Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Cyclocross forum

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 01 okt 2012 19:11

ever schreef:
havana schreef:Er zijn al zoveel subforums waar niks gebeurt (Fietsvrouw bijvoorbeeld)....
Met jouw permissie discussieren we gewoon mee buiten het Fietsvrouw subforum... ;)
En toch denk ik dat dat voor beginnende dames best een laagdrempelig subforum kan zijn..
~live fast, die young ~

elefantino
Forum-lid

elefantino 01 okt 2012 19:34

Was er vorige winter niet een topic 'Het veldrijden 2011-2012' of zoiets? Dat kan toch prima weer onder Racefietsen/Wielrennen? Overigens vind ik het als Nederlander een leuke sport om af en toe te kijken, hoewel een beetje globalisering misschien geen kwaad kan.;)

Olaandico
Forum-lid

Olaandico 07 okt 2012 00:57

Zullen we het anders gewoon over cyclocross hebben en niet over de vraag of het een leuke sport is of niet. Mensen zijn niet verplicht dit topic te lezen. Ik trap af:

Nou afgelopen donderdag mijn eerste veldrijtraining gehad. Heel leuk, maar ik moet nog wel goede banden hebben.

Hopen jullie ook dat Lars ter Haar al goed mee kan bij de elites?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 07 okt 2012 09:32

Van der Haar kan zeker mee met de top 8 dit seizoen.
Wat dachten jullie trouwens van de prestatie van Patrick van Leeuwen gisteren?
Ik weet wel dat het geen topcross is, maar om in zo'n deelnemersveld vijfde te worden, moet je goed in orde zijn.

http://www.dewielersite.net/db2/wielers ... 7429#first" onclick="window.open(this.href);return false;

(even op uitslag klikken)

steve.v.looy
Forum-lid

steve.v.looy 08 okt 2012 13:03

Gisteren mooie cross gezien in Ruddervoorde, zeer technisch parcours ondanks de relatieve droge toestand.

Hopelijk wordt het een leuke winter en kan Van Der Haar eens ergens een winst meepikken, zou goed zijn voor "onze Belgische" sport ;-)
MVG
Steve

soffatti
Forum-lid

soffatti 11 okt 2012 22:02

Zondag mn eerste cyclocross MNC wedstrijd in Amersfoort terwijl ik net een week mn cyclocrosser heb. :)

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 okt 2012 08:31

havana schreef:Ik vind alles best. Mijn idee zou zijn om direct het "Fietsvrouw" subforum op te heffen, "Afspraken & Meetings" en "Deelnemersforum" samen te voegen. Het "te koop gedeelte" bij MTB kan prima weg en samengevoegd worden met het andere "Te koop" forum.
Als we toch bezig zijn met herindelen, een subforum voor jeugd / beginneling / junioren zou misschien ook welkom zijn.
Het zal misschien in begin niet storm lopen maar het hoort wel aanwezig te zijn.

just my 2 cent.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 okt 2012 01:15

Ik ga morgen(of eigenlijk al vandaag, dus gauw naar bed) zelf eens een wedstrijdje rijden. In de Liesselse bossen, nabij Deurne, is een wedstrijd cyclocross in het kader van de "Limburgcrosscompetitie". In eerst instantie zou ik alleen gaan kijken naar een leerling van mij uit groep 8, die morgen zijn eerste wedstrijd gaat fietsen (na drie trainingen, dus wel lef!). Maar bij het bekijken van de site dacht ik, ach, laat ik het maar eens proberen. Eigenlijk niet goed getraind in de aanloop, maar de vorm is volgens mij redelijk goed.

http://limburgcross.nl/?event=wedstrijd-liessel" onclick="window.open(this.href);return false;

siemon
Forum-lid

siemon 31 okt 2012 16:12

Zijn er ook permanente routes waar je met je cyclocross fiets kan rijden, of worden de parcoursen alleen tijdelijk voor wedstrijden aangelegd? Ik weet dat er veel MTB-routes in NL zijn maar die zijn volgens mij niet allemaal even geschikt om met de veldrij fiets te rijden (in ieder geval niet voor mij als beginner).

fizik
Forum-lid

fizik 31 okt 2012 20:55

Bijna alle mtb rondjes kun je ook op de crosser doen. Een aantal, bijvoorbeeld in Zuid-Limburg, zijn op de crosser niet leuk om te doen.

lcpdenijs
Forum-lid

lcpdenijs 12 nov 2012 11:12

De meeste MTB-routes zijn goed te doen. Drunen is ook erg leuk op de crosser!
Parcoursen met veel boomwortels en -stronken zijn echter minder, dan moet je nog meer opletten en jumpen anders is het echt zonde van je velgen (en polsen)

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 14 nov 2012 20:34

Ik rij al jaren de toch als redelijk technisch bekend staande MTB-routes van zowel Zeddam als de Posbank met de crosser. Ook Hoenderloo, Apeldoorn, Papendal gaan prima.
Dat gaat allemaal prima, als je rekening houdt met boomwortels en ff oplet bij afdalingen met regengeulen. Ik rij zelfs vaak samen met MTB'ers, zij iets sneller op de technische stukken, ik iets sneller op de tempostukken..
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Plaats reactie