Klimmen/dalen met hoge velgen(ffwd F6R)
-
- Forum-lid
Alweer wat geleerd! Zijn wel erg dure lessen, maarja...
- boswielrenner
- Forum-lid
Hoi Tom, Het lijkt erop dat je met carbon wielen bent gaan rijden zonder je echt goed te verdiepen in de voors en tegens. Dat carbon heet wordt bij verkeerde remtechniek is algemeen bekend.
Lawaai bij remmen heeft met remblokken en velgcombinatie te maken. Daarnaast moet je de remblokken ook "toe-in" monteren.
Inderdaad dure lessen, maar beter laat dan nooit. Daarnaast ben je niet gevallen in de afdaling dus dat is weer positief. Als je een verkeerde remtechniek hanteert met carbon clinchers zou je ook een klapband kunnen krijgen en dat wil je echt niet meemaken in een afdaling.
Lawaai bij remmen heeft met remblokken en velgcombinatie te maken. Daarnaast moet je de remblokken ook "toe-in" monteren.
Inderdaad dure lessen, maar beter laat dan nooit. Daarnaast ben je niet gevallen in de afdaling dus dat is weer positief. Als je een verkeerde remtechniek hanteert met carbon clinchers zou je ook een klapband kunnen krijgen en dat wil je echt niet meemaken in een afdaling.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Kan het niet aan de kwaliteit van de velgen liggen?Tom Jacobs schreef:Ik heb nooit rem-instructies gekregen bij m'n full carbons. Het idee dat iets wegsmelt als je verkeerd remt is toch eigenlijk te idioot voor woorden. Dan is carbon eigenlijk niet geschikt om wielen van te maken...
Bij carbons met alu remrand zou de warmte veel meer verdeeld worden en is de kans op schade ook kleiner. Bovendien rem ik met alu remrand ook veel later en harder omdat het gewoon meer vertrouwen geeft.
Als je zo hard moet remmen vlak voor een bocht is het toch ook veel moeilijker om in te schatten met welke snelheid je door de bocht zal gaan (en of je er niet uitvliegt).
Het heeft me in ieder geval al een hoop geld gekost. Voor mij nooit meer full carbons...
De eerste set die jij kapot remde was dat ook Full carbon?
En post er eens een foto van je velg,ben benieuwd hoe die er uitziet trouwens.
Laatst gewijzigd door nijkie op 24 aug 2012 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Dat heb je ook gewoon met alu velgen hoor!boswielrenner schreef: Als je een verkeerde remtechniek hanteert met carbon clinchers zou je ook een klapband kunnen krijgen en dat wil je echt niet meemaken in een afdaling.
-
- Forum-lid
Ik zal strx de foto's posten.
Als je ze ziet is het een klein wonder dat de banden erop zijn blijven zitten, want vooral de remrand van het achterwiel is volledig versplinterd en naar buiten gebogen.
De verkoper heeft ze terug naar China gestuurd en ik ben nog in afwachting van een antwoord mbt een gratis nieuw setje, maar dat zal ook niks worden dan.
Wat je wel ziet is dat zowel voor- als achterwiel kapot zijn gegaan op een plaats waar aan de binnenkant van de velg een ''lasnaadje'' lijkt te zitten.
En voor wat betreft de kwaliteit van deze China wielen:
De easton van m'n collega fietser kosten 1000+ euro's en hadden ook uitstulpingen. Bovendien is hij een hele goeie/snelle daler die amper remt (zegt hij).
Ik denk toch dat (voor de mindere goden onder ons) een carbon remrand en lange steile afdalingen met veel scherpe bochten geen goeie combi zijn. Zeker als je dan ook nog vrij zwaar bent waardoor het geheel nog meer op de proef wordt gesteld.
Als je ze ziet is het een klein wonder dat de banden erop zijn blijven zitten, want vooral de remrand van het achterwiel is volledig versplinterd en naar buiten gebogen.
De verkoper heeft ze terug naar China gestuurd en ik ben nog in afwachting van een antwoord mbt een gratis nieuw setje, maar dat zal ook niks worden dan.
Wat je wel ziet is dat zowel voor- als achterwiel kapot zijn gegaan op een plaats waar aan de binnenkant van de velg een ''lasnaadje'' lijkt te zitten.
En voor wat betreft de kwaliteit van deze China wielen:
De easton van m'n collega fietser kosten 1000+ euro's en hadden ook uitstulpingen. Bovendien is hij een hele goeie/snelle daler die amper remt (zegt hij).
Ik denk toch dat (voor de mindere goden onder ons) een carbon remrand en lange steile afdalingen met veel scherpe bochten geen goeie combi zijn. Zeker als je dan ook nog vrij zwaar bent waardoor het geheel nog meer op de proef wordt gesteld.
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik denk niet dat je alle full carbon clinchers op één hoop moet gooien. Er zijn merken die uitstekende full carbon clinchers op de markt brengen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Zo zag het wiel eruit halverwege de afdaling van de Ventoux....
De verkoper had nog geen klachten gehad van andere kopers over de China wielen. De vorige set was ook van China maar een andere leverancier (gotobikes).
De merkwielen van de vriend die mee afdaalde waren ook naar de vaantjes. Voor mij nooit meer carbons voor de serieuze beklimmingen of afdalingen.
De verkoper had nog geen klachten gehad van andere kopers over de China wielen. De vorige set was ook van China maar een andere leverancier (gotobikes).
De merkwielen van de vriend die mee afdaalde waren ook naar de vaantjes. Voor mij nooit meer carbons voor de serieuze beklimmingen of afdalingen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Is dit door overhitting gebeurd?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Jup!
Als je goed kijkt zie je dat er een vierkant ''plaatje'' binnenin de velg zit. Vraag me af wat dit is, maar dit lijkt een zwak punt van de velg. Zowel voor als achtervelg zijn op dit punt kapot gegaan.
Als je goed kijkt zie je dat er een vierkant ''plaatje'' binnenin de velg zit. Vraag me af wat dit is, maar dit lijkt een zwak punt van de velg. Zowel voor als achtervelg zijn op dit punt kapot gegaan.
- boswielrenner
- Forum-lid
Waar heb je deze wielen gekocht? Er zijn slechte fabrikanten in china, maar ook hele goede dus je kan niet zeggen dat carbon clinchers uit China per definitie slecht zouden zijn. Daarnaast kunnen we hier nog niet uit opmaken wat je met de wielen hebt gedaan, hoe je op een fiets zit en hoe zwaar je bent.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29