel je?? Het is toch normaal om invoerrechten te betalen!
Er is tevens een anti dumping verordening van kracht om de Europese markt te beschermen, als je meer dan 300 stuks per maand invoert ben je extra recht verschuldigd, het zogenaamde anti dumping recht. Dit is dus die 48,5%. Als je echter minder dan 300 stuks of een geregistreerd (erkend door de EU) bent of in het bezit van een vergunning bijzondere bestemming ben je dit niet verschuldigd.
Vandaar mijn vraag of er nog mensen door Bpost op die manier behandeld zijn en nadien als ze protesteren gewoon te horen krijgen, kunnen we niets aan doen (maw WILLEN we niets aan doen)
8714 91 10 - - - frames:
8714 91 10 11 - - - - geverfd, geanodiseerd, gepolijst en/of gelakt:
8714 91 10 11 - - - - - van oorsprong uit of geconsigneerd vanuit China: - in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand of voor overdracht aan een partij in hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand; dan wel - voor overdracht aan een andere houder van een vergunning voor eindgebruik of aan vrijgestelde partijen (TN067)
8714 91 10 19 - - - - - andere
Heb van de doaune zelf wel iets anders gehoord maar ja ik ben maar een prive persoon die toevallig een fietskader koopt in China en waar Bpost dan van verwacht dat ze kunnen doen wat ze willen. Er staat duidelijk ... of ... dan wel ... dus als aan een van de voorwaarden voldaan wordt moet dit voldoende zijn. Het spijtige van heel de zaak is dat je bij Bpost gewoon van het kastje naar de muur gestuurd wordt. En je eerst moet betalen alvorens je goederen te bekomen, bij een prive partner zou dit niet waar geweest zijn. Ik spreek dan uit ondervinding want daar werk ik zelf voor.
Weet niet welke douane je gesproken hebt maar zoals ik het schreef zou het moeten. Lees ook handboek douane onderdeel 1.02.00 bijlage 1 onderdeel 6.3,
Er staat nader omschreven onder welke voorwaarden de minder dan 300 regeling geldt:
6.3. Vrijstelling
Bij uitbreiding van een antidumpingrecht is vrijstelling mogelijk voor exporteurs of importeurs die zich niet schuldig maken aan ontwijking. Vrijstelling van het uitgebreide antidumpingrecht is mogelijk voor invoer van hoofdbestanddelen van rijwielen van oorsprong uit China (Verordening 88/97):
- die worden gebruikt bij de assemblage van rijwielen in de Gemeenschap als die assemblage wordt geacht plaats te vinden zonder ontwijking;
- in geringe hoeveelheden.
Vrijstelling is van toepassing als de aangifte voor in het vrije verkeer brengen van de hoofdbestanddelen wordt gedaan:
a. door of in opdracht van een vrijgestelde onderneming (assembleur);
b. met gebruik van de regeling bijzondere bestemming; of
c. door of in opdracht van een onderneming (assembleur) waarvoor het verzoek om vrijstelling nog in behandeling is bij de Commissie.
De vrijstelling is in dit geval voorlopig van toepassing!
waarbij b. dus geld voor de minder dan 300 regeling.
Er staat nader omschreven onder welke voorwaarden de minder dan 300 regeling geldt:
6.3. Vrijstelling
Bij uitbreiding van een antidumpingrecht is vrijstelling mogelijk voor exporteurs of importeurs die zich niet schuldig maken aan ontwijking. Vrijstelling van het uitgebreide antidumpingrecht is mogelijk voor invoer van hoofdbestanddelen van rijwielen van oorsprong uit China (Verordening 88/97):
- die worden gebruikt bij de assemblage van rijwielen in de Gemeenschap als die assemblage wordt geacht plaats te vinden zonder ontwijking;
- in geringe hoeveelheden.
Vrijstelling is van toepassing als de aangifte voor in het vrije verkeer brengen van de hoofdbestanddelen wordt gedaan:
a. door of in opdracht van een vrijgestelde onderneming (assembleur);
b. met gebruik van de regeling bijzondere bestemming; of
c. door of in opdracht van een onderneming (assembleur) waarvoor het verzoek om vrijstelling nog in behandeling is bij de Commissie.
De vrijstelling is in dit geval voorlopig van toepassing!
waarbij b. dus geld voor de minder dan 300 regeling.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
- Locatie: Den helder
De Zipp 404 alu/carbon clincher.jsparie schreef:Euhh welke 60 mm aluminium carbon wielen zijn in de praktijk echt lichter dan ??thestudent schreef:1800 gram... dan kan je beter een setje alu-carbons nemen. Maargoed ze zijn niet duur en zien er goed uit. Veel plezier ermee.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14
maxwell schreef:Weet niet welke douane je gesproken hebt maar zoals ik het schreef zou het moeten. Lees ook handboek douane onderdeel 1.02.00 bijlage 1 onderdeel 6.3,
Er staat nader omschreven onder welke voorwaarden de minder dan 300 regeling geldt:
6.3. Vrijstelling
Bij uitbreiding van een antidumpingrecht is vrijstelling mogelijk voor exporteurs of importeurs die zich niet schuldig maken aan ontwijking. Vrijstelling van het uitgebreide antidumpingrecht is mogelijk voor invoer van hoofdbestanddelen van rijwielen van oorsprong uit China (Verordening 88/97):
- die worden gebruikt bij de assemblage van rijwielen in de Gemeenschap als die assemblage wordt geacht plaats te vinden zonder ontwijking;
- in geringe hoeveelheden.
Vrijstelling is van toepassing als de aangifte voor in het vrije verkeer brengen van de hoofdbestanddelen wordt gedaan:
a. door of in opdracht van een vrijgestelde onderneming (assembleur);
b. met gebruik van de regeling bijzondere bestemming; of
c. door of in opdracht van een onderneming (assembleur) waarvoor het verzoek om vrijstelling nog in behandeling is bij de Commissie.
De vrijstelling is in dit geval voorlopig van toepassing!
waarbij b. dus geld voor de minder dan 300 regeling.
met de Belgische douane
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14
Nog een vraagske, het je de kader daarna nog laten vernissen of gewoon enkel de stickers erop?zwemcoach1 schreef:Heb je de kader laten lakken of zijn dit stickers?timsen schreef:
FM039 - Non ISP
Shimano Ultegra Glossy Grey
FFWD F6R tubuar
Prologo zadel
Chinees Carbon stuur
Kan natuurlijk niet de vraag van zwemcoach beantwoorden maar mijn ervaring is dat goede kwaliteit stickers geen lak nodig heeft. Gesneden vinyl met goede kwaliteit lijm gaat echt jaren en jaren mee. Ik heb een setje wielen gehad waar ze na een jaar of 5 er nog als nieuw uit zagen. En uiteraard veel makkelijker als je weer eens wat anders wilt.
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... =racefiets" onclick="window.open(this.href);return false;
Van bedrog gesproken.
Van bedrog gesproken.
flandrien
-
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43
idd dat is echt bedrog vind hem met dat match er op alleen maar lelijker op worden....
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
Hallo fietsvrienden,
Ik heb onlangs een frame aangeschaft van Miracle Trade, type MC-021. Ben hier super tevreden over.
Helaas is echter de kap die over de ISP gaat, bij de schroefdraad stuk gegaan. Ik kan er nog wel mee fietsen, maar wil dit graag vervangen.
Wellicht is dit ook de oorzaak dat mijn zadel kraakt. Ik gebruik mijn zadel van mijn oude fiets, waarop deze nooit kraakte.
De transportkosten voor dit onderdeel zijn een stuk hoger dan de kosten van het onderdeel zelf. Mocht er dus iemand zijn die hier ook wat gaat bestellen, zou ik dan een onderdeeltje mee kunnen laten komen.
Wellicht is er ook iemand die weet waar ik dit soort caps nog meer kan kopen. Zijn dit gestandaardiseerde maten? Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het krakende zadel. Moet er wel bij zeggen dat mijn zadel vrij ver vooraan op de zadelrails wordt geklemd.
Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen. Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Björn Heruer
Ik heb onlangs een frame aangeschaft van Miracle Trade, type MC-021. Ben hier super tevreden over.
Helaas is echter de kap die over de ISP gaat, bij de schroefdraad stuk gegaan. Ik kan er nog wel mee fietsen, maar wil dit graag vervangen.
Wellicht is dit ook de oorzaak dat mijn zadel kraakt. Ik gebruik mijn zadel van mijn oude fiets, waarop deze nooit kraakte.
De transportkosten voor dit onderdeel zijn een stuk hoger dan de kosten van het onderdeel zelf. Mocht er dus iemand zijn die hier ook wat gaat bestellen, zou ik dan een onderdeeltje mee kunnen laten komen.
Wellicht is er ook iemand die weet waar ik dit soort caps nog meer kan kopen. Zijn dit gestandaardiseerde maten? Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het krakende zadel. Moet er wel bij zeggen dat mijn zadel vrij ver vooraan op de zadelrails wordt geklemd.
Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen. Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Björn Heruer
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Heb je een ronde zadelpen?
Er is wel het een en ander te krijgen
Er is wel het een en ander te krijgen