Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

telefoon meenemen op je fiets

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 12 aug 2012 22:26

amclassic-fan schreef:Meerdere merken maken waterdichte smartphones, bijv Motorola met de Defy.
Waarom toch steeds weer een smartphone??? Heb ik niet nodig Ben zelf smart genoeg om na te denken :mrgreen:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

KrissCross
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jul 2011 21:56

KrissCross 12 aug 2012 23:31

Geen ervaring met montage op stuur, wel met armband voor om bovenarm. Armband werkt vooral goed onder fietskleding met lange mouwen. Blijft dan aardig goed zitten, maar je telefoon is niet goed bereikbaar om te bedienen en dat vind ik weer een nadeel. Bij mooi weer en korte mouwen is de armband niet prettig. Deze heeft dan de neiging om af te zakken: erg irritant. En het staat ook nog eens niet echt fraai. Inmiddels ligt de armband ongebruikt in de kast. Telefoon gaat gewon in leren beschermhoesje in achterzak.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 13 aug 2012 07:27

amclassic-fan schreef:Meerdere merken maken waterdichte smartphones, bijv Motorola met de Defy.
Sony Ericsson Experia Active, waterdicht en schokbestendig.

@Klaas-K mocht je dit niet geloven, PFW heeft nog een filmpje van die telefoon in een waterkan :mrgreen:
~live fast, die young ~

Peter1379
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:46
Locatie: Ede

Peter1379 13 aug 2012 10:26

Ik gebruik mijn telefoon ook onderweg voor muziek, runtastic en om gebeld te kunnen worden en te bellen als het nodig mocht zijn. In principe niet voor navigatie maar mocht het een keer nodig zijn dan kan het wel. Ik heb de telefoon in een achterzak en heb muziek aan staan. Ik kan de telefoon bedienen via de oortjes, dus een gesprek opnemen, muziek harder/zachter/vooruit/achteruit/afzetten/starten. Laatst 4 en 1/2 uur gefietst en toen heeft de telefoon met muziek en runtastic het bijna het hele stuk uitgehouden, het laatste kwartier ongeveer was het gebeurd met de accu. Maar goed, daar zijn eventueel ook nog grotere accu's voor te krijgen of zo'n losse accu van D******cel.
Ondanks de muziek hoor ik toch wel wat er om me heen gebeurd. Word niet heel vaak ingehaald maar heb daarbij ook nog een spiegeltje ivm mijn ligstuur dus word niet snel verrast onderweg.

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 13 aug 2012 13:59

Ik heb altijd een telefoon bij me. Voor noodgevallen, navigatie (als ik niet zeker weet welke kant ik op moet, de route zelf bestudeer liever even van te voren op Google Maps) en voor Sports-Tracker en Strava. Altijd in een hoesje overigens, Seal Line bij Bever (hier). Ok, beetje over the top maar works for me.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13536
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 aug 2012 14:34

Eigenlijk zoek ik een Garmin 800 waar ik mee kan bellen en die als MP3 speler dient ;)

Ik heb twee tels met een duo sim laat (in mijn geval) zware HTC desire thuis en mijn oude nokia mee, mocht ik houden van mijn werk.
Wel handig voor het fiesten.

Nielex007
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2012 22:13

Nielex007 13 aug 2012 15:26

farelli schreef: Oh, trouwens Endomondo sportstracker op de GSM achterin je zak is ook leuk.
Pff heb me 10 kilometer afgevraagd wat ik toch steeds hoorde. :D

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 13 aug 2012 15:46

Ja, die aanmoedigingen kun je beter uitzetten ...
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 13 aug 2012 18:58

girlinred schreef:
amclassic-fan schreef:Meerdere merken maken waterdichte smartphones, bijv Motorola met de Defy.
Sony Ericsson Experia Active, waterdicht en schokbestendig.

@Klaas-K mocht je dit niet geloven, PFW heeft nog een filmpje van die telefoon in een waterkan :mrgreen:
En Ant+ compatible, dus te koppelen met hartslag, snelheid en cadans sensoren. Leuk speelgoed voor erbij. Eigenlijk qua functionaliteit een soort Garmin edge waar je ook mee kunt bellen, internetten en muziek afspelen. Praktisch zullen dataverbruik en accuduur daarvoor wel wat roet in het eten gooien (ik heb het nog niet echt uitgeprobeerd omdat ik een garmin heb).

Znivian
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2012 13:42
Locatie: Roosendaal
Contact

Znivian 13 aug 2012 19:14

Ik heb een Tigra bikemount gemonteerd. Kan alle kanten opdraaien, eenvoudig te bevestigen. Waterdicht, maar wel mogelijkheid om oordopjes aan te sluiten (er zitten een soort stopjes op de uitgangen). Ben erg tevreden.

(/offtopic: eerste post op het forum, ik zal me eens voorstellen in het desbetreffende draadje :P )

Plaats reactie