Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Kramp na 100 KM

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 29 aug 2012 22:48

Uiteraard is goede voeding en een gezond eetpatroon het meest belangrijk.
Maar de mensen die ondanks een gezond eetpatroon nog steeds en tekort hebben, is suppletie een goed alternatief.

En wbt schadelijk bij teveel magnesium, dit veroorzaakt evt lichte diarree, maar is meestal verder onschuldig.
Het is juist bij een te weinig magnesium, dat er Maagkrampen en hartritme stoornissen kunnen optreden !!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

laika
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jan 2012 11:49

laika 30 aug 2012 19:21

Ik trainde tot voor een aantal maanden helemaal verkeerd ,ging van start met maar 1 doel om een zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid te halen .Na een SMA keuring en een gesprek met sportarts die mij er op wees dat ik helemaal verkeerd bezig was ging bij mij een lichtje branden dat ik het anders moest aanpakken. Ik doe nu 3a4keer per week een langeduurtraining van 90 a 100 km en drink Fantomalt dit bevalt mij zeer goed en is echt de benzine voor mijn benen Geen spier krampen meer gehad Na de training bekijk ik de gem snelheid en hartslag en zie dat de snelheid altijd boven de 30 km per uur is en met uitschieters naar 32km en dat ik op 80% van mijn max hartslag fiets. In september ga ik samen mijn broer de Dam tot Dam fietsen de 150 km ben benieuwd of het hem ook opvalt dat ik beter fiets.IN oktober ga ik weer op de taxx trainen in de garage gewoon een uur lang fietsen met een redelijk hoge trapfrekwentie en dit ook 3 a 4 keer per week Mijn leeftijd is 52 jaar en tot voor 8jaar geleden had ik nog nooit gefietst en vind ik dat ik het nu wel redelijk goed doe

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 30 aug 2012 19:57

Waarom allemaal van die dure Fantomalt, is toch gewoon 95% Maltodextrine. Kun je beter een zak Maltodextrine van 5 Kg kopen voor €17,90
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Plaats reactie