Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Probleem: Nexus Inter-7

Jasper85
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2012 16:33

Jasper85 01 sep 2012 16:44

Beste fietserts,

Ik heb net een account hier aangemaakt omdat ik de fiets van m'n vriendin niet meer in elkaar gezet krijg (Giant Custom van heel wat jaartjes oud). Ik heb de binnenband (achter) vervangen zoals ik dat al vaker heb gedaan.

Bij het terugplaatsen van het wiel krijg ik de as niet in de goede positie zodat de borgmoer zich vastzet in de uitsparing in het frame. Als ik de as draai zodat de borgmoer wel op de goede plek zit, dan staat de beugel aan de andere kant van de naaf niet in de goede positie (parallel aan het frame).

Ik heb al al vanalles geprobeerd en heb ook de manual van de naaf gedownload. Ik krijg zo'n gevoel dat het misschien iets heel simpels is wat ik over het hoofd zie. Als dat zo is hoor ik graag jullie reactie.

Onderstaand wat foto's van het monteren en het probleem daarna:

ps. Het probleem lijkt dus dat de as 45graden moet worden gedraaid maar dat lukt niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 01 sep 2012 19:00

Een conussleutel 17 past precies tussen je frame en de rem om de moer los te draaien. Je kunt de rollerbrake dan in de juiste positie monteren.
Handig om eerst de rechter asmoer vast te zetten trouwens.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

jopieklep
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 okt 2010 09:38

jopieklep 02 sep 2012 14:03

Als het goed is, trek je de complete rem er zo vanaf, kun je hem goed omdraaien en er weer op drukken. Of hij nog geborgd met een moer zit moet je zelf even kijken. Het makkelijkst is, i om het wiel er iig even uit te halen

Plaats reactie