Garmin Edge 800
Als ik de edge aan de computer aankoppel begint hij idd ook gelijk op te laden, maar ik kan dan wel zonder problemen de ritten uploaden. Vroeg mij alleen nog af als het niet nefast is voor de levensduur van de batterij om deze telkens de batterij een beetje bij te laden (tot ze niet volledig vol is) bij het aansluiten op de USB-poort. Vroeger diende men een batterij toch enkele malen volledig te ontladen en op te laden om de levensduur zo te verlengen of is dit bij deze generatie batterijen niet meer het geval?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ik heb eergister net de 800 besteld, had een 705. Die, wat wel te begrijpen is, de kaarten niet direkt laat zien, maar eerst moet opbouwen...Vooral als je er nog al wat op hebt staan ( ritten, workouts ,meerdere kaarten..etc)
De 800 daar in tegen is echt supersnel, ook geen wonder ,de nieuwste prossesor zit erin. Als je een aantal korte bochtjes achter elkaar maakt is de 800 nog bij , terwijl je veel kans hebt dat de 705 aan het nadenken is ,waar ie op dat moment is.
Ik werk zelf ook met OSM , vaak zijn deze kaarten beter up to date dan de gekochte...en je kunt zo een andere van het net halen, als je bv op vakantie gaat.
groetjes
De 800 daar in tegen is echt supersnel, ook geen wonder ,de nieuwste prossesor zit erin. Als je een aantal korte bochtjes achter elkaar maakt is de 800 nog bij , terwijl je veel kans hebt dat de 705 aan het nadenken is ,waar ie op dat moment is.
Ik werk zelf ook met OSM , vaak zijn deze kaarten beter up to date dan de gekochte...en je kunt zo een andere van het net halen, als je bv op vakantie gaat.
groetjes
foutje
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Sram 60"]Aanstaande zaterdag wil ik de rit van de Gouverneur rijden. Ik heb de Garmin Edge 800 nog maar een klein weekje, maar kan ik deze rit nu al voorprogrammeren in mijn Garmin Edge 800? [/quote]
Zeker kan dat. De rit importeren in Garmin Training Center, daarna importeren in je Garmin. Je kunt de rit terug vinden onder ''koersen'' op je Garmin
Suc6 !
Zeker kan dat. De rit importeren in Garmin Training Center, daarna importeren in je Garmin. Je kunt de rit terug vinden onder ''koersen'' op je Garmin
Suc6 !
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
-
- Forum-lid
Hee Edwin
Als je gps file van de route hebt, kun je met trainingcenter deze openen. Als je de route dan in beeld hebt kun je hem verplaatsen naar je 800 , die je natuurlijk hebt aangesloten middels het usb kabeltje.
En dan kun je hem weer vinden in koersen , aanklikken en hij laat dan de route zien op de kaart en vraagt dan of je wilt navigeren....Ga je rijden dan één keer op de start knop drukken....Ben je er weer, nog één keer op de start knop drukken en daarne éénkeer op de lap knop....Nu sla je de gegevens van wat je hebt gereden op en kun je hem thuis op de PC weer uitlezen met gamin-connect en trainingcenter.
Je kunt natuurlijk ook de gebruiksaanwijzing lezen.......
Groet
Jan
Als je gps file van de route hebt, kun je met trainingcenter deze openen. Als je de route dan in beeld hebt kun je hem verplaatsen naar je 800 , die je natuurlijk hebt aangesloten middels het usb kabeltje.
En dan kun je hem weer vinden in koersen , aanklikken en hij laat dan de route zien op de kaart en vraagt dan of je wilt navigeren....Ga je rijden dan één keer op de start knop drukken....Ben je er weer, nog één keer op de start knop drukken en daarne éénkeer op de lap knop....Nu sla je de gegevens van wat je hebt gereden op en kun je hem thuis op de PC weer uitlezen met gamin-connect en trainingcenter.
Je kunt natuurlijk ook de gebruiksaanwijzing lezen.......
Groet
Jan
-
- Forum-lid
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vze ... =trackList
Ik weet niet of je het direct naar de Edge 800 kunt sturen, anders moet je het downloaden als Garmin TCX en in de map newfiles op de Edge 800 plaatsen. Als het goed is krijg je een nieuwe schijfletter wanneer je de Edge 800 aansluit op de PC, daar zie je de map newfiles.
Ik weet niet of je het direct naar de Edge 800 kunt sturen, anders moet je het downloaden als Garmin TCX en in de map newfiles op de Edge 800 plaatsen. Als het goed is krijg je een nieuwe schijfletter wanneer je de Edge 800 aansluit op de PC, daar zie je de map newfiles.
Tov van de 705 vind ik de presentatie van het koerslijntje op de map héél erg veel slechter. Je ziet 't ding nauwelijks. Ik ben aardig aan het stoeien geweest om een optie te vinden om die lijn breder te maken en een andere kleur te geven. Alleen die kleur kan ik vinden, maar dan moet ik de track vast op het display zetten en eerlijk gezegd helpt 't nog geen snars.
Heeft iemand een goede tip of is het wachten op een firmware upgrade?
Heeft iemand een goede tip of is het wachten op een firmware upgrade?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
[quote="HenkV"]Tov van de 705 vind ik de presentatie van het koerslijntje op de map héél erg veel slechter. Je ziet 't ding nauwelijks. Ik ben aardig aan het stoeien geweest om een optie te vinden om die lijn breder te maken en een andere kleur te geven. Alleen die kleur kan ik vinden, maar dan moet ik de track vast op het display zetten en eerlijk gezegd helpt 't nog geen snars.
Heeft iemand een goede tip of is het wachten op een firmware upgrade?[/quote]
De kleur is inderdaad alleen te veranderen, ik denk dat het wachten wordt op nieuwe firmware. Zo mogen daar trouwens wel een keer mee opschieten, de laatste firmware is al weer aardig verouderd.
Heeft iemand een goede tip of is het wachten op een firmware upgrade?[/quote]
De kleur is inderdaad alleen te veranderen, ik denk dat het wachten wordt op nieuwe firmware. Zo mogen daar trouwens wel een keer mee opschieten, de laatste firmware is al weer aardig verouderd.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02