Hulp nodig voor me Giant!
-
- Forum-lid
Hallo,
Wellicht kennen jullie me nog? Ik heb eind juli gevraagd of de Giant Tcr 1 2012 goed genoeg was. Dat was het geval. Na familieproblemen ben ik nu van plan om hem te kopen. Compact? Of toch Dubbel? De vraag waar velen niet uitkomen, ik dus ook niet.
Compact 34/50 crankstel en cassette 11-25 of 12-28. Dubbel 53/39 en cassette? Wil graag wedstrijden rijden en dat is met Dubbel. Als ik de bergen in wil moet ik Compact erbij kopen. 34/50 en 11-25? Of weet iemand wat het ideale verzet voor Compact en Dubbel is?
Wellicht kennen jullie me nog? Ik heb eind juli gevraagd of de Giant Tcr 1 2012 goed genoeg was. Dat was het geval. Na familieproblemen ben ik nu van plan om hem te kopen. Compact? Of toch Dubbel? De vraag waar velen niet uitkomen, ik dus ook niet.
Compact 34/50 crankstel en cassette 11-25 of 12-28. Dubbel 53/39 en cassette? Wil graag wedstrijden rijden en dat is met Dubbel. Als ik de bergen in wil moet ik Compact erbij kopen. 34/50 en 11-25? Of weet iemand wat het ideale verzet voor Compact en Dubbel is?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je bent wel lekker domme vragen aan 't stellen. Die keuze van dubbel of compact moet je zelf maken, zijn al hele topics over vol geschreven met alle mogelijke adviezen. Wat betreft cassette zit je vast aan het beperkte verzet waar je maar mee mag rijden.
"Me" is geen bezittelijk voornaamwoord.
- plantagenet
- Forum-lid
Idd wat moeizame vragen allemaal. Maar als ik het zo lees, tussen je familieproblemen door, dan zou ik kiezen voor een fiets met compact cranckstel, waarbij je zelf het compact blad (34T) kunt verwisselen voor een 39T (of groter). Zo heb ik dat ook gedaan met mijn compact. Dubbel op het vlakke en compact in de bergen.
Je cassette achter zul je zelf moeten bepalen wat je lekker vindt; hangt alles af van je eigen conditie en kracht of je die berg opkomt of niet.
En het is 'mijn Giant', maar dat had je inmiddels wel begrepen
Je cassette achter zul je zelf moeten bepalen wat je lekker vindt; hangt alles af van je eigen conditie en kracht of je die berg opkomt of niet.
En het is 'mijn Giant', maar dat had je inmiddels wel begrepen
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Oke. Duidelijk. Maar voor de cassette is 11-25 een groot verzet of juist de 12-30. Daar kom ik niet uit.
Als die 1997 iets met je leeftijd te maken heeft dan is mijn 'wild guess' dat je 15 jaar oud bent en dan is het misschien raadzaam om met een 12-30 te beginnen. Als dat heel goed gaat kun je op den duur altijd nog eens naar een 11-25 of wellicht nog iets anders maar dan heb je inmiddels wat bijgeleerd en weet je zelf misschien wel wat de beste keuze is.
- oldandslow
- Forum-lid
Voledig offtopic: Hopelijk voor jou heeft die 1379 niets met jouw leeftijd te maken want dan ben je beslist degene met het meeste ervaring hier op dit forum.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Tjaaaaa, maar in die tijd bestonden er nog geen fietsen weet ik toevallig. Het is voor jou een vraag en voor mij een weet, het ligt er ook maar aan hoe je het leest toch!!! Maarreh, als je bijnaam 'OldandSlow' is maak je misschien zelf ook een goeie kans op de meeste ervaringoldandslow schreef:Voledig offtopic: Hopelijk voor jou heeft die 1379 niets met jouw leeftijd te maken want dan ben je beslist degene met het meeste ervaring hier op dit forum.