Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 21 aug 2012 22:01

Omdat ik toch de neiging had iets te goed te leven ( volgens anderen werd ik te dik ), ben ik na 7 jaar weer met fieten begonnen. Mijn naam is Arno van der Loop, en ik ben werkzaam als dierenarts in mijn dierenkliniek in Rosmalen .Ik fiets nu ongeveer 180 km in de week, maar ik ben van plan dit gestaag uit te bouwen, enneh ik ben pas 6 kilo afgevallen, dus ik moet wel doorgaan. Ik ben alleen benieuwd hoe de rest van het Forum de winter doorkomt, als het dus wat erg vroeg donker wordt en zo ( en kouder). Tips zijn welkom.

MVG Arno

theblackone
Forum-lid

Gebruikersavatar theblackone 24 aug 2012 12:00

.
Laatst gewijzigd door theblackone op 17 feb 2015 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
It never gets easier, you just go faster.

RelicBert
Forum-lid

Gebruikersavatar RelicBert 21 sep 2012 13:15

Beste Forumleden,

Het wordt tijd dat ik me even ga voorstellen. Ik haal al een tijdje veel info van dit forum, zonder zelf iets te posten; daar moet nu maar verandering in komen.

Ik ben Bert ten Hove, woonachtig in Apeldoorn. Ik ben 56 jaar oud en werk in de elektrotechniek. Sinds 1 1/2 jaar aan het fietsen. In verband met gezondheid een beetje gedwongen begonnen, eerst op de gewone herenfiets tot nu bijna op een racefiets. Gewoon omdat ik het heel erg leuk vind om te doen. Ik merk ook dat mijn lichaam / conditie behoorlijk verbeterd, mijn gewicht goede zaken doet, het heel erg ontspannend werkt, kortom het fiets virus heeft mij wel een beetje te pakken.

Ik meldt bijna racefiets, ik heb een tweedehands hybride gekocht, een Koga, welke ik steeds meer heb verbouwd tot racefiets. Een echte racefiets is mij op dit moment nog veel te duur. Bovendien merk ik dat ik heel veel ervaring op doe doordat ik verkeerde dingen aanschaf, verkeerde keuzes maak, op een verkeerde manier zuinig ben, etc. Dat betreft dan o.a. fiets kleding en een goed zadel.

Omdat ik op de Veluwe woon, heb ik gelukkig keuze uit zeer veel mooie fietsroutes. De afstanden die ik fiets varieren op dit moment van 15 km voor mijn dagelijkse rondje tot zo'n 60 km af en toe in het weekend.
Ik fiets eigenlijk altijd alleen, al heb ik wel gemerkt dat fietsen in een groep (wordt wel eens ingehaald en blijf dan wel eens hangen), hoewel dit gevaarlijk lijkt, ook wel heel leuk is. Bovendien merk ik dat je veel makkelijker tot hogere gemiddeldes kunt komen.

Senna196
Forum-lid

Gebruikersavatar Senna196 27 sep 2012 13:30

Goedemiddag ..... vandaag geregistreerd en ik zal me gelijk voorstellen. Ik ben 34, woonachtig in Maastricht en sinds een paar jaar actief op de fiets. Dit jaar hebben mijn vriendin en ik de hybride fiets geruild voor een racefiets. Een Koga Kimera Road UD Team Ultegra voor mij en een Eddy Merckx efx-1 voor mijn vriendin. De tochtjes die ik maak varieren van 35 tot 70km maar dat zal wel meer worden met de racefiets.

Ondanks het heuvelland in de achtertuin zal er voor de lente nog een fietsdrager aangeschaft worden zodat er weekenden en vakanties naar de ardennen, Duitsland en Frankrijk gepland kunnen worden.

Dit forum zal ik hoofdzakelijk gebruiken voor het inwinnen van informatie mbt onderdelen en locaties. De echte kennis moet nog komen dus zal er, zeker in het begin, meer gelezen worden dan dat ik te melden heb.
.... gelukkig heb ik van andere zaken meer verstand!!

royheijnen
Forum-lid

royheijnen 02 okt 2012 10:50

Hallo Forumleden,

Graag zou ik mij even willen voorstellen. Mijn naam is Roy Heijnen, woonachtig in Tilburg. Student aan sport, marketing en management maar vooral wielerliefhebber. Naast mijn vaste activiteiten voor het Zondag 3 voetbalelftal probeer ik zoveel mogelijk tijd te maken voor mijn racefiets en het volgen van wedstrijden. Onlangs nog een bezoek gebracht aan het WK Tijdrijden voor dames. Volg al tijden als gast het forum en heb nooit de behoefte gehad om inhoudelijk op dingen te reageren. Komende tijd ben ik bezig met marktonderzoek naar de wielenmarkt vandaar ook het aanmaken van een account om inhoudelijk over dingen mee te kunnen praten.

In de garage staat een Gazelle Primavera uit 2006, met een beperkt budget als student ben ik hier heel erg blij mee. Voor mijn studententijd woonde ik in de heuvels van Limburg. Aangezien ik hier nog veel familie heb wonen ga ik daar nog regelmatig fietsen. Mijn laatste fiets tripje was mountainbike op Fuerteventura. Voor de komende periode ga ik nog met mijn Racefiets richting de Canarische Eilanden.

Groeten Roy

casperhoeyng
Forum-lid

casperhoeyng 05 okt 2012 10:33

Hoi!
Ik stel me graag even voor. Ben Casper, 29 jaar oud, afkomstig uit Amersfoort. Fiets daar met veel plezier door de omgeving op mijn Litespeed Xicon. Dit voorjaar enthousiast lid geworden van Snel Verzet Hoogland, maar door geboorte zoontje kwam al snel de klad in het regelmatig trainen. Desalniettemin een redelijk seizoen kunnen rijden met verschillende mooie toertochten. En een weekje WK wielrennen als hoogtepunt ('s ochtends fietsen, 's middags kijken).
Raadpleeg het forum al een tijdje en nu toch maar eens besloten om te registreren om een "gezocht" topic te kunnen plaatsen. Met een kleine in huis lijkt me thuis op zolder trainen een uitkomst. Zeker in de herfst en wintermaanden. Dus als iemand nog een Tacx heeft staan...
Behalve rond Amersfoort vind je mij ook op de fiets in Limburg en rond Den Haag. Dit dankzij de woonachtigheid aldaar van (schoon)ouders.
Mijn vriendin fietst ook en zij is te herkennen aan haar Cannondale Synapse
Groet!
Casper

jeebee75
Forum-lid

jeebee75 09 okt 2012 09:49

Hallo ik ben ook nieuw...

Ik ben Jeroen uit Hellevoetsluis 37 jaar en een hobby fietser.
Sinds een half jaar lid van fiets magazine en rijd op een stalen raleigh fiets.
Deze week een pinarello quattro besteld en hoop hem deze week op te halen :D

ANanna
Forum-lid

ANanna 26 okt 2012 19:30

Ik zal me voorstellen
Ik ben anna 30 jaar en kom uit groningen

Fietsen is een van mijn favoriete bezigheden
Ik probeer iedere keer een stapje hoger te komen (ik heb chronische pijn)
Ben ooit begonnen met pijn en moeite 5 km te fietsen op een gewone fiets
Nu mountenbike ik regelmatig en flinke afstanden (60km of meer)

Mijn volgende stap is fietsen op een racefiets

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 26 okt 2012 19:58

Hallo Anna, welkom op het forum! Fiets je alleen op de weg of ook in het veld (of bos)?

ANanna
Forum-lid

ANanna 26 okt 2012 20:16

walterg schreef:Hallo Anna, welkom op het forum! Fiets je alleen op de weg of ook in het veld (of bos)?
Dank je wel voor welkom .Soms in bos(zuidlaardermeer mountainbike route) maar dat is best zwaar(voor mij dan) .Maar ben eigenwijs en probeer steeds weer ;)

denvoe
Forum-lid

denvoe 02 nov 2012 13:08

Hallo fiets.nl !

Ik heb me geristreerd omdat ik op zoek ben naar wat tips en adviezen bij het aanschaffen van een fiets. Ik woon in Amsterdam en heb fietsen altijd leuk gevonden om te doen, op het fietspad gedraag ik me altijd als een coureur :). Ik zoek al een tijdje naar een sportieve activiteit en heb de knoop doorgehakt; ik wil een sportieve fiets aanschaffen om een paar keer per week mee te sporten. Ook wil ik de fiets gebruiken om af en toe naar mijn werk of van mijn werk naar huis te fietsen (ongeveer 30km). Ik heb al gezocht op het forum maar ik denk dat ik toch een topic aan ga maken 'hulp gevraagd', want ik twijfel nog tussen een racefiets of een atm met dunne banden (als dat überhaupt bestaat). Ik werk in Breukelen en het traject van mijn huis naar daar is meer geschikt voor een racefiets, maar het lijkt me ook erg leuk om eens in de duinen of het bos te gaan fietsen. Dat was het wel voor nu :)

redmiller
Forum-lid

redmiller 12 nov 2012 20:15

Beste liefhebbers,

een paar weken geleden heb ik me geregistreerd bij dit ontzettend leuke forum. Door een garantiekwestie van een handgebouwde fiets van Slingerland ben ik op dit forum gekomen. Mijn racefiets, die door mijn broer gemaakt is toen hij als fietsenmaker bij Slingerland Haastrecht werkte, heeft een framebreuk bij het balhoofd gehad. Gelukkig was Slingerland helemaal niet te beroerd om hier een garantiekwestie van te maken. Mijn nieuwe frame wordt zelfs naar mijn maat gebouwd! Helaas kan ik op dit moment nog geen fotootje laten zien, maar ik vond het wel zo netjes om me even voor te stellen. Mijn naam is Aart, woonachtig in Polsbroek en fiets dagelijks naar mijn werk in Lekkerkerk. Wielrennen is nog een beetje nieuw voor mij. Fietsvakanties naar Rome, Venetie, Frankrijk en Duitsland heb ik wel gedaan alsook gekke fietstochten van bijvoorbeeld rondje IJsselmeer 330km in 15 uur. Nouja, dat ben ik dus een beetje.

Nickname: Redmiller. Red is naar het rood van mijn eerste autootje en miller is vanwege het feit dat ik vrijwillig molenaar bent.
En de horizon fietst mee, elke dag...

Plaats reactie