Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Kettingbladen voor

gandalf
Forum-lid

gandalf 17 sep 2012 12:44

Na jarenlange trouwe dienst is het voorblad van mijn mtb aan vervanging toe. Ik wil zowel het buitenblad als het middenblad vervangen. Het gaat om bladen met een 104 steek. Heeft iemand tips welke bladen hiervoor te gebruiken. In de prijs/kwaliteit verhouding ligt de nadruk iets meer op prijs dan op kwaliteit, maar alle tips zijn welkom
It is not a lie if you believe it...

ciclista
Forum-lid

ciclista 17 sep 2012 17:18

Jarenlang? Wat doe je dan met je mountainbike. Bij intensief wintergebruik met een beetje zand en water, heb je elk jaar nieuwe bladen nodig.
Ik heb eigenlijk nooit verschil kunnen ontdekken tussen Shiman, TA, Stronglight of Blackspire bladen, allemaal even goed of slecht. Ik vind de Stronglights het mooist. TA is met wat zoeken het goedkoopst.
Als het je echt niet interesseert qua uiterlijk is een compleet vers Alivio crankstel meestal de goedkoopste optie, wel zwaar, ziet er best aardig uit.

gandalf
Forum-lid

gandalf 18 sep 2012 16:46

Ik rij er pak 'm beet 500km per jaar mee in het winterseizoen. Tot nu toe (ik denk dat de MTB een jaar of 6 oud is) alleen een keer het middenblad moeten vervangen....

Anyway, bedankt voor je advies!
It is not a lie if you believe it...

Plaats reactie