Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

tips voor windstopper en regenjas

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 19 sep 2012 20:01

vincent75 schreef:
Ladykant schreef:...
Omdat ik echt een beginner ben, maar wel goede materialen wil hebben ( anders ga ik niet fietsen ) zat ik me af te vragen of er ook echt goede sokken zijn waar je voeten warm bij blijven, of dragen jullie dan overschoenen?
Goede ervaring met overschoenen.
Hier ook goede ervaring met overschoenen, maar als het kouder wordt zijn merino sokken erg prettig (erbij).
Afbeelding

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 20 sep 2012 09:19

Ik ben net als jij een koukleum. In de winter draag ik merino wollen sokken, stop een thermo inlegzooltje in mijn schoenen (onderkant zilverkleurig folie, bovenkant van wol) en draag ook nog eens de dikste variant overschoenen. Bij de Hema hebben ze tegenwoordig van die "technische" sokken. Ik geloof dat die van mij eigenlijk wandelsokken zijn, maar who cares als je daarmee warme voeten houdt.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 20 sep 2012 09:35

amclassic-fan schreef:
Michel.nl schreef:Doet precies wat ie moet doen :P
En dat is klapperen? Ik trek echt nooit zo'n ding of een regenjack aan omdat het koud is. Dan gewoon een diker jack aan of bijv een bodywarmer er over heen.
Ik heb ook zo'n Castelli jasje, niet geschikt om in te gaan trainen idd ivm oa klapperen en niet ademend. Maar om even door een bui heen te komen, of na een training waarbij je flink hebt gezweet even het laatste stukje naar huis wat meer bescherming te hebben heel goed te gebruiken.
Ach, ik zeg ook maar wat

knutmo
Forum-lid

knutmo 20 sep 2012 11:34

Mooiste jackje: http://www.rapha.cc/womens-stowaway-jacket-1" onclick="window.open(this.href);return false;

geldt als windjack, maar is waterdicht tot heel flinke buien.

materialist
Forum-lid

materialist 20 sep 2012 12:00

195 euronen, bijna gratis. Alles is zo goedkoop tegenwoordig
Do kin der mar druk mei weze

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 20 sep 2012 12:11

Moet je wel een heel dikke portemonnee voor hebben, voor zo'n dun jackje :roll:

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 20 sep 2012 16:00

De combinatie licht, ademend, waterdicht, mooie styling, is nu eenmaal een hele dure combinatie. Of je betaalt een hoge prijs of je moet concessies doen. Het is zo simpel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Ladykant
Forum-lid

Ladykant 23 sep 2012 14:57

Soms fiets ik echt in flinke buien en dan is een regenjasje wel handig. Het is voor mij gewoon woon werkverkeer en daarom vind ik het niet erg als het iets klappert. ik moet zeggen dat het jasje een hele fijne pasvorm heeft, zeker bij de armen met buigen,

Een dikker jasje met bodywarmer lijkt me ook ideaal trouwens hoor. Maar helpt dat ook goed tegen wind?

Ik moet zeggen dat het fietsen enorm bevalt ipv in de file te staan.
Fietsen vermindert stress......heerlijk toch?

Plaats reactie