Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 aug 2012 08:25

Jammer dat de hoeveelheid spektakel een negatieve correlatie heeft met de kwaliteit van de tv-registratie. Deze hypothese houdt stand voor alle 3 de grote rondes helaas.

defreddy
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:08

defreddy 27 aug 2012 10:08

Dat vond ik gisteren eigenlijk nog redelijk meevallen. Goed midden in de finale wat omgevingsshots laten zien, was niet erg slim, maar het was zeker niet zo storend als sommige andere races.

Viel mij gisteren wel op dat rodriguez en gilbert elkaar eenmaal boven na 5 seconden al verstonden. Alleszins mooie finales al gezien de laatste week.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 27 aug 2012 10:59

herera schreef:
Trappe schreef:Nu alweer een finale waar de favoriten het uitmaken. Echt geweldig deze Vuelta zo!
zoals ik al zei:
herera schreef:Ik heb deze 1e week al leukere finales gezien dan in 3 weken Tour dF.
De etappe van zaterdag was een mooie waar Froome aardig in het pak werd gestoken door en collectieve Spanjaarden maar het slot van zondag mocht er ook wezen.
Wat een briljante demarage van Rodriguez! Natuurlijk mag Gilbert dan gewoon winnen voor bewezen diensten maar er is strijd om de seconden tijdswinst. De bonificatie seconden maken het ook weer interessanter om goed te eindigen.

Mijn conclusies op deze rustdag:
* Heerlijke Vuelta! Mooi parcours en aanvalslust bij de toppers.
* Contador lijkt goed in orde maar niet oppermachtig.
* Froome legt het toch als hij geisoleerd komt te zitten.
* Rodriguez en Valverde zijn de besten als het echt steil gaat worden .
* Vooral Gesink maar ook Mollema en Ten Dam handhaven zich prima.
* Waarom zijn er weinig tot geen topsprinters? Degenkolb is goed maar niet van buitencategorie in een pure massasprint maar wint al wel 3 keer. Hoewel ik het hem van harte gun!

En dan de eindwinnaar, wie gaat winnen zal afhangen van de tijdrit en de moordende etapes in de tweede en derde week.
Als Rodriguez dit weet vol te houden en niet teveel verliest in de tijdrit zet ik mijn geld op hem.

-edit: typo
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 27 aug 2012 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2012 11:10

Zou de ASO hier nu echt niks van leren? Er tot het eind der tijden doorgaan met hun standaardschemaatje qua parcoursindeling? Weekje sprinten, 2x bergopfinish, tijdritje, keertje bergopfinish en een "zware bergetappe" met 30km daal of vlak naar de streep. Vooral die 1e week moet gewoon anders.
Less is bore

vanzella
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 24 jul 2007 15:49

vanzella 27 aug 2012 11:29

daniel1975 schreef:Zou de ASO hier nu echt niks van leren? Er tot het eind der tijden doorgaan met hun standaardschemaatje qua parcoursindeling? Weekje sprinten, 2x bergopfinish, tijdritje, keertje bergopfinish en een "zware bergetappe" met 30km daal of vlak naar de streep. Vooral die 1e week moet gewoon anders.
Yep, anders gaat de TDF echt kijkers, interesse, aanzien en waar het natuurlijk voor ASO om draait Euro's verliezen de komende jaren... (Hoewel ze rekenen vast nog in Franse Francs daar :))

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2012 12:00

vanzella schreef:(Hoewel ze rekenen vast nog in Franse Francs daar :))
Viel mij dit jaar voor het eerst op dat er geen prijzen in francs meer op de prijskaartjes in de supermarkt stonden!!!
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 aug 2012 12:27

En dan hebben we het nog niet eens over het aantal uitvallers en uitgeschakelden door valpartijen na een week Vuelta vergeleken met een week Tour.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 27 aug 2012 14:43

vanzella schreef:Yep, anders gaat de TDF echt kijkers, interesse, aanzien en waar het natuurlijk voor ASO om draait Euro's verliezen de komende jaren... (Hoewel ze rekenen vast nog in Franse Francs daar :))
Dat gaat zeker niet gebeuren! De TdF blijft zowel bij kijkers, renners, pers, als sponsors onbedreigd op één staan. Daar verandert een handje vol wielerliefhebbers (zoals wij) echt niets aan. Het gunstige tijdstip van de TdF (vakantieperiode) draagt daar natuurlijk wel aan bij.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 27 aug 2012 21:55

tennisser schreef:
vanzella schreef:Yep, anders gaat de TDF echt kijkers, interesse, aanzien en waar het natuurlijk voor ASO om draait Euro's verliezen de komende jaren... (Hoewel ze rekenen vast nog in Franse Francs daar :))
Dat gaat zeker niet gebeuren! De TdF blijft zowel bij kijkers, renners, pers, als sponsors onbedreigd op één staan. Daar verandert een handje vol wielerliefhebbers (zoals wij) echt niets aan. Het gunstige tijdstip van de TdF (vakantieperiode) draagt daar natuurlijk wel aan bij.
En dat is maar beter ook.
Hebben we een mooie bliksemafleider voor het grote sponsor en media circus.
Genieters van de wielersport halen hun hart de laatste jaren op in Giro en Vuelta,waar de gekte eromheen wat minder is
Zij is ook tegen

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 28 aug 2012 19:11

En Degenkolb pakt nummer vier!

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 28 aug 2012 20:39

Wel jammer dat Ten Dam zijn Garmin is verloren. Ik vond het echt mooi om zijn waardes te zien op Strava tegenover hoe hij traint. Vooral met die slotklimmen steeds.
Trappe doe je met je benen.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 28 aug 2012 22:43

Zag ik het goed? Nog 4 aankomsten bergop met daar tussendoor nog een rustdag..!
Mmmm.. met de tijdrit van morgen staat de top 10 hopenlijk op z'n kop en gaat het nog een hele leuke week worden.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie