Hey,
Ondanks dat ik al jaren rijd op gp4000s draadbandjes heb ik altijd al een zwak gehad voor de look van tubes. De bruin-gele rand ziet er gewoon schitterend klassiek uit en geeft elke fiets (zelfs de moderne carbon fietsen) iets extra's. Draadbanden zijn echter veel handiger voor tourfietsers zoals ik. Logischer wijs is mijn vraag dus: zijn er tube look-a-like draadbanden? Zo ja, hebben deze een fatsoenlijke levensduur?
De Vittoria Open corsa EVO-SC 320 TPI classic zou een goede optie zijn (staan voor 36 bij Salden). Echter de negatieve verhalen over lek rijden.......
Gr,
Jeroen
Tube look-a-like draadbanden
Voor wat het waard is: Ik rijd nu een maand (ongv 600km) op die Vittoria banden en nog niet lek gereden. Blijven ook geen steentjes in hangen en ik rijd toch regelmatig over landweggetjes.
Tot dusver zeer tevreden!
Bandjes gaan zeer soepel en zonder hulpmiddelen om mijn Racing Zero wielen dus heb totaal geen vrees van lekrijden onderweg.
Waar je ook naar kan kijken is de Challenge Criterium Open Tubular. Verkrijgbaar bij oa. bikeparts4u en dewielershop.
Tot dusver zeer tevreden!
Bandjes gaan zeer soepel en zonder hulpmiddelen om mijn Racing Zero wielen dus heb totaal geen vrees van lekrijden onderweg.
Waar je ook naar kan kijken is de Challenge Criterium Open Tubular. Verkrijgbaar bij oa. bikeparts4u en dewielershop.
Laatst gewijzigd door Panic op 17 aug 2012 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=49972" onclick="window.open(this.href);return false;
Addict R1
Bedankt voor de snelle reacties.
Blijft inderdaad een probleem dat deze bandjes wat gevoeliger zijn voor lekrijden. Alhoewel de challange criterium hier alweer minder last van heeft. De Deda RS Corsa's zijn weer iets duurder dan de vittoria en veloflex bandjes.
Blijft inderdaad een probleem dat deze bandjes wat gevoeliger zijn voor lekrijden. Alhoewel de challange criterium hier alweer minder last van heeft. De Deda RS Corsa's zijn weer iets duurder dan de vittoria en veloflex bandjes.
Vittoria Evo heb ik er nu ook op liggen aan de achterkant, en aan de voorkant een Veloflex pave icm latex biba's. Heerlijke banden en nog geen lek gehad. De voorkeur gaat voorlopig wel uit naar de Veloflex omdat deze iets soepeler is en minder steentjes oppikt. Wel heb ik altijd banden op voorraad zodat ze net als tubes de tijd hebben om te " rijpen " . Of het helpt weet ik niet , de tijd zal het leren.
Op zolder heb ik nog Veloflex Pave liggen die de tijd krijgen om te rijpen. Aangezien ze voor de mooi weer wielen bestemd zijn gaan ze er niet eerder op dan wss 2014, of ik moet een scheur rijden in de huidige.
Kortom: Ik zeg doen.
Hopmans heeft de Veloflex voor nog geen €30,-
Op zolder heb ik nog Veloflex Pave liggen die de tijd krijgen om te rijpen. Aangezien ze voor de mooi weer wielen bestemd zijn gaan ze er niet eerder op dan wss 2014, of ik moet een scheur rijden in de huidige.
Kortom: Ik zeg doen.
Hopmans heeft de Veloflex voor nog geen €30,-
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik gebruik al zo'n 15 jaar Vittoria banden en in mijn ervaring is lekrijden een zeldzaamheid. Nu ook alweer zo'n 1800 kilometer met m'n huidige setje EVO-SC's gereden zonder lek.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Gister naar Salden gegaan. Gekozen voor de challange criteriums sinds de Vittoria EVOs uitverkocht waren.
Uiteraard heb ik ze vandaag gelijk geprobeerd tijdens de Les Géants des Ardennes. Ondanks dat ik nog met normale biba's rijd, ben ik onder de indruk van deze bandjes. Als ik over 2 weekjes terug kom van de Galibier ga ik latex biba's proberen!
Uiteraard heb ik ze vandaag gelijk geprobeerd tijdens de Les Géants des Ardennes. Ondanks dat ik nog met normale biba's rijd, ben ik onder de indruk van deze bandjes. Als ik over 2 weekjes terug kom van de Galibier ga ik latex biba's proberen!
Ik heb vanmorgen ook de Challenge Criteriums op mijn klassieker gemonteerd (op Wolber velgen). Een halve fles Dreft later liggen ze er eindelijk op. Heb ze vooraf wat geprobeerd op te rekken en een tijd in de brandende zon laten liggen. Viel niet mee!