Ultegra DI2 groep
- robbebopper
- Forum-lid HC
Kijk hier maar even:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &hilit=di2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &hilit=di2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Niet twijfelen gewoon doen, ik dacht allereerst ook of het al dat vele geld wel waard was, rijdt er nu al zo'n 3000 km mee en nog geen moment spijt gehad.
Sommigen vinden de looks van de derries lelijk, kan mij daar wel een beetje in vinden, zijn nou niet de meest gestroomlijnde, maar het genot van het directe schakelen is iedere keer weer een feestje.
In het begin wel wat problemen gehad omdat beide snoertjes uit de contacten van mijn shifters waren gesprongen, maar dit snel opgelost door mijn FM nadat hij de snoertjes met iets meer ruimte onder het stuurlint heeft aangelegd, dus let daar wel op.
Sommigen vinden de looks van de derries lelijk, kan mij daar wel een beetje in vinden, zijn nou niet de meest gestroomlijnde, maar het genot van het directe schakelen is iedere keer weer een feestje.
In het begin wel wat problemen gehad omdat beide snoertjes uit de contacten van mijn shifters waren gesprongen, maar dit snel opgelost door mijn FM nadat hij de snoertjes met iets meer ruimte onder het stuurlint heeft aangelegd, dus let daar wel op.
op een waterfiets kom je ook vooruit
- boswielrenner
- Forum-lid
Shimano Di2 werkt heel goed. Ik heb het niet gekozen op mijn fiets vanwege de looks, gewicht, de batterij en het feit dat ik Campa ESP mooier vind, maar helaas te duur, maar als ik de nieuwe Dura Ace Di2 zie (zag plaatjes van de eurobike), dan belooft het veel voor de toekomst.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Heb een dag op een testfiets gereden met Di2 en ik moet zeggen, het werkt allemaal voortreffelijk. Maar vanwege de prijs zou ik het (nog) niet aanschaffen.
Ik heb de nieuwe Dura Ace Di2 live mogen aanschouwen en "bespelen".boswielrenner schreef:Shimano Di2 werkt heel goed. Ik heb het niet gekozen op mijn fiets vanwege de looks, gewicht, de batterij en het feit dat ik Campa ESP mooier vind, maar helaas te duur, maar als ik de nieuwe Dura Ace Di2 zie (zag plaatjes van de eurobike), dan belooft het veel voor de toekomst.
Ik durf met een redelijke overtuiging te stellen dat deze groep de finesse en stijl heeft die je van elke willekeurige italiaanse fabrikant zou verwachten.
Zeker bij de achterderailleur is het toepassen van servo's vele malen minder zichtbaar.
De remklauwen zijn een kunststukje op zich en de nieuwe voorderailleurs stukken verbeterd in werking. (overigens geldt beide ook voor de mechanische groep)
Mijn voorkeur is "altijd" uitgegaan naar Sram, met Campa nipt op een tweede plaats...maar sinds Di2 en zeer zeker met de nieuwe Dura Ace is het vechten om het hoogste podium.
Werkt als een trein, ziet er gelikt uit en de "jammers" zijn eruit gehaald.
Als dat wordt doorgezet naar Ultegra wordt dat zeker 1 van de meest begeerde must-haves.
Bike-motion staat voor de deur!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Misschien heel raar, maar na drie dagen Ultegra Di2 vond ik het geribbelde terugschakelknopje nog de allergrootste jammer. Zit daar continue met mijn vinger tegen te irriteren. Hadden ze beter glad kunne houden.
Heb de nieuwe groepen nog niet gezien, maar ben benieuwd!
Heb de nieuwe groepen nog niet gezien, maar ben benieuwd!
Less is bore
Ik kwam onlangs deze blog tegen waar iemand een eigen Di2 controller heeft gemaakt die de controller van Shimano vervangt. In plaats van dat je de voor- en achterderailleur onafhankelijk van elkaar bedient, is het ook mogelijk om sequentieel te schakelen. Je kiest dan voor zwaarder of lichter wat kan betekenen dat beide derailleurs schakelen. Het zou leuk zijn als Shimano het schakelen ook wat meer intelligentie zou geven.
Als recreatieve polderfietser zie ik de meerwaarde van Di2 niet, het zijn echter wel mooie ontwikkelingen.
Als recreatieve polderfietser zie ik de meerwaarde van Di2 niet, het zijn echter wel mooie ontwikkelingen.
In theorie ben ik dat compleet met je eens.apexrider schreef: Als recreatieve polderfietser zie ik de meerwaarde van Di2 niet, het zijn echter wel mooie ontwikkelingen.
Maar vind in de praktijk dat het op een wellicht vergezochte manier, plezier toevoegt aan het fietsen.
Dan heb ik het nog niet eens over de kwaal die we nagenoeg allemaal hebben...mooie spulletjes drang.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Moet je alleen niet van cassette of voorblad wisselen, want dan werkt het sequentiele systeem op eens voor geen meter meer. Maak maar eens spreadsheet met wat verschillende combi's , weet je meteen waarom Shimano er niet mee komt (op dit moment). Enige waar sequentieel schakelen echt meerwaarde heeft is voor mensen die door een handicap met 1 hand niet kunnen schakelen.