Cyclocross fietsen
Goedendag heren
Ik heb even een vraagje
Ik heb een Scott CX Cross team uit 2008.
Nou zijn wij verhuisd vanuit Nederland naar Thailand en ik heb mijn fiets meegenomen .
In Nederland reed ik met een 23/12 10speed cassette en ik merk dat als ik hier moet klimmen dan ik eigenlijk versnellingen tekort komt.
Ik kom de bergen wel op , op 2 na dan maar ik moet echt op brute kracht trappen.
Nou wil ik een nieuwe cassette kopen welke kan ik het beste nemen?
Op de eiland waar ik woon zitten behoorlijk stijle klimmen erin.
Ik rijd voornamelijk op de verharde weg.
Ik hoor het graag van jullie.
mvgr Ivan
Ik heb even een vraagje
Ik heb een Scott CX Cross team uit 2008.
Nou zijn wij verhuisd vanuit Nederland naar Thailand en ik heb mijn fiets meegenomen .
In Nederland reed ik met een 23/12 10speed cassette en ik merk dat als ik hier moet klimmen dan ik eigenlijk versnellingen tekort komt.
Ik kom de bergen wel op , op 2 na dan maar ik moet echt op brute kracht trappen.
Nou wil ik een nieuwe cassette kopen welke kan ik het beste nemen?
Op de eiland waar ik woon zitten behoorlijk stijle klimmen erin.
Ik rijd voornamelijk op de verharde weg.
Ik hoor het graag van jullie.
mvgr Ivan
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Vorig jaar heb ik een 2e hands crosser gekocht. Was afgemonteerd met oudere type shimano 105 derailleurs/crankstel en ultegra shifters. Heb hier nooit echt aan kunnen wennen. Kreeg het spul niet soepelend schakelend (ging traag en met haperen) en bovendien vond ik de kabels bij het stuur onhandig (blijft overal in haken). Van alles geprobeerd om het wel soepel te krijgen (nieuwe kabels, beter afstellen, etc.) maar het hielp weinig. Ik had nog een campa centaur groep liggen van mn vorige racefiets (frame kapot). Afgelopen zondag maar eens aan het klooien geweest: shifters (nog het oudere type 'kleine' shifters) overgezet, incl achterderailleur en open-pro wielen vervangen door setje Campa Khamsins wat ik nog had liggen met centaur cassette erop. Crankstel (shimano 105) en derailleur (shimano 105) heb ik laten zitten. Reden om niet van crankstel te wisselen is dat ik net vorig jaar nieuwe set TA tandwielen (50x34) heb gemonteerd. Deze bladen passen niet op campa en ik heb geen compact crankset.. Wens is echter om oude campa crankstel met vierkante as te monteren (beter modderbestendig dan externe shimano lagers verwacht ik). Wonderwel schakelt de crosser nu als de brandweer (snel en accuraat). Rijdt ineens 10 keer beter dan wat ik gewend was. Vanavond de vuurdoop in de modder bij de crosstraining van de ETP in Zutphen. Als hij het blijft doen, post ik binnenkort een foto!
Hallo,
Ga vanavond voor een crosser kijken. Normaal gezien rijd ik op een 52(1.68 lang bb lengte 83cm) en ben benieuwd of jullie denken dat ik hier op pas.
Weet iemand hier welk model dit is, hoe oud etc? Dan zou ik er een geometrie tabel op na kunnen slaan. Zelf verwacht ik dat ik waarschijnlijk een kortere stuurpen nodig heb.
Is 200€ een goed prijs voor deze fiets? Ik zie dat er wegbandjes op liggen, kan ik hier gewoon crossbandjes op leggen?
Groeten,
PS heb niet echt een budget maar als iemand een goede fiets heeft staan/ misschien wel nieuw heb ik er 6-700€ voor over.
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga vanavond voor een crosser kijken. Normaal gezien rijd ik op een 52(1.68 lang bb lengte 83cm) en ben benieuwd of jullie denken dat ik hier op pas.
Weet iemand hier welk model dit is, hoe oud etc? Dan zou ik er een geometrie tabel op na kunnen slaan. Zelf verwacht ik dat ik waarschijnlijk een kortere stuurpen nodig heb.
Is 200€ een goed prijs voor deze fiets? Ik zie dat er wegbandjes op liggen, kan ik hier gewoon crossbandjes op leggen?
Groeten,
PS heb niet echt een budget maar als iemand een goede fiets heeft staan/ misschien wel nieuw heb ik er 6-700€ voor over.
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik de lengte van het balhoofd zie en een beetje die van de bovenbuis inschat, zou ik het zelf niet overwegen. Ik ben 1.76 en heb een bb van 84. Hou je geld in je zak en zoek iets beters. Zeker voor het budget wat je ervoor over hebt. Staat ook een Focus Mares op het forum, zou die eerder passen maar denk dat die ook te groot is. Passen kan altijd. Hou er rekening mee dat je op een crosser 'korter' zit dan op een racefiets (dat is op zich persoonlijk) Je zou een kortere stuurpen kunnen nemen maar tot een bepaalde lengte, dat zal het rijgedrag niet ten goede komen.Enrico92 schreef:Hallo,
Ga vanavond voor een crosser kijken. Normaal gezien rijd ik op een 52(1.68 lang bb lengte 83cm) en ben benieuwd of jullie denken dat ik hier op pas.
Weet iemand hier welk model dit is, hoe oud etc? Dan zou ik er een geometrie tabel op na kunnen slaan. Zelf verwacht ik dat ik waarschijnlijk een kortere stuurpen nodig heb.
Is 200€ een goed prijs voor deze fiets? Ik zie dat er wegbandjes op liggen, kan ik hier gewoon crossbandjes op leggen?
Groeten,
PS heb niet echt een budget maar als iemand een goede fiets heeft staan/ misschien wel nieuw heb ik er 6-700€ voor over.
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 20 sep 2012 08:24
Dat heb ik nu met mijn crossfiets ook. Ik heb (had) al 4 jaar een concorde vicenza waarop campag veloce op was gemonteerd. Ik vond het altijd onprettig opschakelen met Veloce. Afschakelen prima. Van alles uitgeprobeerd. Dan vind ik Shimano toch prettiger schakelen.alpdhuez53:15 schreef:Vorig jaar heb ik een 2e hands crosser gekocht. Was afgemonteerd met oudere type shimano 105 derailleurs/crankstel en ultegra shifters. Heb hier nooit echt aan kunnen wennen. Kreeg het spul niet soepelend schakelend (ging traag en met haperen) en bovendien vond ik de kabels bij het stuur onhandig (blijft overal in haken). Van alles geprobeerd om het wel soepel te krijgen (nieuwe kabels, beter afstellen, etc.) maar het hielp weinig. Ik had nog een campa centaur groep liggen van mn vorige racefiets (frame kapot). Afgelopen zondag maar eens aan het klooien geweest: shifters (nog het oudere type 'kleine' shifters) overgezet, incl achterderailleur en open-pro wielen vervangen door setje Campa Khamsins wat ik nog had liggen met centaur cassette erop. Crankstel (shimano 105) en derailleur (shimano 105) heb ik laten zitten. Reden om niet van crankstel te wisselen is dat ik net vorig jaar nieuwe set TA tandwielen (50x34) heb gemonteerd. Deze bladen passen niet op campa en ik heb geen compact crankset.. Wens is echter om oude campa crankstel met vierkante as te monteren (beter modderbestendig dan externe shimano lagers verwacht ik). Wonderwel schakelt de crosser nu als de brandweer (snel en accuraat). Rijdt ineens 10 keer beter dan wat ik gewend was. Vanavond de vuurdoop in de modder bij de crosstraining van de ETP in Zutphen. Als hij het blijft doen, post ik binnenkort een foto!
Ook ik ben op zoek naar een cyclocrosser. Gebruik: vnl op de weg voor woon-werk maar ook vakanties en trainingsritjes in het bos. Ik overweeg een Ridley X-fire 58cm frame aan te schaffen maar dan wel eentje in custom-kleuren. Iemand een idee wat dat kost en hoe je dat regelt?