Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iPhone 4S (waterdichte) fietshouder

Excellent
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2012 20:54

Excellent 23 jul 2012 21:13

Hoi,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie, maar vooral stevige fietshouder voor mijn iPhone 4S.
Heb er laatst 1 gekocht, (spat)waterdicht, maar het ding rammelt open als je niet op asfalt rijdt.
Dan moet je al rijdend, met een aardig gangetje, je iPhone proberen te redden, en jezelf nog op de fiets proberen te houden.

Iemand ervaring met een geschikte iPhone houder?

Thanks Exce((ent
Nice | Good | Better | Best | Excellent

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 24 jul 2012 12:27

Tigra Bikemount rammelt bij mij niet open, eerder tegenovergeseld: dicht is dicht. O.a. te verkrijgen via http://www.appelhoes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1017
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 24 jul 2012 20:16

Helen schreef:Tigra Bikemount rammelt bij mij niet open, eerder tegenovergeseld: dicht is dicht. O.a. te verkrijgen via http://www.appelhoes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mag ook wel een goed ding zijn voor 75 euries ...
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Excellent
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2012 20:54

Excellent 26 jul 2012 10:06

ric schreef:
Helen schreef:Tigra Bikemount rammelt bij mij niet open, eerder tegenovergeseld: dicht is dicht. O.a. te verkrijgen via http://www.appelhoes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mag ook wel een goed ding zijn voor 75 euries ...
€ 75,00? Ik zie hem voor €40,00 :)
http://www.dixons.nl/tigra-bikemount.html
Nice | Good | Better | Best | Excellent

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 30 jul 2012 13:43

%#@*$^ als ik dat geweten had........ :-(

Alt
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2012 21:14

Alt 02 sep 2012 20:14

Ik gebruik al een tijdje de houder van wahoo (http://www.wahoofitness.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Deze is waterdicht en tot zekere zin ook robuust. Er kan ook een externe batterij op aangesloten worden. Ze hebben 2 soorten: 1 met ant sensoren er in, zodat je allerlei meters kunt aansluiten en 1 zonder de ant sensoren. Deze is goedkoper ( het is wel dezelfde doos overigens). Ze hebben ook verschillende apps (al dan niet van hunzelf, waarmee je snelheid, etc kunt meten. Gebruik zelf de kaart functie veelvuldig.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 02 sep 2012 22:07

De Wahoo case met ANT+ heb ik nog liggen en is te koop.....
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 03 sep 2012 00:13

wat ik me dan altijd afvraag, hoe lang gaat je accu mee met je scherm altijd aan, GPS enabled.

dit even zonder die externe accu mogelijkheid, want volgens mij gaat een beetje telefoonaccu echt niet uren mee als alles aan staat.
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 03 sep 2012 08:44

Hangt van je soort iPhone af, de staat van je batterij en of je bereid bent bepaalde features uit te zetten. Normaal gesproken zal dit inderdaad geen uren zijn....ik schat max een 2 a 3 uur...
Aeroad
Grail
Ultimate

Alt
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2012 21:14

Alt 04 sep 2012 12:11

Als je inderdaad alles uitzet: push berichten, G3, data-verbruik, etc red je (mits volledig opgeladen) 4 uur. Ik gebruik zelf hiervoor een app die telefoonfuncties uitschakeld wanneer deze niet gebruikt worden (via cydia, toestel eerst jailbreaken). Je kunt natuurlijk ook alles handmatig uitzetten, zelfde effect.

Lauwe
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mar 2012 10:58

Lauwe 14 sep 2012 10:38

Ik gebruik mijn iPhone 4 op de fiets in combinatie met een sport armband. Deze gaat hoog om de bovenarm en werkt makkelijk. Nadeel is dat je het scherm niet heel makkelijk af kan lezen op deze positie maar ik kijk ook alleen naar de statistieken na mijn rit. Voor actuele snelheid etc heb ik gewoon nog een simpele fietscomputer. Mijn accu houd het zo'n 4,5uur vol zonder dat ik hier zaken voor uit moet zetten o.i.d. maargoed, ik kijk dan ook niet op het scherm nadat ik Strava gestart heb.

Gekocht op DX.COM voor nog geen 4 euro. Kwaliteit is degelijk en de mogelijkheden prima voor mij.

Meer dan 40 euro zou ik er niet voor over hebben omdat de aanschaf van een ForeRunner of Edge van Garmin dan al redelijk in de buurt komt en dit naar mijn idee een stuk makkelijker en beter is dan een smartphone.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 14 sep 2012 14:46

Lauwe schreef:Ik gebruik mijn iPhone 4 op de fiets in combinatie met een sport armband. Deze gaat hoog om de bovenarm en werkt makkelijk. Nadeel is dat je het scherm niet heel makkelijk af kan lezen op deze positie maar ik kijk ook alleen naar de statistieken na mijn rit. Voor actuele snelheid etc heb ik gewoon nog een simpele fietscomputer. Mijn accu houd het zo'n 4,5uur vol zonder dat ik hier zaken voor uit moet zetten o.i.d. maargoed, ik kijk dan ook niet op het scherm nadat ik Strava gestart heb.

Gekocht op DX.COM voor nog geen 4 euro. Kwaliteit is degelijk en de mogelijkheden prima voor mij.

Meer dan 40 euro zou ik er niet voor over hebben omdat de aanschaf van een ForeRunner of Edge van Garmin dan al redelijk in de buurt komt en dit naar mijn idee een stuk makkelijker en beter is dan een smartphone.
Als je er toch niet op kijkt lijkt me een plekje in je rugzak(ken) van je shirt heel wat eenvoudiger....
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie