Boogie Extreme verstandig?
-
- Forum-lid
Ah joh ik plofte vorig jaar nog halfdood op de bank na 66km op het vlakke.
Gewoon lekker trainen en langzaam je afstanden wat opbouwen dan kom je die kilometers wel door. Je zult verstelt staan hoe snel je vooruit gaat!
Gewoon lekker trainen en langzaam je afstanden wat opbouwen dan kom je die kilometers wel door. Je zult verstelt staan hoe snel je vooruit gaat!
stoli schreef:met alle respect maar als je op een normale fiets 20 km/h rijd doe je die 60 km in 3 uur en ben je niet eens moe. ieder ongetraind persoon kan 60 km op een fatsoenlijke fiets fietsen, maar meestal hebben de meesten daar geen zin in en doen ze het daarom niet
Denk dat het in de praktijk behoorlijk tegenvalt de meeste ongetrainde mensen fietsen geen 60 km in drie uur.
en om 20 km/h gemiddeld op een stadsfiets te halen moet je toch al snel 22 tot 23 km fietsen om dit gemiddelde te halen ben erg benieuwd hoeveel gewone fietsers dit halen.
stoli schreef:met alle respect maar als je op een normale fiets 20 km/h rijd doe je die 60 km in 3 uur en ben je niet eens moe. ieder ongetraind persoon kan 60 km op een fatsoenlijke fiets fietsen, maar meestal hebben de meesten daar geen zin in en doen ze het daarom niet
ook ik ben het hiermee oneens!
vergeet ook niet dat als iemand iedere keer 20 km fietst op vlakke wegen, 60 km in de limburgse bergen wat kan tegenvallen als je o,o ervaring heb met vals plat en beklimmingkjes!
ik kom uit zeeland en je hebt hier geen 1 heuvel de enigste zijn vluchtheuvels;). en fietste iedere week rond de 40 a 50 km. vorig jaar dde boogie gereden van 110 km en het was behoorlijk zwaar!
Laat je vooral niet gekmaken, tegen september heb je een aardig idee van de afstand die je makkelijk in je eentje kan rijden. Met een toertocht kan je vaak in een groepje rijden en dan gaat het zoveel makkelijker! Alles hangt ook af van de snelheid.
Mijn vuistregel is een beetje dat ik in groep anderhalve keer de afstand kan rijden die ik alleen op dat moment kan met gevoelsmatig een vergelijkbare inspanning. Het in groep fietsen is zowel fysiek als psychologisch makkelijker. Je kan het dus makkelijker iets langer volhouden dan je gewend bent en de snelheid kan ook iets hoger zijn zonder dat het moeilijker wordt. Je wordt echt meegezogen, niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk.
Mijn vuistregel is een beetje dat ik in groep anderhalve keer de afstand kan rijden die ik alleen op dat moment kan met gevoelsmatig een vergelijkbare inspanning. Het in groep fietsen is zowel fysiek als psychologisch makkelijker. Je kan het dus makkelijker iets langer volhouden dan je gewend bent en de snelheid kan ook iets hoger zijn zonder dat het moeilijker wordt. Je wordt echt meegezogen, niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk.
-
- Forum-lid
- Contact
just do it!
Train bijvoorbeeld eerst een leuk ritje van pakweg 30km. Doe dat twee keer. Vervolgens een keertje 45 km. Doe dit ook weer een keer of twee en ga vervolgens eens richting 55. Als je dat (op het vlakke Hollandse land) lukt, kun je die 60 in het Limburgse ook wel aan. Het feit dat je dan samen met vele anderen rijdt motiveert natuurlijk wel, waardoor het gewoon gaat lukken.
En probeer vooral tijdens deze trainingstochtjes veel plezier te hebben !
Train bijvoorbeeld eerst een leuk ritje van pakweg 30km. Doe dat twee keer. Vervolgens een keertje 45 km. Doe dit ook weer een keer of twee en ga vervolgens eens richting 55. Als je dat (op het vlakke Hollandse land) lukt, kun je die 60 in het Limburgse ook wel aan. Het feit dat je dan samen met vele anderen rijdt motiveert natuurlijk wel, waardoor het gewoon gaat lukken.
En probeer vooral tijdens deze trainingstochtjes veel plezier te hebben !
fiets,fiets,fiets en verder niets.
ssoolsma schreef:stoli schreef:met alle respect maar als je op een normale fiets 20 km/h rijd doe je die 60 km in 3 uur en ben je niet eens moe. ieder ongetraind persoon kan 60 km op een fatsoenlijke fiets fietsen, maar meestal hebben de meesten daar geen zin in en doen ze het daarom niet
vergeet ook niet dat als iemand iedere keer 20 km fietst op vlakke wegen, 60 km in de limburgse bergen wat kan tegenvallen als je o,o ervaring heb met vals plat en beklimmingkjes!
ik kom uit zeeland en je hebt hier geen 1 heuvel de enigste zijn vluchtheuvels;). en fietste iedere week rond de 40 a 50 km. vorig jaar dde boogie gereden van 110 km en het was behoorlijk zwaar!
mwa als tiener had ik een keer niks te doen en van bergen op zoom naar Vlissingen gefietst en weer terug. op een normale fiets, deed geen sport of iets. geen probleem, het duurt alleen ff.
niet dat ik dat nu weer zou doen hoor :S maar er is veel mogelijk met een beetje uithoudingsvermogen.
ik neem aan dat de basis er is.
vorig jaar ook 95 km in de alpen gefietst (2 bergen meegepakt), terwijl ik eigenlijk alleen maar in Nederland gemiddeld 1 keer per week 60-70 km fiets (fietsen, geen training dus). totaal naar de klote gegaan maar wel op uithoudingsvermogen gedaan.
en ik ben nou niet echt de meest fitte of snelle of talentvolle fietser, echt niet.
maar de ts heeft sowieso nog een half jaar, dan zie je vanzelf dat je 60km makkelijk kan fietsen. toen ik begon dacht ik ja 30 km is wel leuk. maar daar ben je al na net iets meer dan een uur. een uur sporten is niet zo super veel. dus als jij op een vrije dag lekker wilt sporten en je maakt 2,5 tot 3 uur vol, zit je vanzelf al ruim over de 60 km. het gaat echt vanzelf hoor. je hoeft niet overal met hartslag 170 te rijden, daarom is fietsen zo leuk

stoli schreef:ssoolsma schreef:stoli schreef:met alle respect maar als je op een normale fiets 20 km/h rijd doe je die 60 km in 3 uur en ben je niet eens moe. ieder ongetraind persoon kan 60 km op een fatsoenlijke fiets fietsen, maar meestal hebben de meesten daar geen zin in en doen ze het daarom niet
mwa als tiener had ik een keer niks te doen en van bergen op zoom naar Vlissingen gefietst en weer terug. op een normale fiets, deed geen sport of iets. geen probleem, het duurt alleen ff.
niet dat ik dat nu weer zou doen hoor :S maar er is veel mogelijk met een beetje uithoudingsvermogen.
ik neem aan dat de basis er is.
vorig jaar ook 95 km in de alpen gefietst (2 bergen meegepakt), terwijl ik eigenlijk alleen maar in Nederland gemiddeld 1 keer per week 60-70 km fiets (fietsen, geen training dus). totaal naar de klote gegaan maar wel op uithoudingsvermogen gedaan.
en ik ben nou niet echt de meest fitte of snelle of talentvolle fietser, echt niet.
maar de ts heeft sowieso nog een half jaar, dan zie je vanzelf dat je 60km makkelijk kan fietsen. toen ik begon dacht ik ja 30 km is wel leuk. maar daar ben je al na net iets meer dan een uur. een uur sporten is niet zo super veel. dus als jij op een vrije dag lekker wilt sporten en je maakt 2,5 tot 3 uur vol, zit je vanzelf al ruim over de 60 km. het gaat echt vanzelf hoor. je hoeft niet overal met hartslag 170 te rijden, daarom is fietsen zo leuk
klopt helemaal en ik zeg ook dat hij die 60 km gewoon moet gaan fietsen want die fiets je wel uit ookal is het soms taai! maar wilde ff zeggen dat het ook weer niet zo is dat iedere boerenlul 60 km met gemak kan fietsen in heuvelachtig gebied met bergen erbij!
-
- Forum-lid
Ik zou het gewoon doen: Je hebt nog heel veel tijd, 60 km is goed te doen. Ik heb vorig jaar de 100 km gedaan en ga dit jaar voor de 160 km. Succes!
Ik wist bij het starten van dit Topic niet tot er zoveel reacties zouden komen. Ik woon inderdaad in Eijsden, en de Limburgse heuvels liggen inderdaad in mijn achtertuin bij wijze van spreken. De 60 km zal ik zeker halen, maar de Boogie's Extreme wordt omschreven op hun site als de zwaarste cyclo in Nederland, en daarover vroeg ik me af, of het verstandig was om direct als eerste deze cyclo te pakken om mee te beginnen. Ik heb me echter ingeschreven en betaald dus ik kan niet meer terug. Ik ben overigens 30 Jaar, en zit weer sinds begin dit jaar op de fiets. Maar vanmorgen voor heet eerst 2 uur gefietst en 45 km inderdaad langs de maas weggetrapt dus we zullen er wel komen. Bedankt voor de tips die mensen me hebben gegeven, en de sarcastische steken geven alleen nog meer moraal.
Ik heb afgelopen jaar de 160 km gedaan en mijn schoonvader de 60 km versie: op zijn gewone fiets en gewone kleren met mijn MTB helm op. Is een prachtfoto van gemaakt die ook op hun site stond.
Hij had geen ervaring in de heuvels en een zware fiets. Maar heeft er wel serieus wat langere afstanden voor gefietst als oefening.
De 60 km tocht blijft helemaal in Limburg en pakt wel alle mooie (steile) hellingen mee. Dus lijkt me een heel mooi trainingsdoel voor je!
Hij had geen ervaring in de heuvels en een zware fiets. Maar heeft er wel serieus wat langere afstanden voor gefietst als oefening.
De 60 km tocht blijft helemaal in Limburg en pakt wel alle mooie (steile) hellingen mee. Dus lijkt me een heel mooi trainingsdoel voor je!
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;