[OPGELOST] Advies gevraagd: hoe krijg ik dit boutje los?
In mijn crosser zijn in het frame twee busjes aangebracht, zodat ik daar een bidonhouder op kan monteren (jaja, ik weet dat op een crosser geen bidon hoort, maar zo heb ik hem nu eenmaal gekocht op marktplaats.nl). Nou zit ik helaas met een lastig probleem en dat is dat één van de inbusboutjes vast zit in het busje, terwijl het busje rond draait in het frame. Ik krijg het boutje dus niet los van het busje. Helaas is het busje te klein om vast te kunnen pakken met een tangetje oid. Wie heeft er een goede tip, truuk voor mij om dit boutje los te krijgen?
Laatst gewijzigd door eherle op 30 apr 2015 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Boren,
en een nieuwe blindklinkmoer (laten) plaatsen.
Meestal wel even de trapas demonteren om het uitgeboorde deel dat in je frame valt te kunnen verwijderen.
en een nieuwe blindklinkmoer (laten) plaatsen.
Meestal wel even de trapas demonteren om het uitgeboorde deel dat in je frame valt te kunnen verwijderen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe denk je die er uit te boren dan? Als de boor 'pakt' gaat de bus ronddraaien in het frame.
Less is bore
cool probleem. die kop moet er inderdaad af. boren tot de bus begint mee te draaien. kop afbreken. met een vijl of dremel de bus zo veel mogelijk reduceren. samenknijpen. prop naar binnen drukken. heeeel bewerkelijk maar het kan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Niets aan doen, laten zitten
Do kin der mar druk mei weze
Leuk probleem dit; zeker als het de fiets van een ander betreft
Ik vind de voorgestelde uitboor strategieen nogal rigoreus. Dat zou ik bij mijn eigen frame niet willen uit proberen. Ik zou het volgende proberen. Eerst wat kruipolie tussen de bus en de bout zien te krijgen. Dat een tijdje laten inwerken en dan met een 'wring' truc de bus wat proberen vast te zetten. Pak een imbus en zet die rechtop in de bout. Vervolgens duw je de bout en de dus ook de bus wat scheef. Met een beetje geluk wring je op deze manier de bus wat harder tegen de wanden van het frame en kun je je voorzichrig de bout losdraaien.
Ik vind de voorgestelde uitboor strategieen nogal rigoreus. Dat zou ik bij mijn eigen frame niet willen uit proberen. Ik zou het volgende proberen. Eerst wat kruipolie tussen de bus en de bout zien te krijgen. Dat een tijdje laten inwerken en dan met een 'wring' truc de bus wat proberen vast te zetten. Pak een imbus en zet die rechtop in de bout. Vervolgens duw je de bout en de dus ook de bus wat scheef. Met een beetje geluk wring je op deze manier de bus wat harder tegen de wanden van het frame en kun je je voorzichrig de bout losdraaien.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 07 jun 2010 00:18
Vaster draaien zodat het busje na"klinkt" en dan losdraaien? evt. een sleufje dremelen in het busje zodat het tegen verdraaien met een schroevendraaier tegen te houden is
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken. Aangezien ik niet het risico wil nemen om mijn frame te beschadigen, vallen voor mij de uitbooropties af. Ik denk dat ik voorzichtig de wriktruuk eens probeer en anders voor het advies van materialist ga: gewoon laten zitten. Dan stop ik - confrom de cross etiquette - mijn bidon gewoon in één mijn rugzakjes in mijn shirt en koop ik wel een paar bidonhouderklemmen op het moment dat ik mijn crosser ombouw voor Parijs-Roubaix.