1. Jezelf met naam en toenaam voorstellen wordt op prijs gesteld.Beste lezer,
Wij zijn 3 studenten
2. Wat dan?Voor een project
Maar goed, vooruit dan maar.
- Heeft u een elektrische fiets?
Nee
- Waarom heeft u een elektrische fiets?
..<zucht>...
- Waarom heeft u geen elektrische fiets?
1. Ik fiets, dus ik beweeg, en da's gezond.
2. Ik train, dus blijf ik fit en flexibel (zelfs bij het invullen van enquetes).
- Welke voordelen heeft u een elektrische fiets voor u?
Geen, misschien over 30 jaar wel....
- Welke nadelen heeft een elektrische fiets voor u?
1. Te duur
2. Gaat me niet vlug genoeg
3. Zit onzinnige regelgeving op
4. Accu's zijn te duur, hebben te weinig capaciteit en hebben een te korte effectieve levensduur (hetgeen juist weer niet duurzaam genoemd mag worden)
5. Ondanks dat uiterlijk vertoon me niet zo boeit: zo'n fiets ziet er echt niet uit in combinatie met m'n nieuwe Mavic kledingsetje......
6. Ik heb zo'n vermoeden dat de productie van deze fietsen niet duurzaam is (correct me if I'm wrong). Het zal me niet verbazen als er de nodige lage-lonen landen zijn betrokken bij de productie van de frames, en ik wil de fabrieken waar ze worden geassembleerd ook wel eens zien.
-Kunt u aangeven hoe belangrijk duurzaamheid van de elektrische fiets is en waarom vind u dat?
Deze vraag is erg onduidelijk. Duurzaamheid in z'n algemeenheid is belangrijk voor mij. Daarom fiets ik en ga ik niet met de auto naar m'n werk (althans, zolang het niet stormt, -10 graden of spiegelglad is, want dan pak ik de scooter - loopt 1 op 45...sorry...). Duurzaamheid is zo belangrijk omdat ik in elk geval voor mijzelf het gevoel wil hebben een bijdrage te hebben geleverd aan een leefbaar milieu voor mijn kinderen (en die van de andere forumleden, uiteraard...) en hun eventuele kroost.