Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

FFWD f6r tubular of reynolds assault

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 29 aug 2012 15:25

[quote="wasbeer2006"}maar gezien jouw collectie dacht ik dat het bij jouw niet zo om geld ging :D[/quote]

Dan snap ik de vraagstelling niet :D
YFood !!!

xytras
Forum-lid

xytras 29 aug 2012 17:16

wasbeer2006 schreef:
xytras schreef:
wasbeer2006 schreef:Is dat echt zoveel zwaarder voor draadbanden? Een setje reynolds 46 met een paar lichte naven zit onder de 1500 grammen.
Waarom overweeg je die niet, die staan ook nog eens superdik, assault ook wel daar niet van.

Sowieso vind ik persoonlijk reynolds de mooiste wielen op dit moment en natuurlijk de ritchey,s maarja dat zijn dezelfde
Ik zou uiteraard de decals van de assaults verwijderen, want die trekken op niets. De 46 zijn idd te duur. Heb ook al gehoord dat het opgegeven gewicht voor de 46's van geen kanten klopt. Lees: hoger gewicht.
In de laatste fiets staan ze als lichtste hoge wielen getest inclusief snelspanners, dat is met de standaard naaf als je ze bv met lichtere naven laat spaken kom je echt onder de 1500 gram.
Je bent wel 1500 euro kwijt, maar gezien jouw collectie dacht ik dat het bij jouw niet zo om geld ging :D
Toch wel, met mijn collectie heb ik geen geld meer! :mrgreen:

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 29 aug 2012 17:51

Voor €660,00 heb je de wielen die ik heb zie avater alleen met andere naven,zijn wel tubes maar met keramisch remvlak en ligt in gewicht.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

xytras
Forum-lid

xytras 29 aug 2012 18:17

nijkie schreef:Voor €660,00 heb je de wielen die ik heb zie avater alleen met andere naven,zijn wel tubes maar met keramisch remvlak en ligt in gewicht.
Op de site van zoran had ik ze reeds gezien, doch heb ik nu liever een clincher setje.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 29 aug 2012 22:04

xytras schreef:
nijkie schreef:Voor €660,00 heb je de wielen die ik heb zie avater alleen met andere naven,zijn wel tubes maar met keramisch remvlak en ligt in gewicht.
Op de site van zoran had ik ze reeds gezien, doch heb ik nu liever een clincher setje.
mss zijn ze ook als clincher leverbaar,effe Zoran bellen wel in het Engels praten met hem.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

WheelTec
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar WheelTec 03 sep 2012 17:08

xytras schreef:
wasbeer2006 schreef:Is dat echt zoveel zwaarder voor draadbanden? Een setje reynolds 46 met een paar lichte naven zit onder de 1500 grammen.
Waarom overweeg je die niet, die staan ook nog eens superdik, assault ook wel daar niet van.

Sowieso vind ik persoonlijk reynolds de mooiste wielen op dit moment en natuurlijk de ritchey,s maarja dat zijn dezelfde
Ik zou uiteraard de decals van de assaults verwijderen, want die trekken op niets. De 46 zijn idd te duur. Heb ook al gehoord dat het opgegeven gewicht voor de 46's van geen kanten klopt. Lees: hoger gewicht.
De 46 clincher velg weegt gemiddeld 440 gram. Afhankelijk van de gekozen naafset en spaken bouw ik hiermee vanaf zo een 1350 gram. De "nieuwe" Ritchey SuperLogic
Carbon Clincher is overigens opgebouwd met omgelabelde Reynolds DV46UL (Reynolds model tot 2010!) und gelabelde Q-Lai-Naven. Een wielset van 1415gr voor 2099€. Dat kan dus een stuk beter en overigens ook een stuk goedkoper.....

Even iets over het verschil tussen de DV46UL en de Forty Six: Het actuele model Reynolds Forty Six heeft nieuwe remvlakken en de Swirl-Lip-Generator, een aerodynamische optimering.

Reynolds Forty Six met "Dark Decals":

Afbeelding

Plaats reactie