Op dit moment heb ik al een Garmin Forerunner 210, dat is vooral een loophorloge. Is op zich met fietsen wel te gebruiken voor het meten van snelheid en hartslag, maar wat ik mis is
1) Automatisch stoppen en starten als je even moet stoppen voor een verkeerslicht oid. Heb nu al meerdere keren vergeten uit/aan te zetten
2) Navigatie. Vooral het fietsen van nieuwe routes vind ik leuk, maar iedere 10min weer stoppen en op een (papieren) verfrommeld kopietje van een kaart proberen uit te vinden waar ik heen moet, en dan alsnog verkeerd rijden, is toch wel erg vervelend.
Dus dacht ik er aan een fietscomputer als de Garmin 800 oid er bij te kopen. Maar weet iemand of je makkelijk twee Garmins in hetzelfde Garmin Training Center kunt gebruiken? Dus dat de data echt samengevoegd wordt binnen één account?
Alternatief is natuurlijk een multi-sport horloge als de Garmin 910, maar ik heb het idee dat die wat fietsen en navigeren betreft toch een stuk minder is dan de echte fietscomputers met GPS
Meerdere Garmins op één computer/trainingscenter
-
- Forum-lid HC
Geen probleem. Gebruik zelf 800 en 500 en voor het lopen FR210.
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
2 garmins gaat perfect.
2 polars daarintegen.......
2 polars daarintegen.......
Less is bore
Dus welk apparaat je ook gebruikt hebt, als je hem aansluit op je pc/mac en Garmin Training Center opent haalt hij de laatste training binnen? Dat is erg mooi.
Het mooie van die FR210 vind ik namenlijk de relatieve eenvoud. Snelheid, HF, afstand en achteraf wat data kunnen bekijken. Niet al te veel poespas, ingewikkelde trainingsdingen of eindeloos ingewikkelde configuratie. Eenzelfde iets zoek ik met fietsen dus ook, met als enige verschil een handige navigatie erbij.
Het mooie van die FR210 vind ik namenlijk de relatieve eenvoud. Snelheid, HF, afstand en achteraf wat data kunnen bekijken. Niet al te veel poespas, ingewikkelde trainingsdingen of eindeloos ingewikkelde configuratie. Eenzelfde iets zoek ik met fietsen dus ook, met als enige verschil een handige navigatie erbij.
Het is off-topic, maar ik twijfel om eventueel een Forerunner 210 te kopen. Ik weet dat het vooral op lopen gericht is, maar ik zou dit occasioneel ook gebruiken tijdens het fietsen.
Werkt de snelheidsmeting via gps met deze Forerunner hetzelfde als bv een Edge 705? Of meet de snelheidsmeting van de Forerunner over een langer interval, en reageert deze trager?
Werkt de snelheidsmeting via gps met deze Forerunner hetzelfde als bv een Edge 705? Of meet de snelheidsmeting van de Forerunner over een langer interval, en reageert deze trager?