kettingbreuk en ongeval
Vandaag ook bij de tijdrit in London al bij de eerste trap een gebroken ketting.
De race verliep dramatisch voor Raborenner Luis Leon Sanchez. Bij de start brak zijn ketting en dat maakte hem direct kansloos.
De race verliep dramatisch voor Raborenner Luis Leon Sanchez. Bij de start brak zijn ketting en dat maakte hem direct kansloos.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Hier: http://www.kmcchain.eu/?en/products/con ... ing_links/florijn11 schreef:Waar kunnen we een duidelijke gebruiksaanwijzing van de KMC snelsluitschakels vinden?
Klopt, maar ik heb gisteren toevallig een nieuwe kmc ketting gemonteerd waar zo'n link bij zit. Op de verpakking stond dat hij 3x te gebruiken is.florijn11 schreef:Dank je wolly68.
Bij de meest gangbare: MissingLink 10 SILVER staat duideljik re-usable maar niet hoeveel keer te openen.
Wat is jullie mening?
Hallo Wolly68.
Ik heb een twin pack missing link gehaald en de FM en ik konden nergens de aanwijzing van max 3x te gebruiken vinden.
De FM hergebruikt de links als ze niet vervormd of beschadigd zijn, goed vast klikken en daarna niet te gemakkelijk los te klikken zijn?
Verder staat op de verpakking dat je bij een nieuwe ketting altijd een nieuwe link moet gebruiken.
Dit lijkt me logisch.
iemand nog een zinvolle aanvulling.
Ik heb een twin pack missing link gehaald en de FM en ik konden nergens de aanwijzing van max 3x te gebruiken vinden.
De FM hergebruikt de links als ze niet vervormd of beschadigd zijn, goed vast klikken en daarna niet te gemakkelijk los te klikken zijn?
Verder staat op de verpakking dat je bij een nieuwe ketting altijd een nieuwe link moet gebruiken.
Dit lijkt me logisch.
iemand nog een zinvolle aanvulling.
Ok, waar zou je als eerste kijken als je dit wilt weten, de fabrikant een optie? 2012 = internet
MissingLink 11 GOLD Pin length: 5,50 mm NON Re-Usable
MissingLink 11 SILVER Pin length: 5,50 mm NON Re-Usable
MissingLink 10C SILVER Pin length: 5,90 mm Re-Usable
Et cetera.. http://www.kmcchain.eu/?en/products/con ... ing_links/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar de vraag: hoe vaak dan, blijft onbeantwoord.
MissingLink 11 GOLD Pin length: 5,50 mm NON Re-Usable
MissingLink 11 SILVER Pin length: 5,50 mm NON Re-Usable
MissingLink 10C SILVER Pin length: 5,90 mm Re-Usable
Et cetera.. http://www.kmcchain.eu/?en/products/con ... ing_links/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar de vraag: hoe vaak dan, blijft onbeantwoord.
Addict R1
Ook ik heb een half jaar geleden een spontane kettingbreuk gehad op een campagnolo ketting (9 speed).
Ook bij mij was de schalm doorgescheurd.
Dit wa tijdens een trainings sessie op de TACX.
Gelukkig geen valpartijen of wat dan ook. Als zoiets mij overkomt koop ik direct een nieuwe ketting, want de kans lijkt mij groot, dat de ketting al deels versleten is.
Bij mij is het dus tot dusver nog maar 1 keer voorgekomen.
Gelukkig geen valpartijen of wat dan ook. Als zoiets mij overkomt koop ik direct een nieuwe ketting, want de kans lijkt mij groot, dat de ketting al deels versleten is.
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
-
- Forum-lid
Het breken van een ketting kan voorkomen als deze een keer extreem is gekniekt op een schakel door een kinkel.
Er zit dan een 'oog' in terwijl je denkt dat deze recht is.
Als dit een keer over een kettingblad of door een derailleur loopt is de kans groot dat dit fout gaat.
Er zit dan een 'oog' in terwijl je denkt dat deze recht is.
Als dit een keer over een kettingblad of door een derailleur loopt is de kans groot dat dit fout gaat.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Als de ketting nog niet erg versleten is monteer ik 'm gewoon weer. Nog nooit een tweede kettingbreuk gehad voordat de ketting bijna op was. Op mijn woon/werkfiets rijd ik al zeker zes jaar met afgedankte kettingen (vanwege kettingbreuk) zonder dat dat lijkt te leiden tot meer kettingbreuken.rick8245 schreef:Ook ik heb een half jaar geleden een spontane kettingbreuk gehad op een campagnolo ketting (9 speed).
De kans zal wel niet nul zijn, maar groot lijkt ie me niet.