Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Goed regenjack gezocht

sergeant
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:05

sergeant 23 sep 2010 23:16

Beste Frank,
Een volledig waterdicht jack dat voldoende ademd om de transpiratie die tijdens het fietsen ontstaat door te laten bestaat niet, ook al zullen de fabrikanten anders willen doen geloven. De reden is eenvoudig om de hoeveelheid transpiratie die ontstaat door te kunnen laten, zou het weefsel van het jack zodanig groot moeten zijn dat de regen eenvoudig naar binnen komt. Goede en betaalbare jacks die ademen zijn er voldoende, zoals die van Brave It, maar dan moet je niet te veel inspanning verrichten. Ik heb zelf verschillende merken uitgeprobeerd voordat bovenstaande kennis bij mij kwam en moet helaas zeggen dat ik in geen enkel regenjack droog bleef. Achteraf wel logisch.
Sergeant

r.joosten
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2010 23:24

r.joosten 24 sep 2010 19:01

Volgens mij is het de combinatie van de juiste lagen dat er voor zorgt hoe droog je blijft. Als je een katoenen shirt draagt kan je een perfect ademend Jack hebben, echter katoen houdt vocht vast en voert het niet af, hierdoor zal je natter aanvoelen en dus ook sneller afkoelen. Een een perfect resultaat te hebben moet je de juiste lagen dragen, een goed ondershirt, de juiste 2e laag en de beschermende 3e. Volgens mij kom je dan een heel eind. Maar het is ook een combinatie van buitentemperatuur, inspanning hoe goed of niet een jack ademt.

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 25 sep 2010 02:00

Ik ben best tevreden over m'n Jeantex jackie, nat wordt je toch wel maar als het nat en koud is heb ik het een stuk warmer met regenjack dan zonder.

hurck
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 sep 2007 19:24

hurck 27 sep 2010 20:41

http://www.zyro.co.uk/product-category/ ... 2STD8.aspx Heel tevreden van dit regenjasje. Zaterdag nog 2.5u mee in de regen gereden en bovenlijf bleef perfect droog.

Plaats reactie