Keuze buitenband
Hallo,
Ik heb hier een aantal topics bekeken en daarbij heb ik de volgende banden opgemerkt:
- Vredestein Fortezza Tricomp
- Michelin ProRace4
- Continental GP4000S
Mijn situatie:
- Momenteel zitten er Michelin Dynamic banden op de fiets (vanaf de koop bij de fietsenwinkel)
- Ik rij (meestal 1, soms 2) wedstrijden / trainingen op het clubparcours.
- Daarbuiten maak ik doordeweeks kleine fietsrondes en in het weekend een grotere.
- Ook in de winter wil ik doorfietsen, behalve bij sneeuw / opgevroren nattigheid.
Wanneer mijn huidige banden niet meer door kunnen, wat adviseren jullie voor mij op basis van genoemde punten? Of wellicht een band die ik niet hebt opgesomd?
Ik heb hier een aantal topics bekeken en daarbij heb ik de volgende banden opgemerkt:
- Vredestein Fortezza Tricomp
- Michelin ProRace4
- Continental GP4000S
Mijn situatie:
- Momenteel zitten er Michelin Dynamic banden op de fiets (vanaf de koop bij de fietsenwinkel)
- Ik rij (meestal 1, soms 2) wedstrijden / trainingen op het clubparcours.
- Daarbuiten maak ik doordeweeks kleine fietsrondes en in het weekend een grotere.
- Ook in de winter wil ik doorfietsen, behalve bij sneeuw / opgevroren nattigheid.
Wanneer mijn huidige banden niet meer door kunnen, wat adviseren jullie voor mij op basis van genoemde punten? Of wellicht een band die ik niet hebt opgesomd?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Conti's.
What makes the boat go faster?
80% hier rijdt op de GP4000S (ook in de winter), dus die ga je vaak te horen krijgen. Ik ben echter wel iets minder enthousiast en vind niet dat een band na 500km al mag gaan rafelen. Echter nooit lek gereden.
Heb ook ervaring met de ProRace 4 band (Service Course) die ik heel comfortabel vind. Geen rafels en er blijven ook niet of nauwelijks steentjes in hangen. Rolweerstand is goed.. Na dik 1500km 1 lekke band door klapband binnenband. Exacte reden nooit kunnen achterhalen, maar lag volgens mij niet aan de ProRace. Geen ervaring met slecht weer rijden.
Ik zou voor de ProRace gaan, maar in feite doe je met alledrie een goede aankoop denk ik.
Heb ook ervaring met de ProRace 4 band (Service Course) die ik heel comfortabel vind. Geen rafels en er blijven ook niet of nauwelijks steentjes in hangen. Rolweerstand is goed.. Na dik 1500km 1 lekke band door klapband binnenband. Exacte reden nooit kunnen achterhalen, maar lag volgens mij niet aan de ProRace. Geen ervaring met slecht weer rijden.
Ik zou voor de ProRace gaan, maar in feite doe je met alledrie een goede aankoop denk ik.
Ik rij al jaren naar volle tevredenheid op die Conti's, bij mij komen er geen andere banden op. Ik rij zelden lek en ze lopen heerlijk. Ik heb inderdaad ook ooit eens een exemplaar gehad dat ging rafelen aan de zijkant, maar dat was echt een uitzondering. Daarmee kon ik trouwens ook gewoon doorrijden.Panic schreef:80% hier rijdt op de GP4000S (ook in de winter), dus die ga je vaak te horen krijgen. Ik ben echter wel iets minder enthousiast en vind niet dat een band na 500km al mag gaan rafelen. Echter nooit lek gereden.
Heb ook ervaring met de ProRace 4 band (Service Course) die ik heel comfortabel vind. Geen rafels en er blijven ook niet of nauwelijks steentjes in hangen. Rolweerstand is goed.. Na dik 1500km 1 lekke band door klapband binnenband. Exacte reden nooit kunnen achterhalen, maar lag volgens mij niet aan de ProRace. Geen ervaring met slecht weer rijden.
Ik zou voor de ProRace gaan, maar in feite doe je met alledrie een goede aankoop denk ik.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Vredesteins was ik ook tevreden over, maar gingen toch iets vaker lek dan de continental 4000s. Maar alle drie de banden hierboven zijn op zich goed. Ik neem zelf bijna altijd de continentals omdat ze ook gewoon erg lang mee gaan. Ik ben licht en haal makkelijk 6000km ( wel een keer voor en achter omdraaien ) en dan ben ik nog redelijk voorzichtig en doe ze dan maar weer weg.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Nou... dat lijkt mij vrij overdreven. Ben het met je eens dat de GP4000S een veelverkochte band is, maar om nou te stellen 80%... dat lijkt mij behoorlijk overdreven.Panic schreef:80% hier rijdt op de GP4000S (ook in de winter), dus die ga je vaak te horen krijgen.
Zelf rij ik al jaren naar volle tevredenheid op de Fortezza Tri Comp, welke naar mijn mening erg weinig lek gaat en prettig rijdt. Overigens ook goede ervaring met Vittoria Open Corsa Evo CX, fijne band om op te rijden, zelden lek.
Bandenwissel zomer/winter doe ik niet aan, rij alleen niet als er sneeuw ligt of het te glad is.
Sorry, de volgende keer zal ik eerst grondige research plegen voordat ik zo'n boude bewering plaats!
Bedankt voor de reacties. Twee weken tot mijn verjaardag, een setje banden zal op m'n 'verlanglijstje' staan
Zo te lezen is eer qua kwaliteit niet veel verschil. Nog even wat zoeken op het web en youtube en dan zal ik mijn keuze maken.
Zo te lezen is eer qua kwaliteit niet veel verschil. Nog even wat zoeken op het web en youtube en dan zal ik mijn keuze maken.
Dat rafelen was een probleem van de GP4000 (zonder S). De GP4000s heeft hier weinig tot geen last van.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de GP4000(s). Ik heb nu voor de verandering eens Vredestein Fortezza Tricomps. Eerste indruk is goed, maar ik heb er nog te weinig mee gereden om iets te kunnen zeggen over slijtvastheid en lekbestendigheid. Ik vind ze wel iets comfortabeler dan de Conti's.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de GP4000(s). Ik heb nu voor de verandering eens Vredestein Fortezza Tricomps. Eerste indruk is goed, maar ik heb er nog te weinig mee gereden om iets te kunnen zeggen over slijtvastheid en lekbestendigheid. Ik vind ze wel iets comfortabeler dan de Conti's.
Michelin Pro Race zijn over het algemeen kwetsbaar bij natte wegen. Of de 4 verbeterd is t.o.v. de 3 weet ik niet. Maar Michelin heeft de Pro Race 4 Endurance op de markt gebracht als degelijker variant. Maar met een prijs die boven de GP4000S ligt. De Vredesteins zijn nog weer een stukje goedkoper. Met beide heb ik goede ervaringen. Voordelen van de Vredesteins vind ik dat ze minder vierkant slijten en mijn naven niet veranderen in garenklossen (ja ook de 4000S, maar was wel een van de vroege sets). Afhankelijk van de prijs zou ik beide opnieuw kopen, als slechtweer- en winterband. Met mooi weer en schone wegen rijd ik liever op soepel rubber (Vittoria, Pariba, Challenge).
@Havana: jij voelt comfortverschil tussen Fortezza en GP4000S?? En dat voor een latexscepticus..
@Havana: jij voelt comfortverschil tussen Fortezza en GP4000S?? En dat voor een latexscepticus..
Laatst gewijzigd door lvgh op 09 sep 2012 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed hè. Ik zeg er meteen bij dat ik niet garandeer dat ik het juiste bandje er bij een blinde test uit zou halen. Ze voelen (denk ik) toch echt iets zachter, met name op slecht wegdek en klinkers denk ik dat te voelen.