Alles over vakanties op én met de fiets

Camping of uitvalsbasis Pyreneeen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 aug 2012 08:43

Dank carbonfire.

In mijn Franse campinggids staan nog meer campings rondom AG. Ik ga studeren.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 aug 2012 18:19

@ 'havana'. Een weekje geleden heb ik ook de keuze voor Argelès-Gazost al een goede genoemd (heb je wellicht al gelezen):
legrimpeur schreef:
steven250 schreef: Wil je op 1 plek blijven? Dan zou ik voor Argelès Gazost gaan, je kan dan in de directe omgeving kiezen uit o.a.:...
+1. Zelf heb ik een (flink) aantal jaren geleden vanuit Argelès-Gazost zo ongeveer alle bekende beklimmingen gedaan tussen de Col du Portillon bij Bagnères-de-Luchon in het oosten en de Col de Marie-Blanque in het westen. Prima standplaats dus! Je zult dan inderdaad wel moeten kiezen, want in één week "alles" doen gaat waarschijnlijk niet lukken ;) .
Ik was daar in de tijd dat ik nog niet kampeerde, dus campingervaring uit die streek heb ik helaas niet voor je. Ken je overigens deze camping-site? Voordeel daarvan vind ik, dat je vaak meningen van gebruikers krijgt (waar je dan wel zelf 'chocola' van moet proberen te maken), je meteen door kunt 'linken' naar de website van de camping en ook een satellietfoto kunt selecteren (zodat je ziet hoe de camping gelegen is t.o.v. een dorpje etc. etc.).
60 x Ventoux

jeroen_r
Forum-lid

jeroen_r 17 aug 2012 23:38

Zojuist terug uit Pyreneeën, camping international in Luz Saint Sauveur. Prima camping en goed gelegen ten opzichte van tourmalet, ardiden, hautacam etc. Aubisque is heen en terug een kleine 100 kilometer klimmen en dalen. Los van de bekende tour de france beklimmingen zijn er meerdere routes, zoals Gavernie (col de tentes) of Cambasque te fietsen.
Weinig klootjesvolk met 3/4 broeken gezien, lag waarschijnlijk aan de periode ;-).

Een echte aanrader.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 03 okt 2012 19:40

Ikzelf heb ooit op camping Le Pre Lombard gestaan in Tarascon-sur-Ariege. Niet in de buurt van de bekende Pyreneeëncols als de Tourmalet of Aubisque, maar een stuk oostelijker. Desondanks niet minder mooi. De dichtsbijzijnde bekende klim is Plateau de Beille op 7 km. Op een km of 23 zit je in Ax-les-Thermes aan de voet van Ax 3 Domaine, Port de Pailheres, Col de Chioula en de Col de Pradel. Bovendien komt de Tour daar waarschijnlijk aan. Vanaf Ax kunt je ook nog eens doorrijden naar Andorra. Westelijk van Tarascon liggen de Port de Lers, Col de Agnes (wel van de westelijke kant rijden he), Col de Port, Col de Latrappe en de Mur de Peguere waar ze tijdens de Tour al die spijkers gegooid hadden.

Kortom, wellicht iets minder bekend, maar niet minder bemind. Bovendien viel het ons op dat er qua activiteiten vreselijk veel te doen was, grotten, klimpark, roofvogelshow, prehistorisch park, kanoën etc. En natuurlijk wandelen te kust en te keur.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie