Alles over vakanties op én met de fiets

De Reuzen van de Ardennen 2012

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 aug 2012 22:08

Er word hier vaak over de goede organisatie geschreven: ik wil daar toch wat kleine kanttekeningen bijzetten.
- Vaak lang wachten voordat je aan de beurt was met water bijvullen (bij de 1e en 2e post) dit kwam met name door de lage waterdruk.
- Geen enkele mogelijkheid om ergens te zitten (behalve op de stenen of op gras als het er was) niet op de verzorgingsplaatsen maar ik heb ook alleen ergens in de laatste 30km een enkel terassje gezien.
- Sportdrank was bij de 2e verzorgingspost op (geen lemon meer) en bij de 3e helemaal op.
- Bij de verzorgingsposten werd je min of meer gedwongen om de mooie carbon zool van je schoenen helemaal naar de kl... te lopen met al dat grind ik loop dan liever door het gras.
- Verkeers regelaars stonden niet altijd op de goede plaats we misten deze een keer in een afdaling en konden weer een stukje extra bergop.

Positief:
- Eten was ruimschoots aanwezig maar, met zo een hitte eet ik de volgende keer liever iets waarvan ik zeker weet dat mijn maag het aan kan.
- Water was van goede kwaliteit, het smaakte zonder toevoegingen goed (wat wil je ook anders met al die bronwater leveranciers in de buurt.)
- Urinoirs in overvloed dat is meestal veel slechter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 aug 2012 06:46

ericpeters schreef:- Vaak lang wachten voordat je aan de beurt was met water bijvullen (bij de 1e en 2e post) dit kwam met name door de lage waterdruk.
Er stonden wel eens 2 mensen voor me bij de waterpost. Twee!! Ik vind dat ook niet kunnen. Daar heb ik zoveel tijd op verloren
ericpeters schreef:- Geen enkele mogelijkheid om ergens te zitten (behalve op de stenen of op gras als het er was) niet op de verzorgingsplaatsen maar ik heb ook alleen ergens in de laatste 30km een enkel terassje gezien.
Ik mist vooral de lounge banken. En de dames met wapperende palmbladen
ericpeters schreef:- Sportdrank was bij de 2e verzorgingspost op (geen lemon meer) en bij de 3e helemaal op.
Ik vind ook dat er constant minstens 4 smaken aanwezig moeten zijn. Sportdrank die op is bij zulks warm weer is gewoon waardeloos
ericpeters schreef:- Bij de verzorgingsposten werd je min of meer gedwongen om de mooie carbon zool van je schoenen helemaal naar de kl... te lopen met al dat grind ik loop dan liever door het gras.
Ik ga ook een klacht indienen bij de organisatie dat mijn banden een stukje harder gesleten zijn op de krakkemikkig asfalt
ericpeters schreef:- Verkeers regelaars stonden niet altijd op de goede plaats we misten deze een keer in een afdaling en konden weer een stukje extra bergop.
Ik vond het ook waardeloos dat er geen motards waren die koers begeleiden.



Kortom: zit niet zo te zeuren 8-)
Live fast; die young. mijn blog

Rava
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:33

Rava 20 aug 2012 07:51

Bij het vertrek vlogen de groepen ons voorbij, maar daar hebben we er na de middag veel van terug gezien als ze geparkeerd stonden op de hellingen !
Te snel starten is fataal bij zo een temperatuur en zulk parkoers ,

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 20 aug 2012 08:07

Rava schreef:Bij het vertrek vlogen de groepen ons voorbij, maar daar hebben we er na de middag veel van terug gezien als ze geparkeerd stonden op de hellingen !
Te snel starten is fataal bij zo een temperatuur en zulk parkoers ,
Dat is al jaren zo... ook als het niet warm is.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 20 aug 2012 08:08

rob74 schreef: Kortom: zit niet zo te zeuren 8-)
+1 ;)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 aug 2012 08:44

colnagofreak schreef:
rob74 schreef:
Ik heb meerdere renners gezien die nog een zweethemd droegen. :o :o
Ik heb met hitte ook altijd een Craft Cool aan, ik voel me daar beter en minder plakkerig door dan zonder.
Gisteren tijdens een tocht van 180 km ook gewoon gedragen.
+1!
Een goed ondershirt is vaak beter dan alleen een wielershirt. Kwestie van het juiste shirt selecteren.
Less is bore

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 20 aug 2012 10:35

Ik hou heel lang een ondershirt aan, maar boven de 25 gaat ie meestal wel uit.

Knap van de mensen die 'm in die hitte gereden hebben. Ik was zaterdag na een rondje via Kopje van Bloemendaal en Schiphol (ff A380 spotten) al aardig uitgekookt.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 aug 2012 12:13

rob74 schreef: Kortom: zit niet zo te zeuren 8-)
Ik zeur niet en klaag niet, ik kan alleen niet zeggen dat het beter georganiseerd was dan andere tourtochten waar ik aan mee heb gedaan, hetgeen wel gesuggereerd was op pagina 1.

Wat additionele waterposten was wellicht ook niet onverstandig geweest met dit weer.
Afbeelding

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 20 aug 2012 13:04

deleted
Laatst gewijzigd door Cervino op 15 okt 2012 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

JMvG
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2012 11:31

JMvG 20 aug 2012 14:48

Ik heb zaterdag de 148km gedaan maar op vrijdagmiddag eerst nog de 97km aangezien de pijlen er toch al hingen ;-) Was inderdaad bloedheet. Mijn Polar CS500 gaf in de middag zelf 41 graden aan!! Die hitte maakte de overigens prachtige toch wel een stuk zwaarder. Ik heb 8 700cc bidons leeggedronken. Na de rit 4 cola en een fles water maar nog hoefde ik niet naar de WC. Was wel een enorm slagveld. Nog nooit zoveel mensen in de berm zien liggen of bij enige stijging zien lopen. Vooral bij de Roche aux Faucons was ik meer bezig met het ontwijken van lopende deelnemers dan met het fietsen zelf. Al met al 2 mooie dagen. Nu vrijdag in de trein richting Italie om deel te nemen aan de Tour for Life!

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 20 aug 2012 16:04

@JMvG, ik kwam jou dan tegen bij het Hotel Ibis! Jullie waren met zijn tweeen en kwamen vrijdagavond in het donker weer terug van een verkenningsritje!
Ik was daar samen met twee fietsmaatjes.......Hoe ging die op zaterdag?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 aug 2012 15:09

Had deze rit ook gepland staan, maar gezien de mate van getraindheid i.c.m. de hitte maar gekozen voor de Peter Winnen Classic. Geen spijt van gehad, zeker niet nu ik de verhalen hier lees.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie