Ik heb een interessante discussie met een vriend van me. Mijn stelling is dat de cdale fietsen in de grotere maten 58/60 mooier ogen dan de specialized fietsen. Meer in het bijzonder hadden we het over de synapse versus de Roubaix. Een spaarprojectje waar we beide mee bezig zijn. Zal helaas wel volgend jaar worden, de respectievelijke ega's hebben andere interieur plannen met het zakgeld en ik kan wel denken dat ik debaas ben maar..... Nou ja je begrijpt het wel... De discussie over de fietsen kunnen we zo 70 km volhouden en da 's prima natuurlijk. Wat vinden jullie? kwalitatief konden we het eens worden dat er niet heel veel verschil tussen zat. Ook waren we het eens dat op de cdale fietsen gemiddeld wel heelvaak cdale staat. Minpuntje vonden we beide. Maar verder vond ik in maat 58/60 de Roubaix wel echt heel groot lijken door het slooping frame.
Lekker subjectieve discussie natuurlijk, maar daarom niet minder belangrijk natuurlijk.
Ionen benieuwd wat de forumlezers vinden.
Cdale synapse of speci Roubaix mt58/60
Jullie zijn samen toch al tot een conclusie gekomen? De balhoofdbuis van de roubaix is vrij lang en de vormen van het frame misschien een tikje eigenaardig. Wat denk je nog meer te gaan lezen hier?
Hij bevalt mij iig prima, die opafiets van me;)
Hij bevalt mij iig prima, die opafiets van me;)
Het forum wil (in ieder geval mij) nog wel eens wat eye openers geven... Overigens zijn wij het niet eens hoor. Mijn maatje vindt de Roubaix mooier, ik persoonlijk de synapse... Gaan we ook niet uitkomen hoor.....
Kan overigens zomaar zijn dat ik volgend jaar een Roubaix kies, ze schijnen fenomenaal te fietsen. Dat wil ik dan overigens eerst nog wel eens proberen...mijn alu synapse rijdt namelijk ook dikke prima! Zeker is dat we beide dromen van een nieuwe fiets... ( mooi toch) maar dat de ega's die helaas goed contact hebben daar een ander idee bij hebben. Overigens heb ik deze synapse ( exact dezelfde als de voorganger) pas een jaar omdat zijn voorganger ( met mij erop) aan gort gereden is door een auto. Kon een overjarig modelletje op de kop tikken voor een zachtprijsje. Maar mijn ' ik spaar voor een mooie carbon opvolger fonds' werd wel geplunderd....Die stond voor dit jaar op het programma. Dat kan ook wel ware het niet dat de dame thuis een nieUwe bank wil...
Kan overigens zomaar zijn dat ik volgend jaar een Roubaix kies, ze schijnen fenomenaal te fietsen. Dat wil ik dan overigens eerst nog wel eens proberen...mijn alu synapse rijdt namelijk ook dikke prima! Zeker is dat we beide dromen van een nieuwe fiets... ( mooi toch) maar dat de ega's die helaas goed contact hebben daar een ander idee bij hebben. Overigens heb ik deze synapse ( exact dezelfde als de voorganger) pas een jaar omdat zijn voorganger ( met mij erop) aan gort gereden is door een auto. Kon een overjarig modelletje op de kop tikken voor een zachtprijsje. Maar mijn ' ik spaar voor een mooie carbon opvolger fonds' werd wel geplunderd....Die stond voor dit jaar op het programma. Dat kan ook wel ware het niet dat de dame thuis een nieUwe bank wil...
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.