Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Petersen
Forum-lid

Petersen 19 aug 2012 17:21

Ik ben nieuw en heb een vraag/verzoek. Ik heb vorige week een frame namelijk de ultimate carbon cf van canyon binnen gekregen. Ik wil de fiets laten opbouwen met een sram red black groep. Zelf heb ik de wielen pedalen en zadel en stuur al. Ik zoek nu iemand die in de buurt van Eersel Noord Brabant deze groep wil monteren tegen gepaste vergoeding. Weten jullie iemand die dit vakkundig en netjes kan en wil doen?

danoontje
Forum-lid

danoontje 19 aug 2012 20:41

Dan heb je opties zat, persoonlijk zou ik Henk van body2bike dit laten doen. Die doet dat tegen een gepaste vergoeding. Is mechanieker van CSC geweest.
http://www.body2bike.com/NL/index_nl.html" onclick="window.open(this.href);return false; (kun je je meteen goed op de fiets laten zetten als je toch bezig bent ;-))
Anima Sana In Corpore Sano.

Petersen
Forum-lid

Petersen 19 aug 2012 21:40

Oke! Dank voor je reactie. Ga ze vragen. Iemand nog meer suggesties?

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 19 aug 2012 22:46

Wat mij nog niet zo duidelijk is geworden na wat rondkijken op de site van Canyon (momenteel alleen iPad met brakke inetverbinding beschikbaar), is hoe het nou werkt als je daar online een fiets besteld. Wordt deze dan opgestuurd of moet je deze afhalen? En in hoeverre moet je deze bij verzending nog in elkaar schroeven?

Ik zit te denken aan een Grand Canyon AL 6.0 als slechtweer fiets en om soms licht off road mee te gaan fietsen. Geen ruig mountainbike werk oid. Wat is jullie mening over deze fiets voor dit doel?
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

rednas
Forum-lid

rednas 19 aug 2012 22:54

Ik kreeg mijn Aeroad opgestuurd in een grote doos.
Het stuur, het zadel incl. zadelpen en de wielen moesten nog gemonteerd worden,
Dus een paar minuten werk.

peetvd
Forum-lid

peetvd 20 aug 2012 08:54

Ik zou voor dat doel een cyclocrosser kopen met een setje extra wielen voor op de weg. Heb ik zelf ook gedaan en beleef er veel plezier aan in de zomer en winter. Zowel op de weg als in het bos.
In de zomer als slecht weer fiets en in de winter lekker in het bos/veld. Na de aankoop van deze fiets overweeg ik zelfs mijn MTB weg te doen want die gebruik ik nog nauwelijks.

brekson
Forum-lid

brekson 20 aug 2012 10:14

bmwpower schreef:Wat mij nog niet zo duidelijk is geworden na wat rondkijken op de site van Canyon (momenteel alleen iPad met brakke inetverbinding beschikbaar), is hoe het nou werkt als je daar online een fiets besteld. Wordt deze dan opgestuurd of moet je deze afhalen? En in hoeverre moet je deze bij verzending nog in elkaar schroeven?
Online bestellen is wachten op de postbediende ;)
Ik ben de mijne daar ( koblenz ) gaan ophalen, wilde eerst wel zeker zijn dat de kleur en de maat mij bevielen. Effe hotline bellen voor beschikbaarheid ter plaatse. Dus niet bestellen maar ter plekke kopen
Kreeg na 10 min. gewoon de doos met fiets in het handje mee ( doos moeten achterlaten, ging niet in de koffer :) )
Thuisgekomen enkel het stuurtje en het zadel monteren samen met m'n eigen pedalen en rijden maar

Kost je een halve reisdag, maar 's avonds eens zo blij
Sworks Venge

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 20 aug 2012 22:55

Duidelijk. Thnx!
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

kortvrint
Forum-lid

kortvrint 22 aug 2012 21:13

Ik heb een vraag over de roadlite 6.0 met 105 groep.
Als er uitverkocht staat bij de maat en kleur dat ik wil, zal dit model dan niet meer verkocht worden of is dit tijdelijk?

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 22 aug 2012 21:31

kortvrint schreef:Ik heb een vraag over de roadlite 6.0 met 105 groep.
Als er uitverkocht staat bij de maat en kleur dat ik wil, zal dit model dan niet meer verkocht worden of is dit tijdelijk?
Dan is het, helaas voor jou, voor dit modeljaar afgelopen.
Eenvoud kenmerkt het ware.

imarc
Forum-lid

Gebruikersavatar imarc 22 aug 2012 22:44

canyon81 schreef:
kortvrint schreef:Ik heb een vraag over de roadlite 6.0 met 105 groep.
Dan is het, helaas voor jou, voor dit modeljaar afgelopen.
Gewoon lekker wachten op de nieuwe modellen!
Ben zeer benieuwd wat Canyon op de markt gaat brengen voor komend jaar, wil ze gaan bekijken op komende BikeMotion. Ik ben nog zeer enthousiast over m'n 2007 Ultimate CF, maar als de afmontages + prijzen me gaan bevallen van de nieuwe Ultimate CF SLX, dan is de kans heel groot dat ik er 1 bestel!

peterv3
Forum-lid
Contact

peterv3 23 aug 2012 16:14

Ik heb een Ultimate AL, lang op moeten wachten van 't voorjaar maar de fiets is geweldig. Normaal gezien is de communicatie ook prima.

MAAR wat ik niet snap is dat ze een week voor Eurobike telefonisch onbereikbaar zijn en een bandje afspelen waarin ze zeggen dat ze begin september weer bereikbaar zijn. Ik heb (na vooraf informeren hoe dit het snelst geregeld zou kunnen worden) afgelopen vrijdag een mountainbike besteld. Nu probeer ik al sinds maandag met hen in contact te komen met ze omdat ze door hun toegegeven ("dit is bekend") fout de betaling met mijn creditcard niet rondkrijgen. Automatisch antwoord op de mail is alles wat ik krijg. Begin een beetje moe te worden van deze slechte service. Heb nu ook via Twitter en facebook vragen gesteld, hoop dat dat zoden aan de dijk zet.

Plaats reactie