Giant P-R2 wielen en eventueel alternatief
-
- Forum-lid
Ik ben sinds 2 maanden de trotse bezitter van een Giant TCR1 met Giant P-R2 velgen en Giant Sealed Bearing 24/28h naven. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest hier en via Google maar ik kan eigenlijk niets vinden over deze wielen en de kwaliteit ervan. Daarom de volgende vragen:
1) Waar kan ik info vinden over deze wielen (fabrikant, gewicht e.d.)
2) Met welke andere wielen kan ik deze kwalitatief vergelijken
3) Mocht ik een beter wielset willen monteren, wat komt dan in aanmerking? Heb niet echt een bedrag in mijn hoofd maar fiets zelf is zeg 1000 euro. Dus bijpassend setje waarmee ik flinke stap voorwaarts maak maar ook niet te gek duur in verhouding tot de fiets.
Ik lees me al een tijdje in over dit onderwerp maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Dus linkjes naar wielset testen en vergelijkingen zijn ook welkom. Weeg momenteel 84 Kg (probeer naar de 80 Kg te komen).
Alvast bedankt voor het meedenken.
3) Mocht ik een beter wielset willen monteren, wat komt dan in aanmerking? Heb niet echt een bedrag in mijn hoofd maar fiets zelf is zeg 1000 euro. Dus bijpassend setje waarmee ik flinke stap voorwaarts maak maar ook niet te gek duur in verhouding tot de fiets.
Ik lees me al een tijdje in over dit onderwerp maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Dus linkjes naar wielset testen en vergelijkingen zijn ook welkom. Weeg momenteel 84 Kg (probeer naar de 80 Kg te komen).
Zou eerst eens nadenken over wat je met de wielen wilt bereiken. Lichter gewicht ? Alleen stijver ? Of meer Aero ? Alleen voor de looks ? Pas dan kan iemand echt iets zinvols zeggen over eventueel een leuke upgrade. Denk dat je deze wielen nog het best kunt vergelijken met bijvoorbeeld shimano RS10. Omdat Giant ze onder eigen label laat maken zijn ze voor Giant nog wat goekoper in te kopen. Als ze geen problemen geven waarom wil je ze dan vervangen ?
Op het eerste gezicht lijken het best redelijke wielen met industrielagers en een bij deze fiets passend gewicht van rond de 1900 gram voor de set. Volgens giant in ieder geval.
Op het eerste gezicht lijken het best redelijke wielen met industrielagers en een bij deze fiets passend gewicht van rond de 1900 gram voor de set. Volgens giant in ieder geval.
-
- Forum-lid
Toevallig staat op mijn werk in de WC een carbon Giant met Giant wielen (P-SL). Van de eigenaar begreep ik dat deze wielen niet door Giant zelf worden geproduceerd, zij plakken alleen de stickers erop.
Nog nooit positief geweest bij een controle.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Heb je ooit gedacht aan een keukenweegschaal voor het gewicht?JoghoJogho schreef:Ik ben sinds 2 maanden de trotse bezitter van een Giant TCR1 met Giant P-R2 velgen en Giant Sealed Bearing 24/28h naven. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest hier en via Google maar ik kan eigenlijk niets vinden over deze wielen en de kwaliteit ervan. Daarom de volgende vragen:
3) Mocht ik een beter wielset willen monteren, wat komt dan in aanmerking? Heb niet echt een bedrag in mijn hoofd maar fiets zelf is zeg 1000 euro.
Dus bijpassend setje waarmee ik flinke stap voorwaarts maak maar ook niet te gek duur in verhouding tot de fiets.
Weeg momenteel 84 Kg (probeer naar de 80 Kg te komen).
Heb je ooit de winkel/fabrikant aangesproken ivm info?
Heb je enig idee wat een betere wielset is voor jouw gebruik/doel/smaak en waarom?
Denk je dan iemand hier weet wat een flinke stap voorwaarts is in vergelijking met basic fabriekswielen (waar niets mis mee is), en of de meerprijs te verantwoorden valt?
Heeft het zin om een wielset van 2-300g minder aan te schaffen als je die 4kg nog niet kwijt bent?
Allemaal vragen die je zelf eerst eens kan beantwoorden.
En google blijft je vriend.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
@ de zwarten: Geinig linkje Ikzelf had nederlandstalig gegoogled en niet veel gevonden. Dit biedt wat meer, dank daarvoor.
Reden dat ik aan het kijken ben voor een eventuele upgrade is o.a. omdat zoals _kevin_ het verwoord, het setje niet superstijf is. Vind ze ook zwaar op gang komen. Dat gezegd hebbende vind ik ze ook weer niet puur slecht ofzo. Maar om te weten of het zinvol is om te upgraden moet je eerst weten waar je precies zelf op rijd (de specs) en met welke andere sets je ze kunt vergelijken. Met andere woorden, stel dat ik een setje koop van tussen de €200 en €300, dan wil ik er niet achter komen dat ik er per saldo weinig mee opschiet.
Dus, ik zoek een upgrade die zowel stijver als lichter is. Looks heb ik zelf weinig mee al is dat natuurlijk altijd meegenomen. Vind mijn huidige setje qua uiterlijk b.v. prima. Uit het linkje http://forums.roadbikereview.com/giant/ ... 63876.html" onclick="window.open(this.href);return false; komt de volgende info
PR2 wheelset.
Butted spokes 24/28 Radial except for 2x on drive side rear. Front: 790 gm, Rear: 1100 gm
Ben zelf een volledige leek op het gebied van wielsets dus vandaar mijn vraag op dit forum wie deze wielen kent, er wat van kan vertellen en mij zijn ervaring met eventuele betere setjes wil vertellen. Waarvoor bij voorbaat dank. Blijkt dat ik pas vooruitgang boek als ik wielen van €1000 koop dan blijf ik lekker op deze rijden, ze zijn ook weer niet zo slecht dat er direct andere onder moeten/hoeven. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.
Reden dat ik aan het kijken ben voor een eventuele upgrade is o.a. omdat zoals _kevin_ het verwoord, het setje niet superstijf is. Vind ze ook zwaar op gang komen. Dat gezegd hebbende vind ik ze ook weer niet puur slecht ofzo. Maar om te weten of het zinvol is om te upgraden moet je eerst weten waar je precies zelf op rijd (de specs) en met welke andere sets je ze kunt vergelijken. Met andere woorden, stel dat ik een setje koop van tussen de €200 en €300, dan wil ik er niet achter komen dat ik er per saldo weinig mee opschiet.
Dus, ik zoek een upgrade die zowel stijver als lichter is. Looks heb ik zelf weinig mee al is dat natuurlijk altijd meegenomen. Vind mijn huidige setje qua uiterlijk b.v. prima. Uit het linkje http://forums.roadbikereview.com/giant/ ... 63876.html" onclick="window.open(this.href);return false; komt de volgende info
PR2 wheelset.
Butted spokes 24/28 Radial except for 2x on drive side rear. Front: 790 gm, Rear: 1100 gm
Ben zelf een volledige leek op het gebied van wielsets dus vandaar mijn vraag op dit forum wie deze wielen kent, er wat van kan vertellen en mij zijn ervaring met eventuele betere setjes wil vertellen. Waarvoor bij voorbaat dank. Blijkt dat ik pas vooruitgang boek als ik wielen van €1000 koop dan blijf ik lekker op deze rijden, ze zijn ook weer niet zo slecht dat er direct andere onder moeten/hoeven. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Als ze recht zijn en goed remmen, zullen ze alvast nog als slechtweerwielen ofzo kunnen dienen.
Alles rond 300 euro kan beter zijn (lichter, stijver, betere naven e.d.).
Misschien is het slimst om even een setje te lenen van een kennis/fietsgezel, dan voel je onmiddellijk of je er geld wil tegenaan gooien...?
Alles rond 300 euro kan beter zijn (lichter, stijver, betere naven e.d.).
Misschien is het slimst om even een setje te lenen van een kennis/fietsgezel, dan voel je onmiddellijk of je er geld wil tegenaan gooien...?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Zou niet weten van wie ik een setje in de beoogde kwaliteit zou kunnen lenen.
Eerder zei jsparie dat ze te vergelijken waren met de Shimano RS10. Betekent dit dat de P-R2 wielen zijn van rond de €100,-? Weet inmiddels wel wat meer maar heb nog niet echt antwoord op mijn vragen. Tips maar met name ervaringen met wielen in de beoogde prijsklasse blijven dus welkom. Zijn er b.v. FMers waar je wielsetjes mag testen?
Eerder zei jsparie dat ze te vergelijken waren met de Shimano RS10. Betekent dit dat de P-R2 wielen zijn van rond de €100,-? Weet inmiddels wel wat meer maar heb nog niet echt antwoord op mijn vragen. Tips maar met name ervaringen met wielen in de beoogde prijsklasse blijven dus welkom. Zijn er b.v. FMers waar je wielsetjes mag testen?
Als je op de website van Rose de diverse wielsets bekijkt die daar te koop aangeboden worden en de reviews van de kopers leest levertdat wellicht ook wel wat bruikbare informatie van gebruikers op. Ik heb er pas geleden ook een set gekocht en een review geplaatst, alles maar betrekkelijk natuurlijk als je ze nog maar kort hebt. Maar om te wachten met het schrijven van een review tot de wielen op zijn is misschien ook weer geen optie. Mijn vorige wielenset is 24 jaar meegegaan dus dan heeft een review nog weinig zin denk ik . Maar om nog even op dat superstijf terug te komen, vind je dat je daar last van hebt? Of gaat het nu alleen maar om het subjectieve feit dat je ze bijvoorbeeld makkelijk opzij kunt duwen? Toch belangrijk voordat je geld uit gaat geven denk ik, functioneert het naar behoren of niet?
-
- Forum-lid
DT Swiss PR 1400 DICUT 21 Disc Racefiets Wielen
Ik denk inderdaad dat TS alweer aan nieuwe wielen toe is. De vorige zijn inmiddels 10 jaar oud! En nu ook disc. Scherp