Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

sram60
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:46

sram60 24 apr 2011 15:41

Heb zojuist de software vernieuwd van mijn Garmin Edge 800 maar bij mijn carminconnect.com blijft steeds maar 2.0 staan, weet er iemand hoe dat komt. Hij is echt gedownload en staat er op want als ik hem nog eens wil uitvoeren staat erop dat alle nieuwe updates al zijn geinstalleerd op mijn garmin.
Edwin van de Velde

l.u.d.o.
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:28

l.u.d.o. 24 apr 2011 15:56

[quote="Bert01"]Zijn er meer met het probleem dat de hartslagmeter zo belabberd reageert in het begin van je training? deed hij tot paar weken terug nooit maar heb nu telkens tijdens de eerste 15min+/- een hartslag van 220....[/quote]

Had vorige week in het begin van de training een hartslag van 228! Is zoals Amclassic-fan al zei wss een kwestie van de electrodes aan de achterzijde van de band goed te bevochtigen.

themoane
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:52

themoane 24 apr 2011 16:02

sinds kort ben ik ook in het bezit van een garmin edge 800
perfect apparaatje, alleen heb ik een probleem met routering
als ik afwijk van een route leidt hij me terug naar het beginpunt (thuis)
ipv dat hij me weer terug leid via kortste weg naar de route
ook als ik een punt op geef in waarheen? doet hij dat via een enorme omweg
wat heb ik verkeerd ingesteld,
route maak ik via mapsource, kan dit ook op het apparaatje zelf?

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 24 apr 2011 16:09

[quote="L.U.D.O."]
Had vorige week in het begin van de training een hartslag van 228! Is zoals Amclassic-fan al zei wss een kwestie van de electrodes aan de achterzijde van de band goed te bevochtigen.
[/quote]

Was er al bang voor dat dit het probleem was, was er net zo blij mee dat ik een hartslagmeter had die dit probleem niet kende.... is 2 maanden goed gegaan en nu regelmatig ellende.... zie net dat hij zelfs na 48minuten rijden nog een keer fout is gaan meten....

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 24 apr 2011 19:54

[quote="Bert01"][quote="L.U.D.O."]
Had vorige week in het begin van de training een hartslag van 228! Is zoals Amclassic-fan al zei wss een kwestie van de electrodes aan de achterzijde van de band goed te bevochtigen.
[/quote]

Was er al bang voor dat dit het probleem was, was er net zo blij mee dat ik een hartslagmeter had die dit probleem niet kende.... is 2 maanden goed gegaan en nu regelmatig ellende.... zie net dat hij zelfs na 48minuten rijden nog een keer fout is gaan meten....[/quote]

Heb je toevallig een wat groter shirt aan wat gaat wapperen als je tegen de wind in rijdt, of in een afdaling zit. Dit is ook een bekend probleem, ik heb zelf een shirt dat mij te groot is en als ik daar mee ga fietsen weet ik zeker dat ik rare waardes krijg, trek ik een strak shirt aan, is er geen enkel probleem.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 24 apr 2011 21:27

[quote="Bert01"][quote="L.U.D.O."]Was er al bang voor dat dit het probleem was, was er net zo blij mee dat ik een hartslagmeter had die dit probleem niet kende.... is 2 maanden goed gegaan en nu regelmatig ellende.... zie net dat hij zelfs na 48minuten rijden nog een keer fout is gaan meten....[/quote]
Als het een troost is: ze hebben dat probleem vroeg of laat allemaal. Je kunt het vrijwel altijd oplossen door:
1) contacten goed natmaken voor vertrek;
2) contacten/band goed schoonhouden (zie instructies fabrikant);
3) Geen losse kleding;
4) Laatste firmware installeren.

Lukt het dan nog niet en blijft het probleem consequent is er waarschijnlijk echt iets kapot.

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 24 apr 2011 23:24

Hoi ik heb een vraag zal ongetwijfeld al eens gesteld zijn maar kan hem nergens vinden.

Hoe kan ik zelf een route maken en opslaan als gpx bestand zodat ik in mijn edge 800 kan plakken en kan gaan na fietsen.



Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 24 apr 2011 23:42

De gebruiksaanwijzing lezen.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 25 apr 2011 00:08

Ik heb sinds een week een Edge800 en gebruik hem zonder sensors.

Gisteren tijdens een trainingskoers op een parcours (Nieuwegein) ging hij twee keer per ronde op pause. Nadat ik al fietsend de autopause had uitgezet bleef hij twee per ronde 0 km/u aangeven. Iemand een idee hoe dat kan en wat er aan te doen?

Nog een vraag: ik ga volgende week op vakantie naar beieren. Iemand tips voor gps routes in Beieren?

Al vast bedankt,
LD001

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 25 apr 2011 00:19

[quote="ron kinkel"]Hoi ik heb een vraag zal ongetwijfeld al eens gesteld zijn maar kan hem nergens vinden.

Hoe kan ik zelf een route maken en opslaan als gpx bestand zodat ik in mijn edge 800 kan plakken en kan gaan na fietsen.


[/quote]

Met Basecamp of Mapsource van Garmin bijvoorbeeld
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 25 apr 2011 02:55

Met mapsource heb ik geprobeert maar daarin zie ik dan geen kaart.
Mijn kaart is een img die ik op de sd kaart gezet heb maar ik kan die kaart niet openen in mapcource

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2011 13:41

Ben in afwachting van mijn 800 alvast aan het stoeien met Basecamp.

Heb een route van GPsies.com ingeladen. Heb de OSM kaart geïnstalleerd. Werkt prima.

Echter, ondanks herhaaldelijk lezen snap ik nog steeds niet verschil tussen GPX Track en GPX Route. Welke is nou aan te raden en wat is het verschil? Nog een vraag, als ik van de track een route maak (in Basecamp) dan maakt ie er een route van die op veel punten verschilt, is dit normaal?

Nog een vraag, wat is de handigste manier om een route van bijv. GPsies zelf aan te passen? Vast al 100x eerder besproken, maar krijg geen eenduidig antwoord....

Gesloten