Effect slechte voeding?
Hallo!
Ik zit met een vraag.
Ik zit netjes op gewicht en mijn trainingen zitten ook goed,maar ik kan me moeilijk houden aan een gezond eetpatroon.Ik heb elke dag de neiging om toch 1 keer te zondigen.Ik eet dus over het algemeen goed,alleen heb ik af en toe nood aan iets 'vettig'
Beïnvloed dit mijn prestaties of kom ik daar wel mee weg?
Ik zit met een vraag.
Ik zit netjes op gewicht en mijn trainingen zitten ook goed,maar ik kan me moeilijk houden aan een gezond eetpatroon.Ik heb elke dag de neiging om toch 1 keer te zondigen.Ik eet dus over het algemeen goed,alleen heb ik af en toe nood aan iets 'vettig'
Beïnvloed dit mijn prestaties of kom ik daar wel mee weg?
-
- Forum-lid
welke prestaties????
wil je in de top rijden op het WK ??????
wat is nou 1 dag zondigen leef en geniet, als je alles moet wegcijferen voor een hobby gaat de lol er wel heel snel vanaf.
wil je in de top rijden op het WK ??????
wat is nou 1 dag zondigen leef en geniet, als je alles moet wegcijferen voor een hobby gaat de lol er wel heel snel vanaf.
op een waterfiets kom je ook vooruit
Slechte voeding kan zeker negatieve effecten hebben die vervolgens weer van invloed zijn op je conditie. Voedingsstoffen zijn nodig om goed te kunnen herstellen van je trainingen. Een tekort aan koolhydraten zorgt er waarschijnlijk voor dat je meer op je vetverbranding moet teren tijdens je trainingen en dus niet zo hard kunt fietsen. Tekorten van bepaalde vitaminen kunnen voor allerlei gezondheidsproblemen zorgen. Allerlei vetten moet je in voldoende mate binnen krijgen omdat die gebruikt worden voor het aanmaken van allerlei belangrijke stoffen. Etc etc.
Of en in hoeverre dit gebeurt is natuurlijk moeilijk te zeggen. Als je voldoende eet en redelijk afwisselend, zal de kans op problemen klein zijn. Af en toe wat junk food of tussendoor wat snoepen is echt geen ramp.
Bestaat echter de helft of meer van je inname uit rotzooi, dan loop je wel risico denk ik.
Of en in hoeverre dit gebeurt is natuurlijk moeilijk te zeggen. Als je voldoende eet en redelijk afwisselend, zal de kans op problemen klein zijn. Af en toe wat junk food of tussendoor wat snoepen is echt geen ramp.
Bestaat echter de helft of meer van je inname uit rotzooi, dan loop je wel risico denk ik.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Komt er nog bij dat er eigenlijk helemaal geen eenduidig antwoord is op de vraag wat slecht voedsel is. De inzichten hieromtrent veranderen met het jaar.
Wat goed eten is, daar bestaat meer eensgezindheid over: Gevarieerd, en alles met mate!
Wat goed eten is, daar bestaat meer eensgezindheid over: Gevarieerd, en alles met mate!
Mijn grootmoeder woog 85 kg. Dat was nu niet echt een schoolvooebeeld van gezondenvoeding.
En er is wel een methode om een 'slechte eetgewoonte' af te komen. Er zijn grofweg 2 soorten zonde's. 1 is zoetigheid en 2 is vet. Eet over een periode van 3 weken geen vette snacks. Als je snackt, dan pak je altijd zoete snacks. De volgende 3 weken doe je het andersom. Meestal heb je na deze periode nog maar heel weinig trek in een van beide snacks. De eerste week van de zoete periode is nog wel aardig. Je Mag namelijk snacken maar na een week heb je wel in zin in andere snacks en dan moet je even volhouden. Het is of zoetigheid of niets.
En er is wel een methode om een 'slechte eetgewoonte' af te komen. Er zijn grofweg 2 soorten zonde's. 1 is zoetigheid en 2 is vet. Eet over een periode van 3 weken geen vette snacks. Als je snackt, dan pak je altijd zoete snacks. De volgende 3 weken doe je het andersom. Meestal heb je na deze periode nog maar heel weinig trek in een van beide snacks. De eerste week van de zoete periode is nog wel aardig. Je Mag namelijk snacken maar na een week heb je wel in zin in andere snacks en dan moet je even volhouden. Het is of zoetigheid of niets.
Live fast; die young. mijn blog
Ik heb zo'n gevoel dat dat bij mij niet gaat werken..En er is wel een methode om een 'slechte eetgewoonte' af te komen. Er zijn grofweg 2 soorten zonde's. 1 is zoetigheid en 2 is vet. Eet over een periode van 3 weken geen vette snacks. Als je snackt, dan pak je altijd zoete snacks. De volgende 3 weken doe je het andersom. Meestal heb je na deze periode nog maar heel weinig trek in een van beide snacks. De eerste week van de zoete periode is nog wel aardig. Je Mag namelijk snacken maar na een week heb je wel in zin in andere snacks en dan moet je even volhouden. Het is of zoetigheid of niets.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
- superrose
- Forum-lid
- Contact
ach jongens alles met mate, elke dag een snackje wat niet zo goed is en verder er een mooie gezonde levensstijl op na houden is niets mis mee.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten